Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
-13 och hovis ska komma idag. Hämtade in hästarna nyss och V blir jättearg när han måste ha massor av kläder på sig :rage:

Verkar inte ha några planer på att sova middag än så med lite tur sover han i selen medan hovis skor.

Nu förstår jag varför han checkade ut så tidigt igår. Både jag O och sambon mår skit. Spränghuvudvärk och ont i kroppen, antar att O mår lika dant. Vi har sovit större delen av dagen.

Han bestämde sig för att det var tutt-dags när hovis rullade in på gårdsplan så hon fixade lilla ponnyn själv. V somnade och jag kunde både klä på och sätta i sele utan att han vaknade. Aldrig hänt förr :p Sedan sov han bara drygt 20min.

Jag har nog äntligen bestämt mig för luftballonger eller ugglor på fondväggen till lillans rum och sedan låta någon färg gå igen på de andra väggarna.
Min lata sida säjer "lej bort tapetseringen" medan den andra säger "testa själv". Vi får se, jag kanske ska vänta med mina test tills barnen är lite större och inte lika intresserade av att hjälpa till ;).
(Har ett vardagsrum, en hall och ett kök som ska göras om på sikt. Vi funderar dessutom på en utbyggnad om det går att få ihop med övrigt hus på något snyggt sätt. Sambon lyssnade inte på mitt förslag om att riva och bygga nytt istället :meh:)

Jag har nog äntligen bestämt mig för luftballonger eller ugglor på fondväggen till lillans rum och sedan låta någon färg gå igen på de andra väggarna.
Min lata sida säjer "lej bort tapetseringen" medan den andra säger "testa själv". Vi får se, jag kanske ska vänta med mina test tills barnen är lite större och inte lika intresserade av att hjälpa till ;).
(Har ett vardagsrum, en hall och ett kök som ska göras om på sikt. Vi funderar dessutom på en utbyggnad om det går att få ihop med övrigt hus på något snyggt sätt. Sambon lyssnade inte på mitt förslag om att riva och bygga nytt istället :meh:)
Vi håller ju på att bygga till. Avrådes starkt :meh: och har bestämt oss för äventyrstema i bägge barnrummen. Sonen får flygplan och Flisan får just luftballonger :D
Har redan hittat en fin kudde till Flisans rum :o

Cornelis rum var nytapetserat innan vi flyttade in (vi har bara bott där två år), det är en blå-grön randig tapet från rusta som en fondvägg och resten är vitt med svart ”trägolv”, inte alls vad jag tycker är fint egentligen men vill inte riva ut som är nytt, så det får slitas lite till. Börjar bli klar med hans rum, ska försöka komma ihåg att ta kort i helgen och lägga ut :)

2DFF2A00-34BF-4ED4-93DA-3888FA707844.webp
Vi har Bamse-tapeter i Viktors rum. Grå botten och sen finns det flera färger att plocka upp om man vill ha ”tema” :)

Kyrkis gick fint. Blyg före lunch. Vild efter :p Tröjan är en PoP strl 74. De andra vi har i 74 från PoP måste man vika upp mudden på :confused:

Är ju på min praktik nu, precis kört facetime med sambo och C, tårarna sprutar, fy vad jobbigt det är att inte få träffa dom förrän fredag :(

Är ju på min praktik nu, precis kört facetime med sambo och C, tårarna sprutar, fy vad jobbigt det är att inte få träffa dom förrän fredag :(

Åh förstår det! Hoppas veckan går fort. :heart

Visa bifogad fil 11009
Lillfis har fått en pulka, idag fick han åka med under tiden jag fyllde på vatten till alla djuren ute. Skrattande och med stooora ögon:D

Jag satte fast åkpåsen i pulkan (fick äntligen användning för den). O gillade också pulkaåkning.

Gud va skönt! Sambon (som är ledig idag) fick ta Ella från 01-tiden inatt och har fått ha henne sen dess. Det är dags för honom att börja öva om han ska kunna vara hemma med henne i sommar. Han litar allt för mycket på att jag fixar allt :p Så jag har haft lite sovmorgon och nu sitter jag i soffan med frukosten efter att jag hjälpt honom styra upp hur han skulle få till en liten powernap åt fröken innan babyrytmiken då hon var supertrött (taskigt mot henne annars) men resten av dagen får han styra upp själv :sneaky:
Är era respektive bra på att ha lite framförframförhållning/planering med barnen? :grin:

Gud va skönt! Sambon (som är ledig idag) fick ta Ella från 01-tiden inatt och har fått ha henne sen dess. Det är dags för honom att börja öva om han ska kunna vara hemma med henne i sommar. Han litar allt för mycket på att jag fixar allt :p Så jag har haft lite sovmorgon och nu sitter jag i soffan med frukosten efter att jag hjälpt honom styra upp hur han skulle få till en liten powernap åt fröken innan babyrytmiken då hon var supertrött (taskigt mot henne annars) men resten av dagen får han styra upp själv :sneaky:
Är era respektive bra på att ha lite framförframförhållning/planering med barnen? :grin:
NOPE! Han hade väl överlevt, typ iaf. Men jag måste bli bättre att ge fan i att styra upp bakom honom. Det är inte att han inte kan, han tänker liksom inte längre än näsan räcker ibland bara.

Haha, det är samma här och ibland är den där näsan skrämmande kort :rofl:
Lätt hänt när vi ändå är dem som är hemma först/mest. Sambon kommer inte vara föräldraledig någon längre tid då han inte klarar av att ”bara” vara hemma. När han har semester så klättrar han på väggarna efter tre dagar och då är vi ändå hemma allihopa. Så han har ju inte vanan av att ha hand om bebis någonting själv någon längre tid :D

Maken är lika bra/dålig förälder jag tror jag:) Framförallt går det betydligt mkt bättre nu när han varit pappaledig sedan jul och fått vara mkt själv med Sammy, han har fått en chans att läsa honom på ett annat sätt än när han jobbar. Sammy är lika nöjd med honom som med mej och det är fantastiskt skönt! Jag kan åka iväg utan att va rädd att det blir panik och katastrof:up: Sen att han inte gör saker på samma sätt som mej alla gånger spelar mindre roll, för vad är det som säger att mitt sätt är det rätta? Så länge bebis är nöjd så är vi alla nöjda:)

Här funkar det bra om jag inte är där. Annars så räknar han med att jag tänker typ. Jag ammar ju ff rätt mycket så blir mest jag som har honom men det är inga problem när jag åker iväg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 437
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar