Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket som händer nu, både lärt sig sätta sig upp, ställa sig upp och krypa inom en vecka. Problemet är att han inte lärt sig lägga sig ner igen utan sitter/står i sin säng och skriker på nätterna.
Inatt är vi själva för pappan är borta på jobb och såklart stökar han värre än någonsin. La honom till slut bredvid mig i sängen men även här vaknar han en gång i halvtimmen. Gick nyss in med honom i egna sängen och det var inte populärt. Nu verkar han dock förhoppningsvis ha somnat. Kommer vara så trött imorgon...

Mycket som händer nu, både lärt sig sätta sig upp, ställa sig upp och krypa inom en vecka. Problemet är att han inte lärt sig lägga sig ner igen utan sitter/står i sin säng och skriker på nätterna.
Inatt är vi själva för pappan är borta på jobb och såklart stökar han värre än någonsin. La honom till slut bredvid mig i sängen men även här vaknar han en gång i halvtimmen. Gick nyss in med honom i egna sängen och det var inte populärt. Nu verkar han dock förhoppningsvis ha somnat. Kommer vara så trött imorgon...

Kan tänka mig att alla nyheter stör sömnen!

O hade en sånn period för typ 2-3 veckor sen. Han vaknade minst varje halvtimme. Det höll på typ en vecka men nu sover han bättre än någonsinn. Hoppas det blir samma för er!

Vad häftigt det är när de börjar koppla ihop saker och göra sig förstådda. Ella fick just tag i en av vårs PUL-påse med bin på när hon sitter på badrumsgolvet och visar stolt upp den. "Bzz bzz" säger jag och pekar på bina och då tittar hon upp, säger "dää" och pekar på något bakom mig och där hänger mycket riktigt en bild på "herr geting" som också brukar säga "bzz bzz" :bump: :love:
DSC_0107.webp

Funderar på om vi ska köpa en säng till V snart. Och börja sova middag där och verkligen pränta in att det är Viktors säng. Så kanske han somnar där om några år :cool:

71971A7D-DAF9-4E68-A532-F95573C344A9.webp

Monterat hans kök. Själv. Eller ja med hjälp av V. Lite nöjd med mig själv :D

Flyttar runt möbler i hans rum och klurar på var en säng skulle stå. Behöver förankra kök och byrå så det är bra om jag kan bestämma mig snart :p

Brand-evakuerade och hos svärmor. Herregud vilken dag, vi mår bra och det brann bara i källaren. I morgon så kan vi åka hem igen.
20180210_200901.webp

Men fy!! Va hemskt:nailbiting: Hoppas det inte blev för stora skador och tack och lov att ingen kom till skada! Vad orsakade branden? Tur att ni har nån stans att ta vägen:heart

Men usch, sånt vill man ju slippa vara med om. :nailbiting: Vilken tur att allt gick bra med er och att skadorna på huset förhoppningsvis inte blev så stora?

:eek:
Ibland får man lite perspektiv.
Skönt att ni är okej :heart

Vi bor i ett stort hyreshus och det brann i ett skyddsrum i källaren så vi vet inte riktigt vad som orsakade det. Vi hade varit på pizzerian och käkat lunch och kom hem till typ 6 brandbilar och 2 ambulanser. De evakuerade huset för säkerhets skull. Typ 3 lägenheter fick rökskador resten klarade sig, inga personer skadade. Vi fick tillgång till lägenheten ikväll men med tanke på O så ville vi vädra ur röken helt (de har även någon maskin i vår lägenhet som tar bort rök).

Man blir tacksam att det gick så bra som det gick. Var mest orolig för kaninen som var kvar i lägenheten men han mådde bra.

Hoppas att alla tre bilder syns nu! Här är cornelis rum :) spjälsängen ”ska” inte vara där sen när han hanterar att sova i vanlig säng. Det ska upp en läslampa ovanför sängen samt att jag ska göra en avlång sänggavel, alltså längs med sängen istället för i huvudändan! Till lilla byrån ska det till två små stolar så det blir som ett skrivbord. På tältet ska jag hänga upp ”bollar”, såna med små lampor i. Dom har bara inte kommit upp än :p utöver det tror jag att jag känner mig nöjd med rummet :) ev skulle jag vilja ha nåt på lilla bokhyllan, känns tomt, men ännu inte kommit på vad!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 437
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 770
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar