Vårföräldrar 2016 del 3

Blä och usch, fattar inte varför jag inte lärt mig säga nej till saker. Imorrn väntar fältjobb och jag vet att jag kommer vara helt komplett slut på kvällen, är liksom inte värt det så jag borde sagt nej:(

Är ofta så trött att det tom är jobbigt att ligga ned och vila, det liksom forsar blod i benen på ngt sätt. Har ni ngt sådant också?

@sicx lova att vila! Jag kände sådär i onsdags efter att ha stressat upp mig alldeles för mkt, sen dess har hästarna fått stå och jag har bara ätit och vilat, nu har det gått över:) nu är jag bara hiskeligt trött.

• Gilla
Reactions: Ray
...nu har jag dessutom sammandragningar och "mensvärk" (förvärkar?) från helvetet, kommer lite i korta intervaller. Mer om jag reser mig upp och går. :grin:

Alltså, det där är ett solklart ringa förlossningen-läge. Det är typ sådär jag hade det och trodde det var normalt, men det var det tydligen inte alls.

(Jag blir hemma och sjukanmäld nu i veckan. Maken satte ner foten och la in sitt barnafader-veto när jag började yra om att jag "kanske kan jobba för jag känner mig lite piggare nu när jag vilat i två dagar och hur farligt kan det vara med lite sammandragningar trots allt och jag kan ju vila på rasterna kanske")

Alltså, det där är ett solklart ringa förlossningen-läge. Det är typ sådär jag hade det och trodde det var normalt, men det var det tydligen inte alls.

(Jag blir hemma och sjukanmäld nu i veckan. Maken satte ner foten och la in sitt barnafader-veto när jag började yra om att jag "kanske kan jobba för jag känner mig lite piggare nu när jag vilat i två dagar och hur farligt kan det vara med lite sammandragningar trots allt och jag kan ju vila på rasterna kanske")
Ja det trodde ju jag också att det var. För vår del slutade det i ett akutsnitt. Men jag tycker även nu i efterhand att det är jättesvårt att skilja på vad som är ok när det gäller sammandragningar och vad som inte är det. Kan tilläggas att även jag hade jobbat alldeles för hårt (stressade med ett stort projekt) in i det sista. Verkar vara en riktigt dålig idé. :meh:

Ja det trodde ju jag också att det var. För vår del slutade det i ett akutsnitt. Men jag tycker även nu i efterhand att det är jättesvårt att skilja på vad som är ok när det gäller sammandragningar och vad som inte är det. Kan tilläggas att även jag hade jobbat alldeles för hårt (stressade med ett stort projekt) in i det sista. Verkar vara en riktigt dålig idé. :meh:

Ja, jag har börjat acceptera att jag uppenbarligen inte har koll alls på vad som är normalt så jag följer snällt läkarens och BM:s order nu (även om det känns lite smått fånigt att ta det så här lugnt).

Magen och jag mår bättre idag, ongen ligger snällt kvar där den ska vara.

Jag hade ringt förlossningen om det inte slutat igår men jag provade att lägga mig ner och hålla mig still och efter en timme eller så så släppte mensvärken och sammandragningarna. Så jag kände att det var lugnt. Bebis sparkade och rörde sig hela tiden så det var aldrig någon noja över det. Gick och la mig och somnade vid 2 typ och vaknade för en timme sen, rätt så trött tjej idag. Så det blir så mycket vila som möjligt (jag lovar @Ottisen :)) och skulle det onda komma tillbaka idag igen så ringer jag givetvis förlossningen direkt, sambon skulle inte tillåta annat:angel: Han blev lite orolig igår stackaren.

Håller tummarna för att vad-det-nu-var håller sig borta, det var inte speciellt behagligt alls faktiskt!

Senast ändrad:
Apropå UVI. hur ofta har ni andra lämnat urinprov? Jag har bara gjort det vid inskrivningen i v 12. Nojar ju lite när ni andra skriver om symptomlös UVI. Men kommer mig inte för att be om att få lämna ett.

Jag lämnar varje gång jag är hos BM, men det är för att jag har uvi ungefär varje vecka om somrarna. Har inte haft det en enda gång under graviditeten dock. BM skickar på odling och sådär varje gång också. Men det är typiskt mig, jag får bara uvi ena halvan av året :p

@Ottisen angående den där extrema tröttheten där man liksom känner att det är jobbigt att ens sitta upp i soffan så ja, jag känner precis så också. Varje gång jag gjort lite för mycket under dagen, vilket inte alls är mycket i normala mått men som gravid så går det liksom inte.

Börja säg nej och ta hand om stackars kroppen och dig själv istället, det är som du säger själv inte värt det! :heart

Haft/har mensvärk/molande värk i dom nedre regionerna i två dagar nu kanske, och galet ont i ryggen.. Funderar på om man kanske bör ringa förlossningen ifall att? Det är inget som kommer och går utan är konstant. :crazy:

Haft/har mensvärk/molande värk i dom nedre regionerna i två dagar nu kanske, och galet ont i ryggen.. Funderar på om man kanske bör ringa förlossningen ifall att? Det är inget som kommer och går utan är konstant. :crazy:

Man kan alltid ringa förlossningen och fråga om man är orolig. Det är bättre att du ringer "i onödan" än att du går runt och oroar dig. :)

Håller med ovanstående, ring och fråga bums! De brukar alltid vara tillmötesgående vid frågor :)

Urk, nu måste jag gnälla lite.. Det trycker och spänner överallt, jag kan knappt få luft när jag sitter eller ligger på rygg, börjar få ont i höfterna och ryggen börjar säga upp sej...
Nu tycker jag bebis kan titta ut när som helst. Men det är en hel månad till bf:wtf::arghh:
Nu vill jag inte mer!!!:turd:

Molvärk/mensvärkkänsla och ont i ryggen har jag haft i ca 2v nu.. Enligt min BM är det förvärkar/sammandragningar. Men eftersom jag är i v36 så är det normalt. Det har lugnat sej lite med mkt vila. Men ring och kolla, det är ju alltid skönt att prata med någon!

Urk, nu måste jag gnälla lite.. Det trycker och spänner överallt, jag kan knappt få luft när jag sitter eller ligger på rygg, börjar få ont i höfterna och ryggen börjar säga upp sej...
Nu tycker jag bebis kan titta ut när som helst. Men det är en hel månad till bf:wtf::arghh:
Just nu känns det orättvist att det kommit massa bäbisar och så vet man att man själv får vänta. 3- 5 veckor ska jag vänta.

Vi kan gnälla lite ihop..

Vår bebis får också gärna titta ut men är inte ens i vecka 30 än så..:angel:

Ena stund är jag ganska nöjd gravid för att i nästa undra varför jag inte kan slappna av och njuta bara. :meh:
Dvs släppa krav och måsten. Städa fixa och allt i vardagen. Jag är oerhört frustrerad (och ledsen) över att vara så begränsad som jag blir.

Tokledsen för att det def inte är någon ridning mer och att det är lååångt till det är aktuellt igen, jag har inte ridit värst mycket det sista förvisso men bara vetskapen att jag inte KAN är pest.
Och det vågar en ju knappt yppa... Man ska ju endast tänka på bebis och inte huruvida man saknar sin ridning eller ej :o

Och de symtom jag fått är heelt vanliga för en graviditet.
Kissar ofta (gör jag ju ändå),
mycket sammandragningar (verkar tämligen vanligt),
trängningar (bebis kan ju ligga så till att varje bebis rörelse bidrar, och den rör sig mycket!)
Osv, hur ska man då veta liksom :confused:
Jag har oxå sånna symptom- inte jättemycket sammandragningar dock.
Får fråga på nästa besök hos BM

Just nu känns det orättvist att det kommit massa bäbisar och så vet man att man själv får vänta. 3- 5 veckor ska jag vänta.

Just idag är det faktiskt skit!! Jag är dock jäkligt glad att jag slutade jobba förra veckan. Sitta på en stol är en pina just nu.

Har jag otur får jag vänta 6v...:meh:

Ena stund är jag ganska nöjd gravid för att i nästa undra varför jag inte kan slappna av och njuta bara. :meh:
Dvs släppa krav och måsten. Städa fixa och allt i vardagen. Jag är oerhört frustrerad (och ledsen) över att vara så begränsad som jag blir.

Tokledsen för att det def inte är någon ridning mer och att det är lååångt till det är aktuellt igen, jag har inte ridit värst mycket det sista förvisso men bara vetskapen att jag inte KAN är pest.
Och det vågar en ju knappt yppa... Man ska ju endast tänka på bebis och inte huruvida man saknar sin ridning eller ej :o

Ja, man ska bara tänka på allt underbart och fantastiskt.. Men vissa dagar känns det faktiskt lite dyngit.

Man får visst det sakna ridningen!

Och allt annat som man inte kan göra...

Just idag är det faktiskt skit!! Jag är dock jäkligt glad att jag slutade jobba förra veckan. Sitta på en stol är en pina just nu.

Har jag otur får jag vänta 6v...:meh:
Stolar är mög...
Svårt att förklara det för icke gravida- att det gör ont att sitta på en stol...
Och stå länge.
Och gå länge. ..
Och ligga i samma ställning länge. ..

Man får visst det sakna ridningen!

Och allt annat som man inte kan göra...

Ja! Jag saknar ett gott rödvin till maten och att gå ut och ta en god öl, jisses vad jag saknar det!

Jag saknar också att kunna sitta på en vanlig stol i mer än 10 minuter innan min kropp tycker att det räcker och skriker efter något mjukare och mer "slappvänligt" :meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 683
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka