Grattis!!Lillebror är här
12 dagar före BF kom lillebror på 5.030 gram och 53 cm lång.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!!Lillebror är här
Grattis!Lillebror är här
Lillebror är här
Nu är hon här , helt underbar och fantastisk på alla sätt och vis!
Lillebror är här
Jag har..Visst var det nån här som hade erfarenhet av gbs? Hade en misstänkt magkänsla i veckan och odlingen visade på gbs. Ska lämna ny odling på tisdag för att få besked om de vill sätta in behandling redan nu eller vänta till förlossningen.
Man blir ju jätteorolig när man läser om allt som kan gå fel med småttingarna! Riskerar ju redan prematur födsel till exempel. För att inte tala om hur sjuka de kan bli!
Lillebror är här
Igårkväll kom en 52 cm lång och 3840 g tung tjej till världen!
Låååångdragen förlossning som avslutades i akut snitt. Idag trött, öm och jättelycklig!
Lillebror är här
Men gud vad det ploppar ut bebisar här! Grattis @Bexzor !
Jag har..
Hade gbs när jag var gravid med sonen, fick penicillin då och vid förlossningen.
Hade gbs i nuvarande graviditet också, fick penicillin och kommer få vid förlossningen. Inskrivet i journalen så det inte missas.
Är också orolig men har ett antal provrör hemma så jag kan lämna urinprov om jag misstänker uvi igen (får dock inga symtom, bara en magkänsla).
Jag tror att det är ganska vanligt ändå.
mina barnmorskor har alla sagt att har man högt värde under grav får man penicillin och sen alltid penicillin vid förlossningen.
Nej, jag nojar massor...Tack! Ja, det verkar vara väldigt vanligt men man kan inte låta bli att noja ändå såklart...
Nej, jag nojar massor...
Obehandlad uvi är ju inte särskilt bra att gå med. Och kan bli otäckt om det går upp i njurarna.
Sen verkar ju bebis skyddad bara man får antibiotika på förlossningen.
Har mycket uvis, alltid haft. Då ör symtomen så klockrena att jag brukar lämna proven 'för tidigt' och så ringer de några dagar senare och säger att , 'ja ok du hade visst uvi'.Jag behandlades för UVI för en månad sen, som också upptäcktes på odling utan att jag märkt något. Då har jag ändå haft flera UVI förut och alltid haft typiska symptom. Då tog man odling endast för att jag behövde behandling för bakteriell vaginos under mellandagarna. Uppföljningsodlingen efter penicillinen då visade inget men nu två veckor senare hittade de tydligen GBS då, tur att jag lyssnade på magkänslan! Sjukt hur saker blir helt skeva i kroppens balans!
Har du haft några besvär mellan graviditeterna eller är det bara när du är gravid?
Jag blir smånojig varje gång sånt här diskuteras. Jag har aldrig haft uvi och vet inte alls vilka symptom jag ska bry mig på.Har mycket uvis, alltid haft. Då ör symtomen så klockrena att jag brukar lämna proven 'för tidigt' och så ringer de några dagar senare och säger att , 'ja ok du hade visst uvi'.
Nu känner jag noll och inget, det är därför jag nojar så. Jag kan gå ned uvi utan att veta och tänk då om det går för långt för att jag inte vetat om det..
Japp, din tjej också?Grattis till er!!!
Föddes hon den 3 mars?