Vårföräldrar 2016 del 3

Gah. Blödning imorse, lite större än tidigare. Besök på förlossningen och ordentlig undersökning men ingen förklaring till varför det blöder. Däremot har mina jobbiga sammandragningar senaste vecka tydligen inte varit helt normala (det trodde jag de var :o) så jag är nu beordrad vila och blir eventuellt sjukskriven nästa vecka. Blä. :meh:

Gah. Blödning imorse, lite större än tidigare. Besök på förlossningen och ordentlig undersökning men ingen förklaring till varför det blöder. Däremot har mina jobbiga sammandragningar senaste vecka tydligen inte varit helt normala (det trodde jag de var :o) så jag är nu beordrad vila och blir eventuellt sjukskriven nästa vecka. Blä. :meh:
Vad jobbigt! Är det rent blod eller kan det vara typ slemproppen som är blodblandad? Sköra slemhinnor? Blödning efter sex är ju också vanligt. Bra att kolla upp iallafall! :-)

Ojdå, vad bra att du ändå åkte och kollade upp blödningen. Har du börjat öppna dig eller de "oroade" sig för att du kanske skulle göra det iom sammandragningarna? Så himla svårt att avgöra vad som är normalt och inte ju! :confused:

Eventuellt välkommen till sjukskrivningsklubben då ;) jag har helt snöat in på mitt stickande, vad gör man inte för att underhålla sig själv liksom :D

• Gilla
Reactions: Ray

Men då! Men bättre att vila och ta det lugnt nu än att det ska hända nåt med bebis eller att den kommer ut alldeles för tidigt:up:
Hoppas det lugnar ner sej.

Ojdå, vad bra att du ändå åkte och kollade upp blödningen. Har du börjat öppna dig eller de "oroade" sig för att du kanske skulle göra det iom sammandragningarna? Så himla svårt att avgöra vad som är normalt och inte ju! :confused:

Livmodertappen var stängd, som tur är, men kombon jobbiga sammandragningar+återkommande blödningar var tydligen tillräckligt för att motivera vila. :crazy:

Jag lyder deras order och vilar, men jag hoppas slippa sjukskrivning...har ju liksom ändå bara tre veckor kvar att jobba...

• Gilla
Reactions: Ray
Här föds det barn efter barn så där lagom innan bf. Och jag ligger lite trött och bitter i soffan och har ont överallt utom magen. Fogarna är bara superkassa nu plötsligt även efter en lugn dag. Lika trött som om jag hade jobbat. Blä.
Ljuspunkten är att medryttare hoppade lille hästen och gjorde ett superba jobb!! Jag är så glad över henne! Hon lyssnar och följer instruktion och tillför en jättefin.känsla för hästen hela tiden. Känns lite som en trevägs telepati där vi alla har samma upplevelse. Lika roligt som att själv sitta på.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 684
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs