Vårföräldrar 2016 del 3

Grattis, hoppas allt gick bra:)

Nja nu börjar det bli okej. Började kräkas under ingreppet som tog 2 timmar pga besvärliga sammanväxningar, de fick dra ut honom med sugklocka och en personal på magen som tryck. Sen ville inte livmodern dra ihop sig så den fick de massera hårdhänt rätt länge innan den ville samarbeta. Ont som fasen gjorde det så de fick ge både mer morfin och lokalbedövning. Själv kramade jag nog sönder de hållare man har armarna i. Sen kräktes jag 1-2 ggr i timmen i 9 tim efter trots tabletter mot det. Bebis däremot skrek efter mat redan 2 timmar gammal så han mår riktift bra :)

Nja nu börjar det bli okej. Började kräkas under ingreppet som tog 2 timmar pga besvärliga sammanväxningar, de fick dra ut honom med sugklocka och en personal på magen som tryck. Sen ville inte livmodern dra ihop sig så den fick de massera hårdhänt rätt länge innan den ville samarbeta. Ont som fasen gjorde det så de fick ge både mer morfin och lokalbedövning. Själv kramade jag nog sönder de hållare man har armarna i. Sen kräktes jag 1-2 ggr i timmen i 9 tim efter trots tabletter mot det. Bebis däremot skrek efter mat redan 2 timmar gammal så han mår riktift bra :)
Oj vilken pärs! Skönt att det är över och ni fått er guldklimp. Men det lät inte så roligt för dig!

Oj, det lät sådär kul.. Hoppas du mår bättre snabbt!! Men härligt att bebis verkar må gott i alla fall:wtf:

Åh fy bubblan, lider med dig. Jag känner mig lite som om jag har blivit överkörd av en lastbil och då gick mitt snitt snabbt och utan svårigheter. Jag kan bara föreställa mig hur du mår :crazy:

Åh fy vilken pärs, skönt att det börjar bli okej iaf! Hoppas du kan vila och gosa lite nu:) vi är många som är avis ska du veta!

Alltså min mage idag.. Under min högra boob typ snett ovanför naveln i höjd med de nedre revbenen så har jag så jävla ont. Det är ett område på några cm kanske som spänner och drar och känns som att jag har håll och kramp på samma gång, kommer dessutom lite i omgångar men det är ömt för tryck. Gör så jäkla ont att jag inte kan stå upprätt när det hugger som värst eftersom magen sträcks ut och det gör saken oerhört mycket värre!

Är det någon nerv i kläm kanske? Ongen ligger mycket där och trycker i området så det hjälper ju inte direkt. Gör sambon måttlig orolig när jag går och håller mig för magen och grimaserar :angel:

...nu har jag dessutom sammandragningar och "mensvärk" (förvärkar?) från helvetet, kommer lite i korta intervaller. Mer om jag reser mig upp och går. :grin:

Jag blir smånojig varje gång sånt här diskuteras. Jag har aldrig haft uvi och vet inte alls vilka symptom jag ska bry mig på.
Förra förlossningen hade jag svampinfektion och de undrade varför inte min bm gjort nåt åt det. Men jag har aldrig haft utslag på stickan och har inga symptom så Hur skulle BM kunna veta det?

Lite läskigt med alla sjukdomar som finns utan symptom!
Och de symtom jag fått är heelt vanliga för en graviditet.
Kissar ofta (gör jag ju ändå),
mycket sammandragningar (verkar tämligen vanligt),
trängningar (bebis kan ju ligga så till att varje bebis rörelse bidrar, och den rör sig mycket!)
Osv, hur ska man då veta liksom :confused:

• Gilla
Reactions: Ray
...nu har jag dessutom sammandragningar och "mensvärk" (förvärkar?) från helvetet, kommer lite i korta intervaller. Mer om jag reser mig upp och går. :grin:
Är inte det sådant man bör ringa förlossningen om? Det hade iaf jag gjort för att förhindra för tidig födsel om det går.

Hur är det med dig idag?

Apropå UVI. hur ofta har ni andra lämnat urinprov? Jag har bara gjort det vid inskrivningen i v 12. Nojar ju lite när ni andra skriver om symptomlös UVI. Men kommer mig inte för att be om att få lämna ett.

Apropå UVI. hur ofta har ni andra lämnat urinprov? Jag har bara gjort det vid inskrivningen i v 12. Nojar ju lite när ni andra skriver om symptomlös UVI. Men kommer mig inte för att be om att få lämna ett.
Jag har inte hört ett knyst om urinprov heller? Blir ju också nojig! Går bara på toa 0-1 gång per natt dock så då borde man väl inte ha det?

.

Och @Ottisen
Man (här iaf) lämnar bara om man har symtom eller misstänker uvi.
Jag har aldrig fått lämna av rutin, trots min historik.

Senast ändrad:
Jag har inte hört ett knyst om urinprov heller? Blir ju också nojig! Går bara på toa 0-1 gång per natt dock så då borde man väl inte ha det?
Jag har lite samma om nätterna. Men på dagarna är det ibland värre. När jag simmar MÅSTE jag gå efter 500m, och sedan fortsätta resterande 500. Och spinning är som kört! 5 min på sadeln och jag MÅSTE gå, även om jag gick precis innan passet började (men eftersom det bara kommer typ 7 droppar när jag går så kan jag härbergera känslan resten av loppet.

Jag har lite samma om nätterna. Men på dagarna är det ibland värre. När jag simmar MÅSTE jag gå efter 500m, och sedan fortsätta resterande 500. Och spinning är som kört! 5 min på sadeln och jag MÅSTE gå, även om jag gick precis innan passet började (men eftersom det bara kommer typ 7 droppar när jag går så kan jag härbergera känslan resten av loppet.
Haha låter jobbigt, men det är nog knyttet som trycker då antar jag? Har nog inte så farligt på dagarna då heller om man jämför, är bara att jag är van att gå extremt sällan.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 683
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka