Vårföräldrar 2016 del 3

Stolar är mög...
Svårt att förklara det för icke gravida- att det gör ont att sitta på en stol...
Och stå länge.
Och gå länge. ..
Och ligga i samma ställning länge. ..

Trodde inte en kropp kunde kännas så obekväm:cautious: Förklara för en av manligt kön är typ omöjligt. (Tur att min sambo är förstående och tar mina "surutbrott" med ett leende..)
Sista veckan har varit riktigt jobbig. Bebis har ändrat läge och nu har jag tryck både uppe och nere i muffen typ. Ilar i hela underlivet och det känns som om jag ska kräka upp bebisen när jag ska knyta skorna:crazy:

• Gilla
Reactions: Ray
Ja! Jag saknar ett gott rödvin till maten och att gå ut och ta en god öl, jisses vad jag saknar det!

Jag saknar också att kunna sitta på en vanlig stol i mer än 10 minuter innan min kropp tycker att det räcker och skriker efter något mjukare och mer "slappvänligt" :meh:
Jag är sjukt sugen på en Irish Coffee!
Jag vill kunna springa när jag glömt något och måste skynda mig.
Jag vill hoppa min häst och göra planer för framtiden.
Jag vill sova på mage.
Jag vill äta chevre ost och blå castello.
Jag vill böja mig ner utan andnöd när jag tar på skorna.
Jag vill dricka rödvin.
Jag vill kunna hjälpa min tjej mer när hon rider.
Jag vill köra skottkärra med skit utan att kvida.
Jag vill kliva upp från en stol och gå utan att först känna efter om jag kan.

Men...
Jag är glad att jag får vara ledig!
Sambon lagar mer mat och städar mer...
Jag kan slappa utan dåligt samvete...

Jag är sjukt sugen på en Irish Coffee!
Jag vill kunna springa när jag glömt något och måste skynda mig.
Jag vill hoppa min häst och göra planer för framtiden.
Jag vill sova på mage.
Jag vill äta chevre ost och blå castello.
Jag vill böja mig ner utan andnöd när jag tar på skorna.
Jag vill dricka rödvin.
Jag vill kunna hjälpa min tjej mer när hon rider.
Jag vill köra skottkärra med skit utan att kvida.
Jag vill kliva upp från en stol och gå utan att först känna efter om jag kan.

Men...
Jag är glad att jag får vara ledig!
Sambon lagar mer mat och städar mer...
Jag kan slappa utan dåligt samvete...

Irish coffee:love::love: Fan va gott!!!
Brie.. Parma skinka.. Slippa kissa på nätterna..

Gaaah! Allt är så obekvämt! :arghh: Magen är ivägen och jag blir yr och trött för minsta lilla. Skorna är ett jätteprojekt att få på sig, där jag liksom måste försöka böja mig runt min egen mage. Hela bäckenbenet värker och alla nerver ilar och smärtar. Det känns som att ungen håller på att borra sig neråt, vilket hon ju absolut får göra - men måste det göra så ont? Och all mat smakar typ papp och magsäcken har krympt så jag blir illamående om jag äter mer än yttepyttelite. Och det är två månader kvar!? O_o:eek::banghead:

Jag har dessutom fått rejäla sammandragningar för minsta lilla nu under helgen så jag meddelade min chef att jag blir hemma hela veckan och nu går jag runt och skäms lite för "jag är ju inte sjuk egentligen så jag borde gå och jobba och inte vara hemma som någon sorts simulant". Maken undrar om det är fel i hela huvudet på mig... :crazy:

Just nu undrar jag hur i hela friden jag kunde jobba motsvarande tid i förra graviditeten. Jag skulle isf ha jobbat mars ut... Som kock med massor av lyft böj och stress. Dessutom stående åtta timmar av nio.
Hade aldrig pallat nu men måste man så måste man ju..

• Gilla
Apropå UVI. hur ofta har ni andra lämnat urinprov? Jag har bara gjort det vid inskrivningen i v 12. Nojar ju lite när ni andra skriver om symptomlös UVI. Men kommer mig inte för att be om att få lämna ett.

Jag lämnade varje ggn som jag var hos BM. Ren rutin och det får alla gravida göra här.

Vi kan gnälla lite ihop..

Vår bebis får också gärna titta ut men är inte ens i vecka 30 än så..:angel:

Ena stund är jag ganska nöjd gravid för att i nästa undra varför jag inte kan slappna av och njuta bara. :meh:
Dvs släppa krav och måsten. Städa fixa och allt i vardagen. Jag är oerhört frustrerad (och ledsen) över att vara så begränsad som jag blir.

Tokledsen för att det def inte är någon ridning mer och att det är lååångt till det är aktuellt igen, jag har inte ridit värst mycket det sista förvisso men bara vetskapen att jag inte KAN är pest.
Och det vågar en ju knappt yppa... Man ska ju endast tänka på bebis och inte huruvida man saknar sin ridning eller ej :o
Jag gnäller också ikväll. Trött, stel och otymplig:( och en miljard veckor kvar som vanligt:( jag har inte helt gett upp ridningen men inte ridit på fyra dagar pga. jobb, ont i magen och tröttheten. Känns inte längre som att man kommer kunna riden tiden ut för nu har ryggontet kommit minsann. blä blä och blä!! Men vi kan väl hoppas på att få rida i typ juni iaf?

Ja! Jag saknar ett gott rödvin till maten och att gå ut och ta en god öl, jisses vad jag saknar det!

Jag saknar också att kunna sitta på en vanlig stol i mer än 10 minuter innan min kropp tycker att det räcker och skriker efter något mjukare och mer "slappvänligt" :meh:
Jaaa det är väl knappt rumsrent att sakna öl och vin men det gör jag också!! Har hotat min sambo med att nu är det han som får vara nykter i 9 månader och ta hand om bebisen, mamma ligger i badkaret och smuttar vin:p

Jag längtar också efter rödvin. Och champagne!
Men även om rekommendationerna ändrats så vet jag inte om jag törs dricka något de första månaderna. Jag skojar med maken om laxsushi och champagne direkt efter förlossningen, men jag vill nog vara helt hundra i huvudet, och brösten, den första tiden. Sedan tänker jag att jag kan avnjuta 1/2 eller max ett glas vin ibland (max 1 g/vecka). Hur tänker ni andra? Är jag onödigt nojig?

Men även om rekommendationerna ändrats så vet jag inte om jag törs dricka något de första månaderna. Jag skojar med maken om laxsushi och champagne direkt efter förlossningen, men jag vill nog vara helt hundra i huvudet, och brösten, den första tiden. Sedan tänker jag att jag kan avnjuta 1/2 eller max ett glas vin ibland (max 1 g/vecka). Hur tänker ni andra? Är jag onödigt nojig?
Det är tydligen väldigt lite alkohol som kommer i bröstmjölken.
Men självklart får man ju vara nykter och redig i huvudet. Inget läge att festa...
Och det har man inte lustigt att göra heller tror jag. Mer känslan av att man får om man vill...

Det är tydligen väldigt lite alkohol som kommer i bröstmjölken.
Men självklart får man ju vara nykter och redig i huvudet. Inget läge att festa...
Och det har man inte lustigt att göra heller tror jag. Mer känslan av att man får om man vill...
Ja jag tror på att det är helt riskfritt att dricka några glas och att det snarare är redigheten som sätter gränsen..

• Gilla

Sushi kan du äta! Så länge du köper nygjord och inte sån där färdigpackad på Ica eller äter från buffé. :)

De mängderna borde inte vara ngt problem, eller rättare sagt, de mängderna påverkar inte barnet via mjölken och är ok. Ngt som jag själv sen väger in är att det är fler barn som dör i psd under helgerna än under veckorna vilket de antar beror på den livsstilsförändring som sker på veckosluten. Jag förmodar att det beror på att alkoholpåverkade föräldrar (som druckit mer än ett glas (?)) blir mer ovarsamma under sömnen och kanske mindre vaksamma och tungsövda än i nyktert tillstånd (?). Det har fått mig att noja så pass att jag hittills avstått helt fr alkohol. Jag är ganska lättpåverkad i vanliga fall och är tveksam över hur pass påverkad jag skulle bli nu trots bara ett litet intag. Jag kommer därför vänta ett tag till innan jag dricker ngn alkohol.

Oj, det lät sådär kul.. Hoppas du mår bättre snabbt!! Men härligt att bebis verkar må gott i alla fall:wtf:

Oj vilken pärs! Skönt att det är över och ni fått er guldklimp. Men det lät inte så roligt för dig!

Åh fy bubblan, lider med dig. Jag känner mig lite som om jag har blivit överkörd av en lastbil och då gick mitt snitt snabbt och utan svårigheter. Jag kan bara föreställa mig hur du mår :crazy:

Som tur var/är så vet jag att bedövningen ska inte släppa även om det kändes så. Jag måste säga att jag trots allt mår relativt okej så vi åkte hem igår kväll. Klockan 11.31 idag är han 3 dygn så snittet ömmar emellanåt men så guld värt att få mysa med min 2 åring också. Nyss låg bebis på vänster arm medan storebror satt i höger knä och läste bok. Vid lunch kommer äldsta sonen hem så lugn och ro; vad är det? :laugh::love:

Trots komplicerat kejsarsnitt så mår jag bättre nu, både fysiskt och psykiskt. Ska snart köra in tvillingvagnen i köket och diska medan sambon som tagit bebisen hela natten får vila. Jag själv hade knappt sovit på BB pga vår närhetstörstande bajsmaskin som krävt sin tid. Trots att jag vaknat vid alla måltider i natt så känner jag mig pigg. Ger nämligen ersättning från födseln vilket är skönt för vår del, så vi kan turas om :p

Känns konstigt att ha triss i pojkar :heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 678
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat