Vårföräldrar 2016 del 3

Om inte vi hade ett gästrum hade det definitivt hänt att jag skrikigt så där konstruktivt på min karl :grin: Han snarkar dock bara när han druckit men fram till för nån vecka sedan hade jag otroligt svårt för hans lukt och klarade inte av att han andades åt mitt håll, så gästsängen har kommit till användning kan man säga :D Gästrummet har nu blivit bebisrum och vi har både stor säng och spjälsäng där, plus spjälsäng i vårt sovrum. Allt för att alla ska få sova så bra som möjligt :p
Har oxå haft den där amdedräktsproblematiken... Kunde inte pussa sambon på flera veckor och la upp en kuddbarriär mellan oss för att slippa lukten... Stackarn fattade ingenting...

För att få fart?
Nej klart ingen kan neka en att vara hemma. Jag ser ju lite de positiva i att få jobba fast jag inte sköter mitt jobb och kunna spara semester. Jag slipper det tunga jobbet och kan löka lite på kontoret halvdagar... Tror det handlar om att hon vill ha någon ansvarig på plats. Sätter de in någon annan behövs det handledning och då får chefen jobba mer...
Så det är ok för mig- jag tror det kommer göra sån skillnad att inte jobba kvällarna! Sover alltid sämre när jag jobbat kväll av nån anledning.

Så länge ni är överens så är det ju bra! Chefen skulle få ha en fantastisk anledning i bakfickan för att jag skulle komma in nu när jag väl gått hem. Typ en årslön i bonus eller nåt:cautious:

Snöskottningen va för att den var v behov snarare än att få fart. Resulterade dock i sammandragningar efter en stund. Det va den segaste tyngst jäkla snön jag har skottat tror jag.

• Gilla
Reactions: Ray
Om inte vi hade ett gästrum hade det definitivt hänt att jag skrikigt så där konstruktivt på min karl :grin: Han snarkar dock bara när han druckit men fram till för nån vecka sedan hade jag otroligt svårt för hans lukt och klarade inte av att han andades åt mitt håll, så gästsängen har kommit till användning kan man säga :D Gästrummet har nu blivit bebisrum och vi har både stor säng och spjälsäng där, plus spjälsäng i vårt sovrum. Allt för att alla ska få sova så bra som möjligt :p

Min kära make snarkar också, vi löste det med en extrasäng i bebisrummet där jag lägger mig för att slippa bli förbannad :P

Alltså, när sambon druckit är det katastrof, på gränsen till olidligt :eek::rofl: Då går jag och lägger mig på soffan dirr eftersom det ändå inte går att få tyst på honom. Ibland är han söt och tar sin kudde och sitt täcke och lägger sig själv på soffan när han kommer hem från en utekväll för att jag ska få sova:love::laugh: I vanliga fall så kan jag sparka till (:angel:) eller puta på honom så han lägger sig på sidan och blir tyst en stund, det är då man själv måste passa på att hinna somna :D

Vi har ju bara en tvåa så mina enda alternativ är att lägga mig på soffan eller strypa sambon, haha. Ser framför mig att det kommer bli en del soffsovande för mig och bebis :idea:

Finns det inte såna där näsplåster som ska hjälpa för snarkare förresten? Kanske värt att prova :p

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas). 3/3 Stina, 3 200 gram, 50 cm lång
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas) 4/3 pojke - 5030 gram & 53 cm lång
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Tyckte tiden stannade i lördags när jag in i v36..:meh:
Får trösta oss med att bebisarna kommer komma ut. Nån gång.
Mmm
Fick molvärk nu av lite varierande grad och kan inte låta bli att hoppas att det betyder att det går fortare denna gången.
Är väldigt precis som mensvärk - kommer när jag ligger eller sitter och försvinner när jag rör mig.
Men det kan man väl ha i veckovis såklart.

Mmm
Fick molvärk nu av lite varierande grad och kan inte låta bli att hoppas att det betyder att det går fortare denna gången.
Är väldigt precis som mensvärk - kommer när jag ligger eller sitter och försvinner när jag rör mig.
Men det kan man väl ha i veckovis såklart.

Jag har haft molvärk sedan v34.. Ikväll är den "värre" än förut. Gissar att snöskottningen satte sima spår. Har sådär gött "värkbälte" som man får vid monstermens. Så den kan man nog ha i flera veckor gissar jag:meh:

Jag har haft molvärk sedan v34.. Ikväll är den "värre" än förut. Gissar att snöskottningen satte sima spår. Har sådär gött "värkbälte" som man får vid monstermens. Så den kan man nog ha i flera veckor gissar jag:meh:
Åh typiskt.
Jag tänker redan att det blir barn denna veckan. Typ som när jag trodde jag var gravid varje månad innan mensen kom...

Åh typiskt.
Jag tänker redan att det blir barn denna veckan. Typ som när jag trodde jag var gravid varje månad innan mensen kom...

Du kanske har tur:up: Min BM tyckte ju det va lika bra att skriva förlossningsbrevet förra veckan och ha väskan packad. Just eftersom jag har mkt molvärk och sammandragningar.

• Gilla
Från det ena till det andra, jag har fått precis som en domningskänsla ovanför magen över nedersta revbenen. Huden känns som den sover?! Nån mer som har så?

• Gilla
Från det ena till det andra, jag har fått precis som en domningskänsla ovanför magen över nedersta revbenen. Huden känns som den sover?! Nån mer som har så?
Oui!
Alltid på vänster sida.
Är väl fötter som trycker på nån nerv. Brukar gå över om jag ändrar ställning eller trycker undan aktuell kroppsdel.

Oui!
Alltid på vänster sida.
Är väl fötter som trycker på nån nerv. Brukar gå över om jag ändrar ställning eller trycker undan aktuell kroppsdel.

Ok! Det har ju kommit sedan bebis vände på sej så jag antar att ligger och trycker på nåt, hon har för nöje att köra upp tassarna under revbenenO_o

• Gilla

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 675
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka