Vårföräldrar 2016 del 3

Jag fortsätter googla mig blå om för tidig födsel, fattar inte varför jag tror att vad jag önskar ska hända ens:p men vecka 38 vore ju sååå perfekt, en snabb födsel av ett normalstort barn, och så 6 veckor bort, precis lagomt!
Har ätit och ätit och blivit lite piggare så idag red jag och det kändes bra igen:) så här är det lite mer positivt än tidigare vecka. Men jag förstår er som gått lite längre, känns som att allt blir lite sämre för varje dag. Nytt är ett äckligt tryck vid revbenet som jag blir helt galen på!!
Har börjat tänka på jobbet och ha bebis, är det helt galet att tänka att man jobbar typ 1-2 dagar i veckan, typ hemifrån då. Jobbar med nya tunnelbanan vilket är ett riktigt prestigeprojekt, sjukt svårt att bara låta ngn annan ta över..

• Gilla
Reactions: Ray
Jag fortsätter googla mig blå om för tidig födsel, fattar inte varför jag tror att vad jag önskar ska hända ens:p men vecka 38 vore ju sååå perfekt, en snabb födsel av ett normalstort barn, och så 6 veckor bort, precis lagomt!
Har ätit och ätit och blivit lite piggare så idag red jag och det kändes bra igen:) så här är det lite mer positivt än tidigare vecka. Men jag förstår er som gått lite längre, känns som att allt blir lite sämre för varje dag. Nytt är ett äckligt tryck vid revbenet som jag blir helt galen på!!
Har börjat tänka på jobbet och ha bebis, är det helt galet att tänka att man jobbar typ 1-2 dagar i veckan, typ hemifrån då. Jobbar med nya tunnelbanan vilket är ett riktigt prestigeprojekt, sjukt svårt att bara låta ngn annan ta över..
Spontant tycker jag det borde gå. Men ska du klämma in två hästar oxå blir det lite jobbigt kanske?
Jag kommer ha en häst med medryttare och jobba några timmar i veckan ( inte hemifrån)
Tycker jag hade ganska mycket surftid sist jag var hemma!

Spontant tycker jag det borde gå. Men ska du klämma in två hästar oxå blir det lite jobbigt kanske?
Jag kommer ha en häst med medryttare och jobba några timmar i veckan ( inte hemifrån)
Tycker jag hade ganska mycket surftid sist jag var hemma!
Låter lovande:) tänk att bara få rida sin häst sen, utan skumma känslor i magen, vilken lyx. Längtar!!

• Gilla
Hörrni, hur orolig bör man vara för toxoplasmos? Har två katter, en utekatt och en 10 månaders som vi skaffade ganska nyligen som varit innekatt. Har hänt två gånger att jag varit tvungen att städa kattlådan när karln varit borta, har naturligtvis tvättat mig fruktansvärt ordentligt efteråt men katterna trampar ju runt där i lådan och går med sina tassar överallt sen och det tycker jag är det värsta :yuck: Dammsuger, torkar golv, skurar och har t o m tvättat soffklädseln för att jag är så nojjig. Igår bröt jag ihop för jag orkar inte skura mer!!!

Hörrni, hur orolig bör man vara för toxoplasmos? Har två katter, en utekatt och en 10 månaders som vi skaffade ganska nyligen som varit innekatt. Har hänt två gånger att jag varit tvungen att städa kattlådan när karln varit borta, har naturligtvis tvättat mig fruktansvärt ordentligt efteråt men katterna trampar ju runt där i lådan och går med sina tassar överallt sen och det tycker jag är det värsta :yuck: Dammsuger, torkar golv, skurar och har t o m tvättat soffklädseln för att jag är så nojjig. Igår bröt jag ihop för jag orkar inte skura mer!!!

Om det vore så smittsamt skulle du redan fått det, och därmed vara immun utan risker för bebis. Många kattägare, med utekatt, är immuna.

Här får maken städa kattlådan, men jag har gjort som du och städat ett par ggr, och då varit mkt försiktig. Det finns annat att noja över! Så tänker jag.

Läkaren jag träffade i början av min graviditet påstod att man oftast redan haft toxoplasmos om man haft katter under större delen av sitt liv och således borde vara immun.
Jag hoppas att det stämmer och att det kan lugna dig lite :)

Jag har också kattlåda men är inte särskilt orolig alls faktiskt. Har behövt städa lådan nån gång men har engångshandskar då och tvättar mig noga efteråt.
Övriga hemmet får vara som vanligt :angel: bm var inte orolig över det heller utan det var mest kattlådan. Överlag är de ju rätt rena av sig.

Däremot var jag rätt nojig första veckan efter hemkomsten sist. BB var ju typ kliniskt rent, riktigt så har inte vi hemma :angel::p inte för just katt/hund utan allmänt. Det finns damm och så i hörnen liksom..
Det la sig sen men just den där första tiden!

Jag har också kattlåda men är inte särskilt orolig alls faktiskt. Har behövt städa lådan nån gång men har engångshandskar då och tvättar mig noga efteråt.
Övriga hemmet får vara som vanligt :angel: bm var inte orolig över det heller utan det var mest kattlådan. Överlag är de ju rätt rena av sig.

Däremot var jag rätt nojig första veckan efter hemkomsten sist. BB var ju typ kliniskt rent, riktigt så har inte vi hemma :angel::p inte för just katt/hund utan allmänt. Det finns damm och så i hörnen liksom..
Det la sig sen men just den där första tiden!
Hallå- du vet att det är våra rena hem som gör att fler blir allergiska?Dammråttor och andra husdjur ger friska barn!

Jag är inte orolig, du ska typ äta bajset eller slicka på dina händer för att bli förgiftad. Vi har fyra utekatter som dessutom vissa äter diverse djur ute, jag rensar dagligen. Tvättar givetvis händerna efter men inte mer noga än efter ett toalettbesök. :)

Ingen katt här (men väl en smutsig terrier som står för dammråttorna) men det är en sån sak som jag inte skulle oroa mig över ens om jag hade en :)

Var på bm-besök idag, vecka 32, sf-mått 30 och blodtryck 130/80. Sen har hon slutat väga mig verkar det som = skönt, hatar ändå det!

Jo jag är också medveten om det men jag har ju även problem med att det låser sig och då går det inte ens att föra in ett finger. Att använda tampong tex är uteslutet för det gör alldeles för ont, varenda gynundersökning/cellprov osv är ett rent helvete för det gör så ont och gör ont i dagar efteråt. När man föder vanligt så måste dom ju känna hur öppen man är och göra undersökningar som jag inte vill vara med om. Sen ser jag det som en stor risk med själva förlossningen att det ska vara för trångt, att barnet ska fastna så dom måste klippa/använda tång eller sugklocka. Och då finns ändå risken att det hela slutar i akut snitt. Nej tack! Det känns som en stor chanstagning för både bebis och mig, då gör jag hellre ett planerat snitt i lugn och ro som känns mycket tryggare. Jag förstår faktiskt inte varför man till varje pris ska föda vaginalt, finns det omständigheter som gör att det kan bli risk för komplikationer så tycker jag att man får se över alternativen. Man är ju verkligen ingen sämre mamma för det!

Får se vad läkaren har att säga också. Jag tror inte det ska bli så svårt att få igenom det, det verkar iaf inte så på min bm.

Ja jävlar där sa du nåt!
Jag hade förträngt alla de där undersökningarna innan =/
Vad jobbigt det blev nu.

Jaha.
Där slog jag mitt gamla viktrekord. Jag är fetare än någonsin.
Kul.
Officiellt superless på detta nu.

Jaha.
Kul.
Jag med snart :(
Kommer vara vid förlossningen iaf.

Tur en inte ser sej själv så ofta, eller väljer att inte titta i helkroppsspegeln iaf.. ville nästan gråta sist. Tycker mycket om magen dock:heart

Jaha.
Kul.
Samma här. Väger ungefär 30 kg mer nu än i vanliga fall. Har inte gått upp 30 kg denna graviditet, men födde barn i april förra året, så blev gravid igen efter 3-4 mån, och gick då upp 20 kg. Gick knappt ner nånting innan jag blev gravid igen, och upp ca 13 kg denna. Fyfan! :(

Du är inte ensam! Om det hjälper att veta. Det är dock värt allt besvär!
Och @Magnum och @Elisha
Det hjälper lite att inte vara själv;)
Och visst är det värt det men på nåt vis är det väl tillåtet att tröttna på detta välsignade tillstånd...
Jag tar det bättre nu andra graviditeten. Jag var rabiat förra gången. Och då vägde jag mindre men det var ju all time high just då och kändes som jag aldrig skulle bli normal igen.
Kommer väl mer tålamod med ålderns rätt:banana:
Men jag är trött på magen nu. Tror det är dags att börja boa och få fokus på det önskade slut resultatet! Imorgon börjar inventering av bäbis kläder!

Jaha.
Kul.

Jag är också uppe på viktrekord.. Tycker inte det är kul alls längre. Men det tar ju tack och lov på det!! Snart blir hon vräkt och hyreshuset ska rivas:bow:

• Gilla

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 665
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka