Vårföräldrar 2016 del 3

Samma här. Väger ungefär 30 kg mer nu än i vanliga fall. Har inte gått upp 30 kg denna graviditet, men födde barn i april förra året, så blev gravid igen efter 3-4 mån, och gick då upp 20 kg. Gick knappt ner nånting innan jag blev gravid igen, och upp ca 13 kg denna. Fyfan! :(
Alltså jag fattar verkligen att man går upp i vikt när man är gravid, har aldrig varit så sugen på massa skit som nu, och så obönhörligen handikappad typ, man kan ju inte motionera på ngt normalt sätt alls. Och så en graviditet till på det, klart man kör alltimehigh!
Jag skulle sett ut som en valross om det här var min andra graviditet.. Är ju också på viktrekord nu och det läskiga är ju att det inte verkar ha ngt stopp, är ju typ ett kilo om dagen just nu känns det som!? Jaha ungen har gått upp femtio gram denna vecka enligt internet, mamman har av ngn outgrundlig anledning gått upp 5 kg.. Så känns det..

Äh jag avskyr verkligen att vara gravid, jävla piss är det!

Alltså jag fattar verkligen att man går upp i vikt när man är gravid, har aldrig varit så sugen på massa skit som nu, och så obönhörligen handikappad typ, man kan ju inte motionera på ngt normalt sätt alls. Och så en graviditet till på det, klart man kör alltimehigh!
Jag skulle sett ut som en valross om det här var min andra graviditet.. Är ju också på viktrekord nu och det läskiga är ju att det inte verkar ha ngt stopp, är ju typ ett kilo om dagen just nu känns det som!? Jaha ungen har gått upp femtio gram denna vecka enligt internet, mamman har av ngn outgrundlig anledning gått upp 5 kg.. Så känns det..

Äh jag avskyr verkligen att vara gravid, jävla piss är det!
Haha, tänk efter förra graviditeten gick jag i 5 år och verkligen tyckte synd om alla gravida jag såg och var sååå glad att det inte var jag.
Sen när jag ville bli gravid blev jag avis när jag mötte gravida och liksom verkligen längtade efter magen igen...

Haha, tänk efter förra graviditeten gick jag i 5 år och verkligen tyckte synd om alla gravida jag såg och var sååå glad att det inte var jag.
Sen när jag ville bli gravid blev jag avis när jag mötte gravida och liksom verkligen längtade efter magen igen...
Haha galning!
Bara Kontakta mig nästa gång du glömmer bort och får för dig att det är mysigt med en mage. Kan inte tänka mig att jag glömmer detta...

• Gilla
Reactions: Ray
Hörni- svamp är ju vanligt när man. Är gravid och förra gången sa de på förlossningen att jag hade svamp och undrade varför de inte behandlat det på mvc. Jag hade inga symptom direkt och det är ju inget de verkar kolla om man inte säger ngt.
Eller borde det synas när man kissar på stickan?

Alltså åh vad jag känner med er när det kommer till vikten. Jag har aldrig någonsin känt mig så valrossig som jag gör nu. Desto värre dagar som denna när jag glömmer bort att jag inte kan äta en normal portion mat heller och får sota för det med akut explosionskänsla över mage ihop med den fantastiska känslan av "MÅSTE KRÄKA MÅSTE KRÄ..åh, bara en rap.. ELLER?!" And repeat, hela kvällen.

"tröstar" mig med att det är MAX 10 veckor kvar.. Precis som att det ens låter som ett litet antal veckor.

Hörni- svamp är ju vanligt när man. Är gravid och förra gången sa de på förlossningen att jag hade svamp och undrade varför de inte behandlat det på mvc. Jag hade inga symptom direkt och det är ju inget de verkar kolla om man inte säger ngt.
Eller borde det synas när man kissar på stickan?

Jag tror det borde synas på stickan? Jag fick svamp runt v20 nånting men det kändes. Kliade och sved så jag höll på att bli galen!!! 1v med canesten sen va muffen som ny:D

• Gilla
Alltså åh vad jag känner med er när det kommer till vikten. Jag har aldrig någonsin känt mig så valrossig som jag gör nu. Desto värre dagar som denna när jag glömmer bort att jag inte kan äta en normal portion mat heller och får sota för det med akut explosionskänsla över mage ihop med den fantastiska känslan av "MÅSTE KRÄKA MÅSTE KRÄ..åh, bara en rap.. ELLER?!" And repeat, hela kvällen.

"tröstar" mig med att det är MAX 10 veckor kvar.. Precis som att det ens låter som ett litet antal veckor.

En hel portion mat? Vad är det? På kvällen är det flytande föda som gäller. Mår äckel-illa av vanlig mat på kvällen, det får verkligen inte plats.. Fil, gröt eller möjligtvis soppa är det enda jag kan få ner.

En hel portion mat? Vad är det? På kvällen är det flytande föda som gäller. Mår äckel-illa av vanlig mat på kvällen, det får verkligen inte plats.. Fil, gröt eller möjligtvis soppa är det enda jag kan få ner.
Önskar att jag iaf kunde begränsa mig där, men näedå går väldigt bra att vräka i sig mängder även då. Rapar lite efteråt bara (fy så jag rapar en massa, skitäckligt) enda jag har är att jag inte kan dricka te, det får jag upp halvt i munnen om jag dricker på kvällen..

Önskar att jag iaf kunde begränsa mig där, men näedå går väldigt bra att vräka i sig mängder även då. Rapar lite efteråt bara (fy så jag rapar en massa, skitäckligt) enda jag har är att jag inte kan dricka te, det får jag upp halvt i munnen om jag dricker på kvällen..
Jag är både sjukt hungrig och framförallt törstig! Kan dricka hur mycket som helst ! Liksom stå vid kranen och bara bälja glas efter glas...

Jag är både sjukt hungrig och framförallt törstig! Kan dricka hur mycket som helst ! Liksom stå vid kranen och bara bälja glas efter glas...

Jag har desto svårare för kaffe som jag har älskat förut, nu tycker jag bara det smakar surt:yuck: Te däremot! Och vatten! Jag också sjukt törstig, dricker på nätterna också.

Samma här. Kom denna veckan (32). Innan har det varierat kring "normalhungrig". Värst är det dock fram till lunch. Men middagen når upp till halsen när jag lägger mig.

• Gilla
Jaha.
Där slog jag mitt gamla viktrekord. Jag är fetare än någonsin.
Kul.
Officiellt superless på detta nu.

Jag känner mig som Barbamamma. Eller Muminmamma, möjligen. Maken har förbjudit mig att gnälla över att jag känner mig fet "Nej, du är inte fet, du är gravid det är normalt!" men jag får paniiiik över hela viktuppgångs-situationen. Känner mig som en oformlig, fläbbig valross. :(

On a brighter note så får jag plats med mer luft i lungorna den här veckan och det känns liksom lättare i hela kroppen. Det är direkt kopplat till att ungen fixerade sig, det är som att hon flyttade ner en våning. :)

Kaffet ja...
Jag brygger kaffe varje dag och bara längtar efter den där lyxiga känslan av kaffelycka . .. Och sen häller jag ut det i vasken för att det smakar illa.:cry:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 665
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka