Vårföräldrar 2016 del 3

Från det ena till det andra, jag har fått precis som en domningskänsla ovanför magen över nedersta revbenen. Huden känns som den sover?! Nån mer som har så?

Jajemen! Fast mitt är över revbenen precis under booben på höger sida, alltid på samma ställe! Sjukt störigt för det verkligen sticker och drar när det håller på. Men det är väl som med allt annat, bebis som lever rövare och inte tar hänsyn till eventuellt känsligare delar :D

Jajemen! Fast mitt är över revbenen precis under booben på höger sida, alltid på samma ställe! Sjukt störigt för det verkligen sticker och drar när det håller på. Men det är väl som med allt annat, bebis som lever rövare och inte tar hänsyn till eventuellt känsligare delar :D

Hahaha!! "Skönt" att inte bara är jag som har sånna skumma grejer.

Från det ena till det andra, jag har fått precis som en domningskänsla ovanför magen över nedersta revbenen. Huden känns som den sover?! Nån mer som har så?

Så fick jag med! Och har fortfarande 4 månader efter förlossningen :p
Antar känseln kommer tillbaka någon gång, snart hoppas jag.

Kl

Jag filurar på en sak... jag känner mer och mer att jag verkligen vill veta kön på bebis. Sambon vill inte men jag vill verkligen veta så att jag kan förbereda mig lite. Så jag alltid tänkt att jag ska få en tjej och är helt säker på att det är en tjej så vore det nog bra att kolla för att slippa bli "besviken" när bebisen kommer. Kanske inte alls blir så men jag är lite rädd för det...

När vi gjorde RUL så hade vi en ganska så barsk bm (vi fick göra rul på sjukhuset så hade aldrig träffat henne innan) och hon ville inte tala om kön iom att sambon inte ville veta. Jag försökte fråga om inte jag kunde få veta iaf typ genom en lapp eller vad som helst men icke, vi fick inte ens titta när hon kollade kön/man eventuellt hade kunnat se utan vi fick titta åt ett annat håll. Jag känner såhär i efterhand att jag är väldigt besviken, speciellt att vi inte ens fick kolla för ärligt talat hur mycket hade vi kunnat se?

Funderar på att ta upp detta med min bm, jag tror inte TUL är aktuellt iom att sfmåttet är helt normalt och alla värden är bra. Men jag skulle vilja få en chans att förbereda mig! Är bara rädd att hon ska tycka art man är löjlig för det spelar ju ingen roll så länge bebis är frisk...

Sen ska jag träffa en läkare i nästa vecka och diskutera hurvida jag kommer få höra snitt eller ej i och med min vestibulit. Jag är övertygad att det kommer bli problem med förlossningen på grund av detta och vill inte ta någon risk. Hoppas att det går bra!

Kl

Jag filurar på en sak... jag känner mer och mer att jag verkligen vill veta kön på bebis. Sambon vill inte men jag vill verkligen veta så att jag kan förbereda mig lite. Så jag alltid tänkt att jag ska få en tjej och är helt säker på att det är en tjej så vore det nog bra att kolla för att slippa bli "besviken" när bebisen kommer. Kanske inte alls blir så men jag är lite rädd för det...

När vi gjorde RUL så hade vi en ganska så barsk bm (vi fick göra rul på sjukhuset så hade aldrig träffat henne innan) och hon ville inte tala om kön iom att sambon inte ville veta. Jag försökte fråga om inte jag kunde få veta iaf typ genom en lapp eller vad som helst men icke, vi fick inte ens titta när hon kollade kön/man eventuellt hade kunnat se utan vi fick titta åt ett annat håll. Jag känner såhär i efterhand att jag är väldigt besviken, speciellt att vi inte ens fick kolla för ärligt talat hur mycket hade vi kunnat se?

Funderar på att ta upp detta med min bm, jag tror inte TUL är aktuellt iom att sfmåttet är helt normalt och alla värden är bra. Men jag skulle vilja få en chans att förbereda mig! Är bara rädd att hon ska tycka art man är löjlig för det spelar ju ingen roll så länge bebis är frisk...

Alltså, du får nog inte ett ultraljud av landstinget av enbart den anledningen men du kan ju alltid göra ett privat? Men jag tänker att om din sambo inte vill veta så kanske det kan bli jobbigt, kommer du kunna hålla det hemligt för honom om du själv vet?

Kl

Sen ska jag träffa en läkare i nästa vecka och diskutera hurvida jag kommer få höra snitt eller ej i och med min vestibulit. Jag är övertygad att det kommer bli problem med förlossningen på grund av detta och vill inte ta någon risk. Hoppas att det går bra!
Prata med bm, hon är ju till för att bolla med!
Har din sambo ändrat sig och vill veta kön nu?

Vad gäller kön och rul så har jag förstått att man måste vara överens. Vill en inte veta så är det den som bestämmer och de ruckar inte på det.

Vi kollade inte, me jag var osäker ända tills hon satte ul mot magen :p
Nu Vet jag inte om hon bara svepte förbi könet om de nu kollar det (?), eller om hon bara var strategiskt tyst just då. Oavsett hade vi aldrig sett vad det var, tycker ul är rätt svåra att tyda :p

Kl

Jag har gjort massor av TUL med alla mina 3 pojkar men endast 1 gång har de gått med på att visa könet så det är inte ens säkert att de vill berätta på TUL då man är där för att kolla avvikelser så mitt tips är att gå privat om du vill kolla kön :)

Alltså, du får nog inte ett ultraljud av landstinget av enbart den anledningen men du kan ju alltid göra ett privat? Men jag tänker att om din sambo inte vill veta så kanske det kan bli jobbigt, kommer du kunna hålla det hemligt för honom om du själv vet?

Nej det förstår jag ju. Och ja i så fall så kommer jag hålla det hemligt, skulle jag få göra ett extra ul så håller jag det för mig själv just för att han inte ska misstänka nåt. Lite egoistiskt kanske men han vill inte veta för att han tycker det är löjligt att ta reda på det för det spelar ändå ingen roll... för mig känns det viktigt att veta för att kunna förbereda mig lite.

Prata med bm, hon är ju till för att bolla med!
Har din sambo ändrat sig och vill veta kön nu?

Vad gäller kön och rul så har jag förstått att man måste vara överens. Vill en inte veta så är det den som bestämmer och de ruckar inte på det.

Vi kollade inte, me jag var osäker ända tills hon satte ul mot magen :p
Nu Vet jag inte om hon bara svepte förbi könet om de nu kollar det (?), eller om hon bara var strategiskt tyst just då. Oavsett hade vi aldrig sett vad det var, tycker ul är rätt svåra att tyda :p

Nä han vill att det ska vara en överaskningoch det tänker jag inte ta ifrån honom! Om jag gör ett till ul så berättar jag inte det och givetvis inte vad det är för kön. Då blir det ju ändå en överaskning plus att jag får förbereda mig

Nä är ju det jag menar, vi hade ändå inte förstått nått av den gråa "geggan" men bm var sträng på den punkten. Lite väl sträng för det kändes som att man inte vågade fråga så mycket heller...

@SummerBreeze ang vestibulit och förlossning har jag fått höra att den ofta försvinner för att inte återvända efter en vaginal förlossning.
Och när jag tänkte efter så kommer det ju att bränna och svida nåt så in i helvete när man föder oavsett, så för min del är det värt ett försök.
Vågar knappt tänka på hur härligt det vore om bebis kunde spränga bort den skiten så man kan få ett vettigt liv.

Tillägg: Förstår inte helt logiskt varför det skulle hjälpa, men folk säger ju att det gör det trots allt.

Besök hos BM idag såhär strax innan vecka 33. Allt fortsatt bra med tillväxtkurva och blodsocker och sånt och dessutom hade den lilla rackaren passat på att fixera huvudet. :) Kanske förklarar det asjobbiga stökande och grejande jag kände i hela bäckenet i helgen. Känns som att hela magen har sjunkit neråt...men det borde den ju rimligen ha gjort också, om ungen flyttat sig neråt så ordentligt. :)

Idag har bebbarna varit med hos hästarna :) Båda två låg o sov så snällt i vagnen så jag hann både mocka lösdriften, fylla på vatten & hö. Gick även en sväng runt gården o kolla in vad sambon håller på med :) Så skönt att äntligen få vardagen att fungera så smått! Har även lyckats komma ut på flera rundor med barnvagnen, har en på 4 km som så småningom utökas till 5,5 km :)

Passar på att uppdatera listan när jag sitter vid en dator :)

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet 18/2 pojke 47 cm 2710 gram flicka 46 cm 2612 gram
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas). 3/3 Stina, 3 200 gram, 50 cm lång
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas) 4/3 pojke - 5030 gram & 53 cm lång
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

@SummerBreeze ang vestibulit och förlossning har jag fått höra att den ofta försvinner för att inte återvända efter en vaginal förlossning.
Och när jag tänkte efter så kommer det ju att bränna och svida nåt så in i helvete när man föder oavsett, så för min del är det värt ett försök.
Vågar knappt tänka på hur härligt det vore om bebis kunde spränga bort den skiten så man kan få ett vettigt liv.

Tillägg: Förstår inte helt logiskt varför det skulle hjälpa, men folk säger ju att det gör det trots allt.

Jo jag är också medveten om det men jag har ju även problem med att det låser sig och då går det inte ens att föra in ett finger. Att använda tampong tex är uteslutet för det gör alldeles för ont, varenda gynundersökning/cellprov osv är ett rent helvete för det gör så ont och gör ont i dagar efteråt. När man föder vanligt så måste dom ju känna hur öppen man är och göra undersökningar som jag inte vill vara med om. Sen ser jag det som en stor risk med själva förlossningen att det ska vara för trångt, att barnet ska fastna så dom måste klippa/använda tång eller sugklocka. Och då finns ändå risken att det hela slutar i akut snitt. Nej tack! Det känns som en stor chanstagning för både bebis och mig, då gör jag hellre ett planerat snitt i lugn och ro som känns mycket tryggare. Jag förstår faktiskt inte varför man till varje pris ska föda vaginalt, finns det omständigheter som gör att det kan bli risk för komplikationer så tycker jag att man får se över alternativen. Man är ju verkligen ingen sämre mamma för det!

Får se vad läkaren har att säga också. Jag tror inte det ska bli så svårt att få igenom det, det verkar iaf inte så på min bm.

Skönt att bebbarna och ni verkar ha fått det att snurra på @robl :)
Längtar ännu mer efter vår lilla plutta nu:heart

Har otroligt mkt sammandragningar idag med rejäl molvärk i ryggen och magen sen ner i framsidan på benen.. Nästan så jag trott att det ska sätta igång när som helstO_o Hon kan gott stanna inne i alla fall 1vecka till.

Sånna här dagar känns det ännu bättre att inte ha nåt mer allvarligt än ett besök hos frissan inbokat:up:

Skönt att bebbarna och ni verkar ha fått det att snurra på @robl :)
Längtar ännu mer efter vår lilla plutta nu:heart

Har otroligt mkt sammandragningar idag med rejäl molvärk i ryggen och magen sen ner i framsidan på benen.. Nästan så jag trott att det ska sätta igång när som helstO_o Hon kan gott stanna inne i alla fall 1vecka till.

Sånna här dagar känns det ännu bättre att inte ha nåt mer allvarligt än ett besök hos frissan inbokat:up:
Hm.
Och jag vaknade pigg som en mört och har hållit igång hela dagen och inte så mycket som en sammandragning...
Känns som det aldrig kommer bli dags...

Hm.
Och jag vaknade pigg som en mört och har hållit igång hela dagen och inte så mycket som en sammandragning...
Känns som det aldrig kommer bli dags...

Du kommer säkert vakna mitt i natten av att vattnet går;)
Jag vågade inte ge mej ut på långpromenaden ikväll, gå i 1,5dm blötsnö med sammandragningar lockade inte!

• Gilla
Reactions: Ray

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 673
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka