Vårföräldrar 2016 del 3

BMbesök avklarat, v 30+5
Hb 111 (114 förra besöket)
Blodsocker 5,0
SF-mått 29 (24 förra gången)
Ligger precis invid normalkurvan för SF-måttet.
Hjärtat slog stadig :-)

Jättenöjd med mitt BMbesök idag! Hon tog min oro om trångt bäcken på allvar (eftersom min mamma hade det), och förklarade bra vad som händer vid förlossningen om jag är för trångt.

Jag ska få göra en bäckenmätning i v 36, och innan dess ett TUL. Förstod inte riktigt om TULet var pga min oro över bäckenet eller av annan anledning. Men mig gör det inget med ett extra besök där inne :love:.

BMbesök avklarat, v 30+5
Hb 111 (114 förra besöket)
Blodsocker 5,0
SF-mått 29 (24 förra gången)
Ligger precis invid normalkurvan för SF-måttet.
Hjärtat slog stadig :-)

Jättenöjd med mitt BMbesök idag! Hon tog min oro om trångt bäcken på allvar (eftersom min mamma hade det), och förklarade bra vad som händer vid förlossningen om jag är för trångt.

Jag ska få göra en bäckenmätning i v 36, och innan dess ett TUL. Förstod inte riktigt om TULet var pga min oro över bäckenet eller av annan anledning. Men mig gör det inget med ett extra besök där inne :love:.
Vad händer om man har trångt bäcken?
Mvh nojjar över allt just nu :-)

En kompis till mej har trångt bäcken, upptäcktes vid första förlossningen. Hon kan helt enkelt inte föda vaginalt, alla deras tre barn är förlösta med snitt.
Min "skulle varit farmor" dog i förlossning eftersom barnet fastnade och inte kunde dras ut...
Nu är vi ju inte släkt, barnet dog oxå och farfar gifte om sig. Men hemsk historia...

Vad händer om man har trångt bäcken?
Mvh nojjar över allt just nu :-)

Enligt BM då upptäcks det under öppningsfasen redan. Man öppnar sig men barnet glider inte ned. Då blir det snitt. Om man är så stor så huvudet kommer igenom så tar de hjälp av sugklocka sista biten. Antingen kommer bebis igenom, annars inte. Och då blir det snitt.

• Gilla
Reactions: Ray
Min "skulle varit farmor" dog i förlossning eftersom barnet fastnade och inte kunde dras ut...
Nu är vi ju inte släkt, barnet dog oxå och farfar gifte om sig. Men hemsk historia...

Det måste ju varit innan kejsarsnittens tid. Glad att jag föder idag med närhet till modern sjukvård!

Det måste ju varit innan kejsarsnittens tid. Glad att jag föder idag med närhet till modern sjukvård!
Framförallt var det hemma på sofflocket. Hur länge har det genomförts snitt?
Detta borde varit typ 30 talet.

Jag är oxå glad jag är kvinna på 2000 talet.

Här är det nästan helt klart att mitt BB sommarstänger. Riktigt riktigt tråkigt :(
Protesterna har varit stora men utan resultat. Det är inte stället i sig som inte klarar ha sommaröppet utan universitetssjukhuset i länet som inte har personal så de klarar sig.

Jag själv lär hinna föda innan, som tur är! Hade inte varit bekväm med alternativen. Dessutom skulle det isf bli åtta-tio mil att åka istf tre.. Bara det liksom :nailbiting:

Här är det nästan helt klart att mitt BB sommarstänger. Riktigt riktigt tråkigt :(
Protesterna har varit stora men utan resultat. Det är inte stället i sig som inte klarar ha sommaröppet utan universitetssjukhuset i länet som inte har personal så de klarar sig.

Jag själv lär hinna föda innan, som tur är! Hade inte varit bekväm med alternativen. Dessutom skulle det isf bli åtta-tio mil att åka istf tre.. Bara det liksom :nailbiting:
Håller tummarna för att du hinner! "Mitt" bb stänger ju ner för gott, och häromdan gick dom ut med att dom stänger innan sommaren, sista maj eller nåt. Jag har ju bf 11 maj, så jag hinner, men det precis. ;) och sen blir det inga mer barn så gör inget för min del, hehe!

Vilken rackare som ligger åt fel håll! Men än finns det väl chans att den vänder sig av sig själv?
Jo de är klart, men ändå! :( har känt massa ilningar och brännande i underlivet, självklart trott att det var fixering av huvudet men då är det ju tyvärr rumpan! Så då känns det ju som att den ligger långt ner, med tanke på att sf måttet var för litet också..

Jo de är klart, men ändå! :( har känt massa ilningar och brännande i underlivet, självklart trott att det var fixering av huvudet men då är det ju tyvärr rumpan! Så då känns det ju som att den ligger långt ner, med tanke på att sf måttet var för litet också..

Jobbigt! :( Håller tummarna för att den lilla rackaren tar sitt förnuft till fånga och gör en rejäl helkroppsvändning snart!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 688
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka