Vårföräldrar 2016 del 3

Räknade ut idag att på söndag är det 5-9 veckor kvar till våran bebis är här :nailbiting::love: Det är ju jättekort! Blev klar med målning och tapetsering av bebisens rum i helgen i alla fall, nu är det bara skruva ihop spjälsäng och bygga skötbord kvar.

Lycka till @fia-lisa !!!

Så sjukt fort allt går med registrering av barn o allt sånt.
Vi fixa med faderskapsintyg redan innan men nu har det kommit papper i brevlådan varje dag sen vi kom hem.
Allt från vilken vårdcentral till vart vi vill gå hos tandläkare! Alltså ungarna har ju inte ens tänder :crazy:
Sambon träffa på en bekant i byn som fråga om vi ville ha dom på en speciell skola som är väldigt populär, vilket vi tänkt att vi skulle sätta dom i kö till. Då sa hon att man va tvungen att göra det direkt annars så fick man inte plats där..
Så nu är ungarna listade på vårdcentralen, folktandvården, satta i kö till skola & registrerade hos skatteverket!
13 dagar gamla ;);)

I övrigt flyter det på rätt bra här hemma. Det är fortfarande matning var tredje timme som gäller. Ska till BVC imorgon igen så hoppas att vi får lov att dra ut på det till var 4 timme på natten om dom inte vaknar såklart :)
Pojken börjar växa ur stl 44 så snart kan jag använda alla mina stl 50 plagg! Som jag längtar! Flickan är lite liten än så hon får ha 44 ett tag till tror jag. Svårt att förstå hur små dom är!

Både jag o sambon har varit dundersjuka med förkylning och feber, det börjar gå över & det verkar som bebisarna klarat sig.. (ta i trä)
Vi har också varit extremt försiktiga med besök, inga dagisbarn och inga vuxna som inte varit friska i minst 3-4 dagar innan dom kommer hit :)

Vi fixa med faderskapsintyg redan innan men nu har det kommit papper i brevlådan varje dag sen vi kom hem.
Allt från vilken vårdcentral till vart vi vill gå hos tandläkare! Alltså ungarna har ju inte ens tänder :crazy:
Sambon träffa på en bekant i byn som fråga om vi ville ha dom på en speciell skola som är väldigt populär, vilket vi tänkt att vi skulle sätta dom i kö till. Då sa hon att man va tvungen att göra det direkt annars så fick man inte plats där..
Så nu är ungarna listade på vårdcentralen, folktandvården, satta i kö till skola & registrerade hos skatteverket!
13 dagar gamla ;);)

I övrigt flyter det på rätt bra här hemma. Det är fortfarande matning var tredje timme som gäller. Ska till BVC imorgon igen så hoppas att vi får lov att dra ut på det till var 4 timme på natten om dom inte vaknar såklart :)
Pojken börjar växa ur stl 44 så snart kan jag använda alla mina stl 50 plagg! Som jag längtar! Flickan är lite liten än så hon får ha 44 ett tag till tror jag. Svårt att förstå hur små dom är!

Både jag o sambon har varit dundersjuka med förkylning och feber, det börjar gå över & det verkar som bebisarna klarat sig.. (ta i trä)
Vi har också varit extremt försiktiga med besök, inga dagisbarn och inga vuxna som inte varit friska i minst 3-4 dagar innan dom kommer hit :)
Hihi, inte illa att de redan står i skolkö! Mycket att fixa med...

Själva har vi inte ens lyckats komma överens om namn ännu :o Här vill de helst att man har med sig en blankett med pojk- o flicknamn ifyllda redan när man kommer till förlossningen. Annars frågar de och fyller i direkt när bebis ploppat ut. Börjar känna oss lite stressade nästan!

Sa precis till sambon att det nu officiellt är vår och det börjar ploppa ut bebisar i vårföräldrar-tråden, det närmar sig alltså med stormsteg :nailbiting::D

Vecka 32 nu och jag känner mig typ mer gravid för varje dag som går! Har dock börjat acceptera att det är så här och jag får anpassa mig. Har ju ändå gått hemma sen i oktober så det borde bli dags att vänja sig snart :p

Jag fick något ryck igår och åkte och köpte garn och stickor, så nu har jag börjat sticka en filt. Aldrig stickat i mitt liv innan men det är rätt gött att ha något att göra i soffan :idea: bäst för ongen att den uppskattas sen!

Och heja dig @fia-lisa, hoppas allting går super och att du har bebis på utsidan snart :love:

Men fy, vilken pärs med dåliga fosterrörelser. Hoppas allt gick bra :)

På mig kollade de aldrig ärret, däremot sa de att viktmässigt bör inte bebis ligga över 3,5 kg men det är svårt att veta ifall magmåttet ser bra ut.
Jodå allt gick bra och det var ingen fara med henne :love: Det började nog mest bli trångt (?) och hon var ganska lugn på utsidan också...

13 dagar gamla ;);)

Mysigt med barnen på utsidan! Längtar till min!

På tal om tandläkare
Sonen tio månader fick kallelse till tandläkaren han :D det ska börjas i tid :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 691
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka