Vårföräldrar 2016 del 3

Mm Descutan, det underbara medlet. Jag RYSER av att behöva använda skiten på kroppen, blä!!

Håller med dig, men jag hade hellre skippat sprutan i ryggen. Första gången tog den fel och det blev iskalla myrkryp från brösten ner till tårna innan det väl verkade. Andra gången hade läkaren svårt att hamna rätt mellan kotorna så sambon slutade räkna efter 10 försök. Så vad kan hända nu, denna tredje gång :crazy:

Håller med dig, men jag hade hellre skippat sprutan i ryggen. Första gången tog den fel och det blev iskalla myrkryp från brösten ner till tårna innan det väl verkade. Andra gången hade läkaren svårt att hamna rätt mellan kotorna så sambon slutade räkna efter 10 försök. Så vad kan hända nu, denna tredje gång :crazy:

Jag "slipper" ju sprutan i ryggen. Men jag är ju sjukligt nervös inför narkosen denna gång. Har sövts så många ggr och alltid mått bra efteråt, men jag nojar jättemycket överlag inför detta snitt...

Jag "slipper" ju sprutan i ryggen. Men jag är ju sjukligt nervös inför narkosen denna gång. Har sövts så många ggr och alltid mått bra efteråt, men jag nojar jättemycket överlag inför detta snitt...

Det förstår jag, en sövning är alltid en sövning :crazy:

Men vid uppvaket, får du ha bebis där då eller när får ni vara tillsammans? Till mig sa de att ifall jag får operation i "stora operationssalen" så är det uppvaket som gäller efter och bebis får vara med pappan. Endast vid vaket kejsarsnitt på förlossningen får man vara tillsammans direkt.

Det förstår jag, en sövning är alltid en sövning :crazy:

Men vid uppvaket, får du ha bebis där då eller när får ni vara tillsammans? Till mig sa de att ifall jag får operation i "stora operationssalen" så är det uppvaket som gäller efter och bebis får vara med pappan. Endast vid vaket kejsarsnitt på förlossningen får man vara tillsammans direkt.

Det beror på hur läget är på uppvak. Jag får träffa bebis och pappan direkt efter att jag vaknat och vara med dom ca 10-20 min, sedan får dom följa med till uppvak om situationen är tillåtande (med hänsyn till andra patienter). Annars får jag ligga någon timme på uppvak medan pappa och bebis får vara på BB.

Det kommer säkert gå toppen!! Det är pga din rygg dom väljer att ge narkos istället eller?

Nytt BM besök idag.
SF måttet låg på 33 nu i v35, så det hade bara ökat 2cm på de senaste 4veckorna (2 besök) Bebis har dippat lite i kurvan men fortfarande inom ramarna.
Vikten på mej står fortfarande stilla sedan första veckan i januari, men det va ok det också.
Det bästa av allt är att bebisen har fixerat sej djupt! Jätteskönt att slippa vändningsförsök:) I och med att jag har mkt sammandragningar och molvärk så skrev vi förlossningsbrev idag också för BM trodde inte hon kommer stanna kvar tiden ut.

Ja dom vill inte sticka mig i ryggen eftersom det kan ge mig svåra neurologiska problem och jag lider redan av neurologiska skador så det slipper jag helst...

Skönt att det finns alternativ även om det är obehagligt att bli sövd. (Jag tycker det är rätt obehagligt.. Har så lågt blodtryck att jag vaknar väldigt segt och ryckigt)
Jag fick skicka in röntgen och journaler på min ryggskada men den sitter så långt ner att den inte skulle orsaka några problem med ryggbedövning om jag ville ha eller kommer att behöva det.

Nytt BM besök idag.
SF måttet låg på 33 nu i v35, så det hade bara ökat 2cm på de senaste 4veckorna (2 besök) Bebis har dippat lite i kurvan men fortfarande inom ramarna.
Vikten på mej står fortfarande stilla sedan första veckan i januari, men det va ok det också.
Det bästa av allt är att bebisen har fixerat sej djupt! Jätteskönt att slippa vändningsförsök:) I och med att jag har mkt sammandragningar och molvärk så skrev vi förlossningsbrev idag också för BM trodde inte hon kommer stanna kvar tiden ut.
Jag hade ju 34 i v36 och det var lite över normalkurvan och BM gissar på en ganska stor bäbis. Lustigt att sån liten skillnad gör så olika bedömning?

Skönt att den hittat utgången:D

Jag hade ju 34 i v36 och det var lite över normalkurvan och BM gissar på en ganska stor bäbis. Lustigt att sån liten skillnad gör så olika bedömning?

Skönt att den hittat utgången:D

Ja! Visst är det skumt! Min ligger under gröna strecket precis. Hon tycker min känns liten när hon klämmer också. Men men, det märker vi ju när dom tittat ut våra små tallar:love:

Jag är jättelättad över att hon vänt på sej! Det är ju inte alla vändningsförsök som lyckas och det kan ju stressa bebis en del.
Nu är det ju bara att sitta tillbaka och vänta! Imorgon gör jag vovven och bebis sista dagen på jobbet:bow:

Ja! Visst är det skumt! Min ligger under gröna strecket precis. Hon tycker min känns liten när hon klämmer också. Men men, det märker vi ju när dom tittat ut våra små tallar:love:

Jag är jättelättad över att hon vänt på sej! Det är ju inte alla vändningsförsök som lyckas och det kan ju stressa bebis en del.
Nu är det ju bara att sitta tillbaka och vänta! Imorgon gör jag vovven och bebis sista dagen på jobbet:bow:
Förra grav var magen under strecket en period på slutet och barnet vägde 3,6 kg vilket inte är litet alls så det känns ju inte som något oroande direkt.

Jag börjar noja för att denna ska vara mkt större...

Jag är klar med jobb nu oxå- tänker bara komma in om jag behövs:-) Men har heldagskurs på torsdag iofs. Skönt att hinna chilla lite i vårvädret!

Förra grav var magen under strecket en period på slutet och barnet vägde 3,6 kg vilket inte är litet alls så det känns ju inte som något oroande direkt.

Jag är klar med jobb nu oxå- tänker bara komma in om jag behövs:-) Men har heldagskurs på torsdag iofs. Skönt att hinna chilla lite i vårvädret!

Bebis på runt 3,5kg känns lagom, tycker inte alls att dom behöver vara störreO_o
Jag ska in och göra lite småjobb när bebis kommit ut, men det är bara vårt eget företag och grannens som jag sköter om under mammaledigheten. Annars håller jag mej hemma! Det är ju bästa tiden som kommer nu med värme och ljus:)

• Gilla
Reactions: Ray

Äsch, att bebis är stor för att du ligger yttepytte över "medel/normal-strecket" kändes mer som en chansning. BM sa att dottern skulle vara så liten, men ut kom en tjej på 3,1 kg så det där med uppskattning av vikt genom SF-mått ger jag inte mycket för. Runt 3 kg ska denna bebis väga enligt TUL och mitt SF-mått är större än med dottern, trots att bebis ligger längre ner :).

• Gilla
Reactions: Ray
Äsch, att bebis är stor för att du ligger yttepytte över "medel/normal-strecket" kändes mer som en chansning. BM sa att dottern skulle vara så liten, men ut kom en tjej på 3,1 kg så det där med uppskattning av vikt genom SF-mått ger jag inte mycket för. Runt 3 kg ska denna bebis väga enligt TUL och mitt SF-mått är större än med dottern, trots att bebis ligger längre ner :).
Nu menade hon nog inte stor som i stooor, utan mer att flickor ofta är under 3,5 och över det räknade hon som "välväxt"...
Hon sa oxå att det är bara en fingervisning och väldigt trubbigt det där med SF mått. Men jag hittar ju gärna nåt att noja över och eftersom alla peppar för att det inte ska bli snitt denna gången börjar jag oroa mig för att spricka och få en jobbig förlossning...

Nu menade hon nog inte stor som i stooor, utan mer att flickor ofta är under 3,5 och över det räknade hon som "välväxt"...
Hon sa oxå att det är bara en fingervisning och väldigt trubbigt det där med SF mått. Men jag hittar ju gärna nåt att noja över och eftersom alla peppar för att det inte ska bli snitt denna gången börjar jag oroa mig för att spricka och få en jobbig förlossning...

Ah okej, genomsnittlig vikt för flickor är väl 3,4 kg. Men det där med att hitta saker att oroa sig över, håller med, när man väl är igång så finns det massor av saker att noja över...

Ja sf-mått verkar mer vara ett lotteri. Förra grav låg jag på medel eller strax under hela tiden och bebis vägde ändå 4,1 kg. Denna gång är ju sf-måttet under kurvan till och med men lär bli en fullt normalstor ändå. :)

Längesen man skrev något nu, läser dock varje dag. Börjar kännas som att det närmar sig nu, 45 dagar kvar enligt appen :nailbiting:

Var hos BM i måndags (33+1). Allt verkar bra. Hjärtljud 135, sf 31. Lite väl liten ökning på 2 v (bara 1 cm typ), men låg strax under mittenlinjen på kurvan så bm inte orolig. Bebis ligger som förut med huvud ner och sparkar mest strax under revbenen.
Börjat känna mig lite svullen och trött i fötterna, stödstrumpor på nu så känns det lite bättre.:up: Bt låg bra iaf, så bm sa bara att jag skulle höra av mig om det blir mycket värre.
Annars känns allt bra, även om jag ofta får håll när jag rider. Men det känns ju inte som något stort problem ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 692
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka