Vårföräldrar 2016 del 3

O va härligt :) Nu kan du passa på att njuta o glida runt lite innan bebis kommer :love:

Helt underbart:bow:
Idag blev det mest fika och prat på jobbet, cheferna är helt fantastiska och har ställt upp på allt det sista för att det ska bli så bra för både mej och bebis som möjligt (haft stort överseende med min trötta gravidhjärna bland annat:o)

Så det känns helt toppen! Nu räknar vi ner i godan ro:love::heart

Sa precis till sambon att det nu officiellt är vår och det börjar ploppa ut bebisar i vårföräldrar-tråden, det närmar sig alltså med stormsteg :nailbiting::D

Vecka 32 nu och jag känner mig typ mer gravid för varje dag som går! Har dock börjat acceptera att det är så här och jag får anpassa mig. Har ju ändå gått hemma sen i oktober så det borde bli dags att vänja sig snart :p

Jag fick något ryck igår och åkte och köpte garn och stickor, så nu har jag börjat sticka en filt. Aldrig stickat i mitt liv innan men det är rätt gött att ha något att göra i soffan :idea: bäst för ongen att den uppskattas sen!

Och heja dig @fia-lisa, hoppas allting går super och att du har bebis på utsidan snart :love:

Det känns ju nästan overkligt att vi börjar få bebismys i vår tråd redanO_o Var tog veckorna vägen?!
Men för min del är det helt ok att det tar på det;):love:

Det känns ju nästan overkligt att vi börjar få bebismys i vår tråd redanO_o Var tog veckorna vägen?!
Men för min del är det helt ok att det tar på det;):love:
Ja tänk- min är ju faktiskt färdiglagad nu! Hade kunnat komma. Men kan oxå stanna i 5 veckor till.
Hade varit skönt om man haft en vecka bestämd när man visste att det var dags. Lite mindre spann liksom...

Hallå, känns som att alla veckor finns kvar här (9 st!!) och inte alls flyger iväg lika fort som för er andra..
Har dessutom tänkt jobba in i kaklet, annars löser det sig sämre med framtida föräldraledighet har vi räknat ut. Idag ville jag bara ringa min chef och grina och säga att ngn fick ta mina skitprojekt, sen fick jag hjälp av världens snällaste på jobbet så nu känns det bättre:)

Hallå, känns som att alla veckor finns kvar här (9 st!!) och inte alls flyger iväg lika fort som för er andra..
Har dessutom tänkt jobba in i kaklet, annars löser det sig sämre med framtida föräldraledighet har vi räknat ut. Idag ville jag bara ringa min chef och grina och säga att ngn fick ta mina skitprojekt, sen fick jag hjälp av världens snällaste på jobbet så nu känns det bättre:)
Jag är nere på bara kontorstjänst nu från i måndags. Det roliga är att det gått helt ok men nu känns det som att jag inte hade kunnat jobba ikväll om betalningen så varit dubbel! Hela kroppen gav upp när pressen försvann.
Nu har jag ont överallt och är makalöst.trött. Ilar i alla ligament och fogar och jag är så nöjd med soffläge att jag får piska mig upp...

Jag är nere på bara kontorstjänst nu från i måndags. Det roliga är att det gått helt ok men nu känns det som att jag inte hade kunnat jobba ikväll om betalningen så varit dubbel! Hela kroppen gav upp när pressen försvann.
Nu har jag ont överallt och är makalöst.trött. Ilar i alla ligament och fogar och jag är så nöjd med soffläge att jag får piska mig upp...

Samma fenomen här! nu i veckan har det börjat kännas överallt, molvärk i magen, vansinniga sammandragningar inatt, kan inte sitta i skräddarställning och ryggen hotar att smälla av.. När jag kom hem förut slocknade jag som en stock på soffanO_o
Känns som att det va ett bra val att sluta nu 4,5v till bf.

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har också 4 veckor kvar att jobba efter den här veckan, ska bli så hiiiiimla skönt att säga tack och hej leverpastej! Längtar så mycket efter vår lilla korv och att bara vara hemma och vara mamma :love:

Men så imponerad jag är att du haft annat än kontorstjänst så här länge. Hur har du stått ut, vad gör du? Jag sitter ju alltid bara på en stol så eg var det inte synd om mig alls..

Jag var dock redo att ringa min chef och skrika idag ärligt talat, dagen avslutades med att en som skulle hjälpa mig i ett tidspressat projekt gick hem utbränd idag, jippie.. Tur att den gravida stabila människan fick dubbelt så mkt att göra liksom.. molvärk i magen och grät hela vägen hem i bilen. Vill också bara sova! Och fick så dåligt samvete med hästarna dessutom. De fick dela ett äpple som enda aktivitet. Men det var ändå dagens höjdpunkt!

Här går det trögt. Ingen större förändring på livmodertappen så nu avbryter vi för natten och så får vi ta nya tag imorgon.

Hihi, inte illa att de redan står i skolkö! Mycket att fixa med...

Själva har vi inte ens lyckats komma överens om namn ännu :o Här vill de helst att man har med sig en blankett med pojk- o flicknamn ifyllda redan när man kommer till förlossningen. Annars frågar de och fyller i direkt när bebis ploppat ut. Börjar känna oss lite stressade nästan!

Nä det är lite sjukt, när man skulle fylla i skolstart o man skriver 2022! Haha ;)

Va menar du allvar? Det är ju många som inte ens vet namn när man åker hem från BB ju..

Mysigt med barnen på utsidan! Längtar till min!

På tal om tandläkare
Sonen tio månader fick kallelse till tandläkaren han :D det ska börjas i tid :p

Ja det är helt underbart :love: förstår att du längtar!

Öppnar dom ens munnen på beställning när dom är så små? :confused:;)

• Gilla
Reactions: Ray
Men så imponerad jag är att du haft annat än kontorstjänst så här länge. Hur har du stått ut, vad gör du? Jag sitter ju alltid bara på en stol så eg var det inte synd om mig alls..

Jag var dock redo att ringa min chef och skrika idag ärligt talat, dagen avslutades med att en som skulle hjälpa mig i ett tidspressat projekt gick hem utbränd idag, jippie.. Tur att den gravida stabila människan fick dubbelt så mkt att göra liksom.. molvärk i magen och grät hela vägen hem i bilen. Vill också bara sova! Och fick så dåligt samvete med hästarna dessutom. De fick dela ett äpple som enda aktivitet. Men det var ändå dagens höjdpunkt!
Jobbar med hästar.
Jag är jätteglad att kunnat jobba så pass länge. Men sista kvällen i måndags fick jag stå på knä för att lyfta bommar... Det kändes verkligen att nu är det bara att lägga ner. Så glad att slippa det ikväll!

Min häst fick morot och dressyrträning med kompis. I helgen blir det pay and jump med inhyrd ryttare. Och däremellan rider medryttare. Har noll dåligt samvete... glad att han får jobba fast jag inte pallar.

Skippa dåligt samvete. Man gör vad man pallar- mer går inte!!

Ta det lugnt! Man kan inte göra mer än man kan, när man trollat med knäna, använt skohorn och vaselin så finns det helt enkelt inte mer man kan göra.

/ Hon som tack vare graviditetshormonerna säger ifrån när folk på jobbet vill att jag ska göra baklängesvolter och visslar samtidigt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 691
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka