Vårföräldrar 2016 del 3

BMbesök avklarat, v 30+5
Hb 111 (114 förra besöket)
Blodsocker 5,0
SF-mått 29 (24 förra gången)
Ligger precis invid normalkurvan för SF-måttet.
Hjärtat slog stadig :-)

Jättenöjd med mitt BMbesök idag! Hon tog min oro om trångt bäcken på allvar (eftersom min mamma hade det), och förklarade bra vad som händer vid förlossningen om jag är för trångt.

Jag ska få göra en bäckenmätning i v 36, och innan dess ett TUL. Förstod inte riktigt om TULet var pga min oro över bäckenet eller av annan anledning. Men mig gör det inget med ett extra besök där inne :love:.

Min mor har också för trångt bäcken för att kunna föda naturligt, så jag och mins syskon är födda med kejsarsnitt. Jag pratade med bm om detta och hon skickade mig till spec.mödravården. Där sa de att sannolikheten för att det skulle ärvas är mycket liten (att de inte hittat något sådant samband) men att om jag var extremt orolig så kunde jag få komma på bäckenmätning i v.36. Annars skulle de typ bara skriva in i min journal att det finns sådan problematik i familjen och att de då om det inte händer saker tillräckligt snabbt tar beslut om kejsarsnitt tidigare.
Så just nu känns det bättre, men om jag skulle känna att jag ändå vill mäta om några veckor så får jag ju ändra mig.

Grattis @Calazirya !!:bump:

Men hörrni, det här med amningskläder verkar ju vara svårt. Har nu 3 amningsbhar som jag rätt säkert inte kommer kunna ha när mjölken runnit till. 2 av dem är strechiga och 2 strl större än min vanliga storlek men dom sitter ju typ bra nu O_o Fanns bara en storlek större av samma modell och det finns ju dom som har mycket större tuttar än mig så vad tusan använder dom då??

Köpte även två amningslinnen i storlek L (är vanligtvis S). Magen får plats i dem nu men knappt tuttarna. Tänker inte tillverkarna på att tissarna blir en aningen större vid just amning?? :confused: Har ni nåt tips på amningskläder som man får plats i?

Grattis @Calazirya !!:bump:

Men hörrni, det här med amningskläder verkar ju vara svårt. Har nu 3 amningsbhar som jag rätt säkert inte kommer kunna ha när mjölken runnit till. 2 av dem är strechiga och 2 strl större än min vanliga storlek men dom sitter ju typ bra nu O_o Fanns bara en storlek större av samma modell och det finns ju dom som har mycket större tuttar än mig så vad tusan använder dom då??

Köpte även två amningslinnen i storlek L (är vanligtvis S). Magen får plats i dem nu men knappt tuttarna. Tänker inte tillverkarna på att tissarna blir en aningen större vid just amning?? :confused: Har ni nåt tips på amningskläder som man får plats i?

Kolla bonprix.

Fast jag har en hos apoteksgruppen som ska hämtas idag :)

Jag fick mail i mitten av februari att

"Ny BabyBox kommer i april.

Tack för att du har registrerat dig för en gratis Baby to be hos oss på Apoteksgruppen. Tyvärr har alla boxar tagit slut, men vi tar nu fram en ny och förbättrad BabyBox som kommer i slutet av april. Vill du registrera dig för den nya boxen, kan du göra det här!"

Håller tummarna för att du hinner! "Mitt" bb stänger ju ner för gott, och häromdan gick dom ut med att dom stänger innan sommaren, sista maj eller nåt. Jag har ju bf 11 maj, så jag hinner, men det precis. ;) och sen blir det inga mer barn så gör inget för min del, hehe!
Håller en tumme för dig också!
Jag bör hinna, men jag lider med de som inte kommer hinna dit. De flesta, och alla jag känner, har det BBet som förstaalternativ. (Och det enda de egentligen vill åka till)

Här blir det heller inga fler barn sen, vi känner oss nog klara med två :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 688
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka