10-14 kg är väl normalen.Min BM tycker jag har gått upp nästan åt "för lite hållet" är i v35 på lördag och har gått upp knappt 11kg. Så du behöver nog inte vara orolig!
Jag gick upp mycket mellan v 28 och 32 och sen har det bromsat lite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
10-14 kg är väl normalen.Min BM tycker jag har gått upp nästan åt "för lite hållet" är i v35 på lördag och har gått upp knappt 11kg. Så du behöver nog inte vara orolig!
10-14 kg är väl normalen.
Jag gick upp mycket mellan v 28 och 32 och sen har det bromsat lite.
Räknar man från inskrivning eller från det man vägde innan allt började? Är lite osäker på hur mkt jag vägde från början men tror runt 62, inskrivning 64, nu knappt 71. Verkar också gå upp väldigt stötvis och känner att jag nu i vecka 30 börjar lägga på mig igen. Sen står det väl att man ska gå upp ca 0,5 i veckan sista tio veckorna av det jag läst. Så jag räknar med smått deprimerande 76 vilket betyder 12 eller 14 upp. Man skulle bra gärna vilja veta hur mkt som "rinner" av en efter förlossningen?Min BM tycker jag har gått upp nästan åt "för lite hållet" är i v35 på lördag och har gått upp knappt 11kg. Så du behöver nog inte vara orolig!
Räknar man från inskrivning eller från det man vägde innan allt började? Är lite osäker på hur mkt jag vägde från början men tror runt 62, inskrivning 64, nu knappt 71. Verkar också gå upp väldigt stötvis och känner att jag nu i vecka 30 börjar lägga på mig igen. Sen står det väl att man ska gå upp ca 0,5 i veckan sista tio veckorna av det jag läst. Så jag räknar med smått deprimerande 76 vilket betyder 12 eller 14 upp. Man skulle bra gärna vilja veta hur mkt som "rinner" av en efter förlossningen?
Egentligen är jag larvig, jag är 178 cm och blir på intet sätt överviktig. Men jag har en minilitet sto som jag inte tycker ska behöva bära mer än 65 kilo så där vill jag hamna så snart jag bara kan!
Oj.Räknar man från inskrivning eller från det man vägde innan allt började? Är lite osäker på hur mkt jag vägde från början men tror runt 62, inskrivning 64, nu knappt 71. Verkar också gå upp väldigt stötvis och känner att jag nu i vecka 30 börjar lägga på mig igen. Sen står det väl att man ska gå upp ca 0,5 i veckan sista tio veckorna av det jag läst. Så jag räknar med smått deprimerande 76 vilket betyder 12 eller 14 upp. Man skulle bra gärna vilja veta hur mkt som "rinner" av en efter förlossningen?
Egentligen är jag larvig, jag är 178 cm och blir på intet sätt överviktig. Men jag har en minilitet sto som jag inte tycker ska behöva bära mer än 65 kilo så där vill jag hamna så snart jag bara kan!
Men har man inte skrivit in den blir det ju inskrivnings vikten man utgår från. Jag väger mig sällan så inskrivningen är vad jag utgår från.Min BM räknar ifrån normalvikten.
Är det någon mer här som började gå upp väldigt snabbt i vikt kring vecka 28-30 nångång? Känns som att jag sväller helt okontrollerat!
Jag äter samma halv-onyttiga kost som tidigare men plötsligt har vågen fått totalt frispel... Kan det vara vätska? Jag använder stödstrumpor dagligen, så jag märker inte direkt av några svullna fötter, och händerna är inte svullna...men det kanske kan sätta sig lite mer jämnt över hela kroppen?
Börjar bli sjukt stressad över var det ska sluta om det fortsätter i den här takten.
Oj.
Jag är mer än en dm kortare och väger typ samma som dig. Och brukar räknas som ganska smal... Försöker tänka hur jag skulle se ut om jag vägde under 50 kg och det hade varit anorexia på det...
Det är den långas lott i livet att behöva oroa sig för att man är för stor för alla fina småhästar man vill rida på riktigt är det en stor sorg!Oj.
Jag är mer än en dm kortare och väger typ samma som dig. Och brukar räknas som ganska smal... Försöker tänka hur jag skulle se ut om jag vägde under 50 kg och det hade varit anorexia på det...
76 kg på dig är 61 på mig. Och jag var över det redan på inskrivning.Räknar man från inskrivning eller från det man vägde innan allt började? Är lite osäker på hur mkt jag vägde från början men tror runt 62, inskrivning 64, nu knappt 71. Verkar också gå upp väldigt stötvis och känner att jag nu i vecka 30 börjar lägga på mig igen. Sen står det väl att man ska gå upp ca 0,5 i veckan sista tio veckorna av det jag läst. Så jag räknar med smått deprimerande 76 vilket betyder 12 eller 14 upp. Man skulle bra gärna vilja veta hur mkt som "rinner" av en efter förlossningen?
Den här gången äter jag bättre('nyttigare' och mindre) och gick upp fem-sex kilo första veckorna. Nu har det stått still sen inskrivningen förutom ett par kilo eller så.
Jag väger mig väldigt sällan dock.. Sist spurtade jag i slutet så det blir väl säkert nåt liknande nu, hade endel vätska då.
Då gick jag upp arton kilo har jag konstaterat såhär nästan året senare (inte kollat exakt förrän nu) största delen i slutet.
Nuvarande bm tyckte det var i mesta laget men det är ju knappast min (någons?) önskan att gå upp en massa i vikt, jag känner mej oerhört ....ful ...redan, så
Jag är 163 och är helst under 60kg...Jag är 176 och är toksmal när jag väger under 65kg. Trivselvikt på 70-72kg. Det är ju så himla olika hur man är byggd och hur det är fördelat.
Det är den långas lott i livet att behöva oroa sig för att man är för stor för alla fina småhästar man vill rida på riktigt är det en stor sorg!
76 kg på dig är 61 på mig. Och jag var över det redan på inskrivning.
Känner mig som en flodhäst nu...
Det är den långas lott i livet att behöva oroa sig för att man är för stor för alla fina småhästar man vill rida på riktigt är det en stor sorg!
Men det är ju längden bara.Det är den långas lott i livet att behöva oroa sig för att man är för stor för alla fina småhästar man vill rida på riktigt är det en stor sorg!
Jag tror att det är som @Lazy Lady säger att man är så himla olika byggd. Så du är med 100 miljarders procent säkerhet jättefin, dessutom tror jag att ju längre man är ju mer ben har man som inte väger lika mkt som "kropp". Vill inte överföra några viktnojor, för mig är det som sagt bara för hästen som är en tanig angloarab som jag ens har funderingar!76 kg på dig är 61 på mig. Och jag var över det redan på inskrivning.
Känner mig som en flodhäst nu...
Helt säkert gör man det! Men jag är uppväxt med att få höra att jag är för lång för varenda häst, tror det satt sig i mitt huvud. Rider i ett westernridhus och där tycker de ju att min 163 cm taniga (och nu dräktiga så hon har ju inga muskler heller) anglo är jättestor, där får man lite bättre självförtroende iaf Tror halvblodskretsar är värst!Min siste häst va 153 i manken och han bar mej med lätthet trots mina ca70kg och 176cm och westernsadel (quarter) så jag tror man nojar lite i onödan
Tror jag också! Min quarter hade hög andel fullblod och va väldigt lätt i typen men bar upp mej ändå. Quartern innan honom va en bastant dam på 650kg till 153cm manke och på henne var jag liten. Hon va mer en "karlhäst"Helt säkert gör man det! Men jag är uppväxt med att få höra att jag är för lång för varenda häst, tror det satt sig i mitt huvud. Rider i ett westernridhus och där tycker de ju att min 163 cm taniga (och nu dräktiga så hon har ju inga muskler heller) anglo är jättestor, där får man lite bättre självförtroende iaf Tror halvblodskretsar är värst!
Nej jag får tänka på mig.själv som ett muskelberg. Jag är absolut ingen minisize men en normal 38 även nu som gravid.Jag tror att det är som @Lazy Lady säger att man är så himla olika byggd. Så du är med 100 miljarders procent säkerhet jättefin, dessutom tror jag att ju längre man är ju mer ben har man som inte väger lika mkt som "kropp". Vill inte överföra några viktnojor, för mig är det som sagt bara för hästen som är en tanig angloarab som jag ens har funderingar!
Tack snälla snälla duMen.. Inte ska du känna dej fulheart kramheart