Vårföräldrar 2016 del 3

Egentligen är det så sjukt att man ens ska andas vikt. Så länge man mår bra och är korrekt musklad etc. Jag har ju världens sämsta rygg ( i vanliga fall, den är bättre nu när jag är gravid) och eg är det ju det som hämmar ridning och annat mest:(
Och @Ray jag har också storlek 38!

Hörni, förlåt! Det var verkligen inte meningen att dra igång värsta vikt-diskussionen och få folk att börja jämföra sig med varandra! :eek:

Min viktnoja kommer sig av att jag var fet redan innan graviditeten, så jag vill helst undvika att lägga på mig för många "onödiga" kilon som jag sen sitter fast med när bebisen är ute. Hade jag varit normalviktig innan graviditeten så hade jag nog inte brytt mig ett dugg om viktuppgången utan bara ätit och varit glad. ;)(Min plan var naturligtvis att gå ner till normalvikt och sen bli gravid, men ibland funkar inte livet som man vill.)

Egentligen är det så sjukt att man ens ska andas vikt. Så länge man mår bra och är korrekt musklad etc. Jag har ju världens sämsta rygg ( i vanliga fall, den är bättre nu när jag är gravid) och eg är det ju det som hämmar ridning och annat mest:(
Och @Ray jag har också storlek 38!
Absolut.
Som sagt - ibland får man noja lite.
Men jag har medvetet inte haft våg hemma just för att jag vill gå på känslan i kroppen. Känns det bra är det bra.
Och lyckligtvis är vi alla olika!
Efter graviditeten tyckte jag att det som var jobbigt var att jag tappade mycket muskler och kondis. Så även om vikten var normal kändes inte kroppen normal!

Absolut.
Som sagt - ibland får man noja lite.
Men jag har medvetet inte haft våg hemma just för att jag vill gå på känslan i kroppen. Känns det bra är det bra.
Och lyckligtvis är vi alla olika!
Efter graviditeten tyckte jag att det som var jobbigt var att jag tappade mycket muskler och kondis. Så även om vikten var normal kändes inte kroppen normal!
Jag gick en backig runda med hunden idag och var tvungen att stanna i backarna så det kan jag dessvärre tro på, att man tappar styrka och kondis alltså.

Jag har en till skum och dum sak, jag är hårigare! Fast med fjunigare hår, bland annat skitlångt hår på ena armen. Ser väldigt konstigt ut..

• Gilla
Reactions: Ray
Jag gick en backig runda med hunden idag och var tvungen att stanna i backarna så det kan jag dessvärre tro på, att man tappar styrka och kondis alltså.

Jag har en till skum och dum sak, jag är hårigare! Fast med fjunigare hår, bland annat skitlångt hår på ena armen. Ser väldigt konstigt ut..

Absolut tappar man flås och styrka. Jag låter som en blåsbälg när jag är ute mes hunden:D

På mej r det tvärtom med hårigheten, jag har bara "behövt" raka benen 2ggr sedan jag blev gravid, samma under armarna och bikinilinjen (som jag förövrigt inte ser längre:o:rofl:)

Hörni, förlåt! Det var verkligen inte meningen att dra igång värsta vikt-diskussionen och få folk att börja jämföra sig med varandra! :eek:

Min viktnoja kommer sig av att jag var fet redan innan graviditeten, så jag vill helst undvika att lägga på mig för många "onödiga" kilon som jag sen sitter fast med när bebisen är ute. Hade jag varit normalviktig innan graviditeten så hade jag nog inte brytt mig ett dugg om viktuppgången utan bara ätit och varit glad. ;)(Min plan var naturligtvis att gå ner till normalvikt och sen bli gravid, men ibland funkar inte livet som man vill.)

Äh! Det är väl bra att få lufta sina nojjig lite:up:

Absolut tappar man flås och styrka. Jag låter som en blåsbälg när jag är ute mes hunden:D

På mej r det tvärtom med hårigheten, jag har bara "behövt" raka benen 2ggr sedan jag blev gravid, samma under armarna och bikinilinjen (som jag förövrigt inte ser längre:o:rofl:)

Jag känner likadant gällande benen - där växer det verkligen mindre än normalt. Eller är det bara jag som märker av det mindre? Jag tappar också mindre hår på huvudet, fastnar inte alls lika mkt i borsten eller duschavloppet. Nackdel med graviditeten dock - det är totalt tvärkört att försöka frisera ngt strax ovanför bikinilinjen! Ser noll och kommer knappt åt. Och vissa ställen vill man inte raka i blindo!

• Gilla
Reactions: Ray
Jag känner likadant gällande benen - där växer det verkligen mindre än normalt. Eller är det bara jag som märker av det mindre? Jag tappar också mindre hår på huvudet, fastnar inte alls lika mkt i borsten eller duschavloppet. Nackdel med graviditeten dock - det är totalt tvärkört att försöka frisera ngt strax ovanför bikinilinjen! Ser noll och kommer knappt åt. Och vissa ställen vill man inte raka i blindo!

Jag går på känsla, en tuss här och en tuss där:rofl::D Ser det som ett konstprojekt:p

Älskar att vår tråd i princip alltid ligger högst upp när man går in på förälder :D

Angående viktgrejen så är jag alldeles säker på att vi allihop är superfina, även om vi känner oss som späckhuggare till och från ;):love:

Det känns lite som att någon slog på en "supergravid-knapp" i samma sekund som jag gick in i vecka 31. Magmusklerna blev helt obrukbara och det ilar och drar i magen precis hela tiden samtidigt som -någon- kommit på att alla de där nedre revbenen är himla kul att trycka in fossingarna under :eek: Att vända sig i sängen är typ ett helt projekt och om jag bara kissar två gånger i timmen så är det en jäkla vinst!

Jag försökte mig på att gå till jobbet och tillbaka igår, tänkte det kunde vara skönt att få en liten runda när jag ändå hade ett möte att ta tag i. Jo, jättespännande, speciellt när jag skulle hem igen och var tvungen att gå upp för mount Everest med sammandragningar from hell och en lungkapacitet som i bästa fall kan beskrivas som "ansträngd" just nu :angel:

Idag är allt ömt och det snurrar när jag ställer mig upp, heh.. :laugh:

Jag har gått in i v 30 och är onekligen också sjukt gravid nu! :D Lilltjejen verkar använda min blåsa som hoppborg och så fort jag rör mig blir jag kissnödig... brorsan roar sig med att försöka trycka in rumpan under mina revben!

1Hobe4.jpg

Jag gick upp många gravidkilo, till en början väldigt lugnt även om det gick uppåt men sista 4 veckorna drog det iväg duktigt o jag hamna på +30 kg :eek:
Snacka om knäckande då jag hade lite + sen innan också.. Nu 1 vecka efter förlossningen så har jag tappat 15 kg utan att göra något alls.
Va på BB i 4 dagar, där fick man mat som räcker till två personer 3 gånger om dagen. Har här hemma ätit mindre portioner o nyttigt men har inte kommit ut o gått mer än en liten promenad och går fortfarande ner i vikt.

Så vikten känns lite oviktig, känns viktigare att lägga fokus på motion o stärka magmuskulaturen igen :)

Hur går det för er som närmar sig? @Bexzor @Calazirya @fia-lisa

Så är det här med, tyvärr vet jag av erfarenhet att håret på huvudet kommer att falla när ungen är ute och jag ammat ett tag. Kan hoppas och be för att det inte blir samma sak denna gång, men de flest tappar många väldigt mycket hår efter graviditeten.

Jag går på känsla, en tuss här och en tuss där:rofl::D Ser det som ett konstprojekt:p

Om man inte är "blyg" av sig och har en hjälpsam sambo så be honom hålla upp en spegel när ni ska fixa fiffi :)
Det har min man fått göra och det funkar jättebra. Man ser allt och ingen risk att skära sig även om det är risk för skrattanfall när man ser sig själv i spegeln som en stor flodhäst i ett högst ansträngande tillstånd som ska fixa fiffi :p

Så är det här med, tyvärr vet jag av erfarenhet att håret på huvudet kommer att falla när ungen är ute och jag ammat ett tag. Kan hoppas och be för att det inte blir samma sak denna gång, men de flest tappar många väldigt mycket hår efter graviditeten.

Det brukar vara ca 3 månader efter förlossningen. Det är något med hårtillväxten som tar 3 månader så vanligast att det börjar falla av runt 3 månader efter förlossningen.

Om man inte är "blyg" av sig och har en hjälpsam sambo så be honom hålla upp en spegel när ni ska fixa fiffi :)
Det har min man fått göra och det funkar jättebra. Man ser allt och ingen risk att skära sig även om det är risk för skrattanfall när man ser sig själv i spegeln som en stor flodhäst i ett högst ansträngande tillstånd som ska fixa fiffi :p

Man är ju bara så sjukt smidig:rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 707
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka