Vårföräldrar 2016 del 3

Gissar han är glad då :-)
Min har inte sån tur...

Ja, han har inte klagat hittills iaf. :D (Jag tänkte att min nyblivna flodhäst-status skulle verka avskräckande på stackaren, men det har inte skrämt bort honom än.) Det var totalt dödläge i början av graviditeten, men sen fick jag nån sorts galet hormonpåslag som fick fart på kroppen. :)

Jag hade så ett tag, men samtidigt svampinfektion i 3 månader (!) så han fick inte komma nära :p
Funkade dock utmärkt att sköta den biten själv med handen, tills magen blev så stor att jag knappt nådde runt :rofl:

(Svampinfektion pga hormoner som gick bananas :meh: )

Skönt att höra att jag inte är ensam om det här! ;) (Jag har dock sluppit svamp hittills, som tur är. Pust.)

Gött!! jag önskar att jag kände samma, har vi sex 1 gång i veckan så är jag glad:up:

Äh, en gång i veckan är väl ändå rätt bra jobbat när man är höggravid? :up: Jag är glad så länge jag inte känner mig för otymplig med mage och ömmande fogar...vi kör på så länge det funkar! :grin:

Ja, han har inte klagat hittills iaf. :D (Jag tänkte att min nyblivna flodhäst-status skulle verka avskräckande på stackaren, men det har inte skrämt bort honom än.) Det var totalt dödläge i början av graviditeten, men sen fick jag nån sorts galet hormonpåslag som fick fart på kroppen. :)

Skönt att höra att jag inte är ensam om det här! ;) (Jag har dock sluppit svamp hittills, som tur är. Pust.)

Äh, en gång i veckan är väl ändå rätt bra jobbat när man är höggravid? :up: Jag är glad så länge jag inte känner mig för otymplig med mage och ömmande fogar...vi kör på så länge det funkar! :grin:

Vi höll farten uppe första månaderna av graviditeten, tror det hängde i från tillverkningen;)

En riktig arbetsdag kvar.
Jag konstaterar att jag har ingen alls kraft i lungorna när jag ska höja rösten och får CP mycket sammandragningar dessutom. Så det känns som dags att kliva åt sidan.

Konstaterar att jag har bf på påskafton. Nu är ju risken snarare att jag går över men det hade varit lite kul ändå...

Jag konstaterar att jag har ingen alls kraft i lungorna när jag ska höja rösten och får CP mycket sammandragningar dessutom. Så det känns som dags att kliva åt sidan.

Konstaterar att jag har bf på påskafton. Nu är ju risken snarare att jag går över men det hade varit lite kul ändå...

Den kommer med påskharen istället för storken;)

Jag konstaterar att jag har ingen alls kraft i lungorna när jag ska höja rösten och får CP mycket sammandragningar dessutom. Så det känns som dags att kliva åt sidan

Samma här med sammandragningar.. Så fort jag gör nåt så står magen som en strut och trycket nedåt är inte kul alls! Nu har jag dessutom fått typ som molande mensvärk och jäkligt ont i ländryggen:meh: Håller tummarna för snabba sista 5veckor.

• Gilla
Reactions: Ray
@robl

Det suger just nu. Jag har fått ont i kroppen sedan jag passerade v.33 och även om jag inte är superstor så har kroppen sagt ifrån och det är jobbigt mentalt.

Men det är inget at göra åt, hyfsat snart är det över och vi har bebis utanför istället...

Usch stackare :( det låter inget vidare!
Du får försöka stå ut ett tag till så är snart bebis hos er :)

Min vana trogen måste jag fråga vad CP har med sammandragningar att göra? Nog för att det ofta finns spasmer hos personer med diagnosen. Men jag visste inte att sammandragningar hörde dit.

/ Hon med rätt mkt sekundär erfarenhet av CP och som är lite allergisk mot missbruk av ordet (det är en diagnos och inget förstärkningsord/skällsord).

Hoppas du inte tar illa upp Ray! Det är inte meningen, jag märker alltid ord på alla.

Min vana trogen måste jag fråga vad CP har med sammandragningar att göra? Nog för att det ofta finns spasmer hos personer med diagnosen. Men jag visste inte att sammandragningar hörde dit.

/ Hon med rätt mkt sekundär erfarenhet av CP och som är lite allergisk mot missbruk av ordet (det är en diagnos och inget förstärkningsord/skällsord).

Hoppas du inte tar illa upp Ray! Det är inte meningen, jag märker alltid ord på alla.
Hon menade nog inte bokstavligen. :)

• Gilla

Nej jag uttrycker mig som en trettonåring många gånger... Och det är såklart inte rätt.

Nej jag uttrycker mig som en trettonåring många gånger... Och det är såklart inte rätt.
Jag känner att jag måste märka ord eftersom jag träffat många som blir ledsna när det felanvänds. Jag har själv halkat dit några gånger och bitit mig i tungan tyvärr. Men jag vill inte förstöra stämningen här heller. Så cyberkram :-)

Jag känner att jag måste märka ord eftersom jag träffat många som blir ledsna när det felanvänds. Jag har själv halkat dit några gånger och bitit mig i tungan tyvärr. Men jag vill inte förstöra stämningen här heller. Så cyberkram :-)
Det är lugnt:-)
Jag är gammal nog att tänka på vad jag skriver. Men gör inte alltid det.
Så det är ingen stämningsförstörare.

Har ju en sexig åring hemma som slänger ur sig alla möjliga ord och då är jag väldigt noga med hur jag uttrycker mig. Så egentligen kan jag ...

Det är ju förfärligt vad man hoppar upp och ner i mood alltså! Har varit på bra humör rätt länge nu, nöjd liksom.
Mmm, until now.
Nu börjar det, den frustrerande känslan av att vara osmidigt och väldigt begränsad. Sammandragningar av noll och inget, otymplig och noll ork.

Tre månader kvar! Bah!

• Gilla
Det är ju förfärligt vad man hoppar upp och ner i mood alltså! Har varit på bra humör rätt länge nu, nöjd liksom.
Mmm, until now.
Nu börjar det, den frustrerande känslan av att vara osmidigt och väldigt begränsad. Sammandragningar av noll och inget, otymplig och noll ork.

Tre månader kvar! Bah!
Nu har jag bara en månad kvar och det känns mycket bättre rent mentalt. Jag är plötsligt ok med att vara otymplig och har varit begränsad så pass länge att jag uppskattar det jag kan göra...
Just början av sista tredjedelen minns jag som väldigt jobbig!

Mmm, until now.

Tre månader kvar! Bah!

Jag hade en humörsvacka när jag gick in i sista delen och tyckte det va en halv evighet kvar av gravidstånkande.. Men nu när jag är i vecka 35 är jag riktigt glad att det gått så bra som det gjort ändå. På något konstigt vis har det gått snabbt?
Nu är det helt plötsligt ingen katastrof om bebis skulle få för sej att komma ut, jag säger som @Ray att jag är tacksam för det jag fortfarande kan göra trots att jag har sammandragningar och molvärk mer eller mindre konstant.

Det går fortare än man tror det ska göra! Huxflux så är vi på sluttampen:up:

/inte hurtig hela tiden, men man kan låtsas;):D

Jag tycker inte heller att det har blivit direkt jobbigare de senaste veckorna, är i vecka 35. Och det känns jättebra, var inställd på att "om det är så här jobbigt redan i vecka 25, hur sjutton ska det gå på slutet då" men det har gått förvånansvärt bra.
Visst, magen är ju större men inte så mycket mer ivägen nu än för några veckor sedan.

Tycker mest att det är svårt att veta hur mycket man kan ta på sig, med tanke på när bebisen kommer. Det är ju beräknat till 7 april men den kan ju i princip från mitten av mars till mitten april O_o.

Är det till exempel smart att åka och hälsa på min kusin som jag tänkt i mitten av mars? Ca 30 mil bort. Det är ju såklart jätteliten risk att det skulle sätta igång redan då men TÄNK OM :nailbiting:

Jag tycker inte heller att det har blivit direkt jobbigare de senaste veckorna, är i vecka 35. Och det känns jättebra, var inställd på att "om det är så här jobbigt redan i vecka 25, hur sjutton ska det gå på slutet då" men det har gått förvånansvärt bra.
Visst, magen är ju större men inte så mycket mer ivägen nu än för några veckor sedan.

Tycker mest att det är svårt att veta hur mycket man kan ta på sig, med tanke på när bebisen kommer. Det är ju beräknat till 7 april men den kan ju i princip från mitten av mars till mitten april O_o.

Är det till exempel smart att åka och hälsa på min kusin som jag tänkt i mitten av mars? Ca 30 mil bort. Det är ju såklart jätteliten risk att det skulle sätta igång redan då men TÄNK OM :nailbiting:
Finns ju antagligen sjukhus där med, så varför inte? :) 3 veckor är ju en rätt lång tid o de allra flesta föder ju inte så mkt för tidigt.

Mmm, until now.

Tre månader kvar! Bah!
Jag pendlar också, ena dagen är man på topp och på andra på botten. Idag är jag förkyld men någonstans på mitten. Är i vecka 30 men känner mig ännu inte särskilt osmidig. Hoppar upp och av mitt 174 cm sto utan problem. Kan fortfarande sitta ned i traven och foglossningarna är ytterst milda (peppar peppar ta i trä) frågar ngn imorrn så är jag säkerligen av en helt annan åsikt;)

• Gilla

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 707
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka