Vårföräldrar 2016 del 3

Ingen bebis på gång än om bebis får bestämma vad det verkar. Däremot sämre värden på mig så idag kör vi ytterligare ett besök på förlossningen (utan värkar...:mad:) och den här gången är jag ombedd att bara för säkerhets skull packa med BB-väska. Jag hoppas dock att jag är hemma igen ikväll - husvisning på fredag och det skulle vara skönt att ha det avklarat innan det är dags för bebis. Worst case är att jag blir inlagd för observation - håll tummarna för att det inte är utfallet idag! :nailbiting:

Usch så drygt, hoppas du slipper bli inlagd utan att det ska sättas igång. Uppdatera oss gärna om tiden finns!!

:)

Gått in i v37, (36+0) imorgon är det dags för Bm besök och mätning av SF mått igen då de stått stilla på 2 mätningar.
Skall få göra ett ul 1/3. Men bebis lever rövare i magen, hållt på å fixerat sig skulle jag tro för jöklar vilket tryck neråt det har varit med molvärk i flera dagar. Ibland har det känts som en fot är på g ut.. :o

Men nu vill jag inte vara med mer!!
Är så hungrig så jag skulle kunna äta en hel ko, men mår så fruktansvärt illa så jag får knappt i mig något.
Är så galet trött att jag skulle kunna slockna på 2 röda sekunder, har så förbannat ont överallt att jag skulle kunna sluka ett alvedon paket.
Jag avskyr järntabletterna för jag mår verkligen skit utav dom, men med ett hb värde på knappa 100 är det nödvändigt ont.
Ungarna skulle jag vilja lägga i ide, så jag oxå kan gå i ide ett tag. Det lilla man orkar städa hemma, tar 2 sekunder innan ungarna har gjort det stökigt igen.
Blääääää! Gnäll på hög nivå japp!! :cry::(:wtf:

Usch så drygt, hoppas du slipper bli inlagd utan att det ska sättas igång. Uppdatera oss gärna om tiden finns!!

:)
Hemma! :) Blodtrycket var helt plötsligt helt ok på förlossningen. Lite skeptisk dock då jag på hemma-mätaren (som brukar visa något lägre) visade på ganska mycket högre tryck än vad som gavs på förlossningen. Nåväl, bebis verkar iaf må prima och det enda som hände var att jag återigen fick höra att jag skulle ta det lugnt. Fick dock ett datum när vi gör en bedömning av läget för ev igångsättning.

Hemma! :) Blodtrycket var helt plötsligt helt ok på förlossningen. Lite skeptisk dock då jag på hemma-mätaren (som brukar visa något lägre) visade på ganska mycket högre tryck än vad som gavs på förlossningen. Nåväl, bebis verkar iaf må prima och det enda som hände var att jag återigen fick höra att jag skulle ta det lugnt. Fick dock ett datum när vi gör en bedömning av läget för ev igångsättning.

Så skönt att du fick ett hyfsat sista datum. Själv börjar jag få panik, vad har jag(vi) givit oss in på eg? En självgående enkel 7 åring och så det här :nailbiting::crazy:

Så skönt att du fick ett hyfsat sista datum. Själv börjar jag få panik, vad har jag(vi) givit oss in på eg? En självgående enkel 7 åring och så det här :nailbiting::crazy:
Så känner jag också - är det verkligen rätt att "komplicera" tillvaron med en bebis när 5-åringen blir mer och mer självgående och man helt plötsligt börjar få luckor i vardagen där det finns minuter (som inte är inplanerade och schemalagda) över till en själv?

Känner igen det @Calazirya och @fia-lisa ...
Men den enkla självgående 6 åringen har liksom krav på livet på ett annat sätt än icke självgående små barn.
Det måste hända saker annars är det tråååååååkigt.
Mamma är trååååkig.
Hur ska det gå att ta henne från fritids och vara hemma med tråkmorsan och bäbis...

Är det någon mer här som började gå upp väldigt snabbt i vikt kring vecka 28-30 nångång? Känns som att jag sväller helt okontrollerat!:eek:

Jag äter samma halv-onyttiga kost som tidigare men plötsligt har vågen fått totalt frispel... :crazy: Kan det vara vätska? Jag använder stödstrumpor dagligen, så jag märker inte direkt av några svullna fötter, och händerna är inte svullna...men det kanske kan sätta sig lite mer jämnt över hela kroppen?

Börjar bli sjukt stressad över var det ska sluta om det fortsätter i den här takten. :(

Känner igen det @Calazirya och @fia-lisa ...
Men den enkla självgående 6 åringen har liksom krav på livet på ett annat sätt än icke självgående små barn.
Det måste hända saker annars är det tråååååååkigt.
Mamma är trååååkig.
Hur ska det gå att ta henne från fritids och vara hemma med tråkmorsan och bäbis...

Jag tycker att det är vansinne att man inte får ha barn öht på fritids när man är föräldraledig (duckar för ramaskri). Nu går ju min dotter varannan vecka eftersom jag och hennes pappa är separerade.

Hade barnet varit 5 år anser man tydligen att behov finns att gå på förskola, men äldre barn har tydligen inne det behovet av umgänge, inte logiskt alls.

Så känner jag också - är det verkligen rätt att "komplicera" tillvaron med en bebis när 5-åringen blir mer och mer självgående och man helt plötsligt börjar få luckor i vardagen där det finns minuter (som inte är inplanerade och schemalagda) över till en själv?

Exakt. Jaja lite sent att panika nu haha, men lite oro och ångest känner jag av i vågor...

Jag tycker att det är vansinne att man inte får ha barn öht på fritids när man är föräldraledig (duckar för ramaskri). Nu går ju min dotter varannan vecka eftersom jag och hennes pappa är separerade.

Hade barnet varit 5 år anser man tydligen att behov finns att gå på förskola, men äldre barn har tydligen inne det behovet av umgänge, inte logiskt alls.
Har väl att göra med att de går i skolan gissar jag.
Men håller lite med..

Är det någon mer här som började gå upp väldigt snabbt i vikt kring vecka 28-30 nångång? Känns som att jag sväller helt okontrollerat!:eek:

Jag äter samma halv-onyttiga kost som tidigare men plötsligt har vågen fått totalt frispel... :crazy: Kan det vara vätska? Jag använder stödstrumpor dagligen, så jag märker inte direkt av några svullna fötter, och händerna är inte svullna...men det kanske kan sätta sig lite mer jämnt över hela kroppen?

Börjar bli sjukt stressad över var det ska sluta om det fortsätter i den här takten. :(

Mina kilon har kommit ryckvis, plötsligt har det liksom kommit ett par kilon ifrån ingenstans och sedan står det stilla flera veckor och sedan kommer nästa ryck.
Hur har det sett ut för dej föregående veckor? Har du haft en stadig ökning eller har det kommit ryck? Är du orolig så kan du ju säkert ringa din BM :)

Kan inte svara på din fråga men kan säga att jag slutade väga mig efter senaste BM-besöket i v 26 (är nu i v 31 strax).

Tröstar mig med att det verkar vara fördelaktigt för barnet när mamman har en kaloririk kost - det förbereder barnet på ett kaloririkat liv. Och att det inte är jättemånga veckor kvar, och sedan kan jag njuta av långa härliga promenader på landet, och successivt komma igång med löpning och cykling igen. Vi kommer ha duktiga barnvakter på landet stora delar av sommaren.

Längtar så efter att få röra mig lättare än jag gör nu!

Ska förtydliga: kaloririk kost menar jag att jag inte försöker begränsa mitt ätande mer än vanligt utan äter också halvonyttigt som tidigare.

Hur har det sett ut för dej föregående veckor? Har du haft en stadig ökning eller har det kommit ryck? Är du orolig så kan du ju säkert ringa din BM :)

Hm. Nu ska vi se här... Jag gick inte upp alls först och sen gick jag upp 4,5 kg mellan vecka 17 och 25. Och sen stod det still ett tag och så rasslade det till igen i vecka 27. Så mellan vecka 27 och 31 har jag gått upp 4 kilo till så nu ligger jag på nästan 9 kg upp... :crazy:

Jag är nog inte "ringa BM"-orolig än, om det inte börjar dra iväg ännu mer...

Hm. Nu ska vi se här... Jag gick inte upp alls först och sen gick jag upp 4,5 kg mellan vecka 17 och 25. Och sen stod det still ett tag och så rasslade det till igen i vecka 27. Så mellan vecka 27 och 31 har jag gått upp 4 kilo till så nu ligger jag på nästan 9 kg upp... :crazy:

Jag är nog inte "ringa BM"-orolig än, om det inte börjar dra iväg ännu mer...

Jag hade gått upp 10kg runt v30. Sedan har det stått i princip stilla. Det är ju ingen jätteökning? Eller tänker jag tokigt? Bebis och "tillbehör" väger ju en del.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 733
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka