Vårföräldrar 2016 del 3

Hehe, något ploppande lär det inte bli men det hade ju nästan varit att föredra framför en vanlig förlossning :angel: Men ja, i övrigt så är det heeeeelt normalt :D När har du bm-besök nästa gång? Be henne känna hur bebis ligger! Jag frågade nu sist om hon kunde känna hur kiddot låg och även sambon fick känna ordentligt, sjukt coolt! :D Min har placerat huvudet vid utgången och har ryggen åt höger, så det sparkas och boxas åt vänster och upp på revbenen (jäkligt trevligt....:cautious:) Var känner du sparkarna? :) Det kan ju också vara foglossning som hjälper till att göra det obekvämt, märker att min gör mer och mer ont i ljumskar och blygdbenet hela tiden.
Gör det inte ont när de försöker känna på hur de ligger? Känns som det skulle behövas hårda nypor för att känna men så kanske det inte är?

Usch det är inte nådigt vad känslig man är nu för tiden. Maken skällde på mig för att jag stökat till i frysen. Han hatar när det är oordning i lådor, skåp etc. Så nu ligger jag i sovrummet och gråter som ett barn. Skäms för att jag stökat till (igen) samtidigt som jag är så jäkla förbannad på honom, finns väl värre saker än en himla frys?!
Ja det finns värre saker. Kram :heart

Usch det är inte nådigt vad känslig man är nu för tiden. Maken skällde på mig för att jag stökat till i frysen. Han hatar när det är oordning i lådor, skåp etc. Så nu ligger jag i sovrummet och gråter som ett barn. Skäms för att jag stökat till (igen) samtidigt som jag är så jäkla förbannad på honom, finns väl värre saker än en himla frys?!
Ja det finns det verkligen. :/

Min man vill vara med på alla besök, och BM får väl hitta tider som passar. Jag jobbar i annan kommun och har ingen möjlighet att flänga fram och tillbaka. Någon gång då och då kan jag jobba hemma om det passar. Men inget jag kan räkna med flera veckor i förväg. Så det är mornar och eftermiddagar som gäller för mig också då jag ju fortfarande jobbar heltid.

Gör det inte ont när de försöker känna på hur de ligger? Känns som det skulle behövas hårda nypor för att känna men så kanske det inte är?

Nja, det var inte skönt precis men det enda som gjorde ont var när BM kände på huvudet, och det gjorde ont eftersom det låg så pass långt ner i bäckenet att det ilade i hela fiffin och ljumskarna. Men det är ju mer min foglossnings fel än något annat :cautious:

Men själva tryckandet och kännandet på magen var ingen fara! Tyckte mest det var spännande att få veta vad hon kunde känna och att sambon också fick vara med.

Jag kan ju känna rätt tydligt själv på hur bebis ligger och det behövs ingen värre behandling än att man trycker lite hårdare än om man skulle klappa magen lite. :D

(Och bara för att jag skrev hur ongen ligger innan så har den flyttat sig. Nu är det visst tvärs över magen med ryggen upp som gäller :idea:)

Men eller hur! Tack.

Han gjorde ett taffligt försök att be om ursäkt, men jag började bara gråta ännu mer. Jäkla karlar :turd:
Jag blir jättebarg om min sambo kommenterar sanna petitesser... Jag är allvarlig när jag säger att jag är på gränsen av vad jag pallar med under veckans flesta dagar. Pallar inte gnäll över skitsaker oxå...

Jag blir jättebarg om min sambo kommenterar sanna petitesser... Jag är allvarlig när jag säger att jag är på gränsen av vad jag pallar med under veckans flesta dagar. Pallar inte gnäll över skitsaker oxå...

Sen jag blir gravid blir jag inte arg, jag är fruktansvärt lugn men gråter desto lättare. Typ för ingenting. Antar att det är hormonerna men även att

Inte jag heller. Man har liksom häcken full hela himla tiden, plus att man sover som en kratta varenda natt :cautious: Maken skyllde sitt utbrott på att han är lite förkylningsklen och haft en skitdag på jobbet. Välkommen till mitt liv de senaste 7 månaderna! :up: Jaja, han har fjäskat en stund så nu är det väl ok igen.

Nästa föräldrautbildning kommer en kurator och ska prata relationer btw :rofl:

Vilken rövhatt till make. Skulle min karl skälla på mig för att jag stökat ner bland våra gemensamma saker så skulle jag be honom skita ner sig och frysa fast. Man får ha åsikter, även starka sådana, om hur saker och ting ska vara men att en vuxen människa skäller på en annan vuxen människa för en sådan sak? Nä, nå måtta får det vara.

Alltså, nu har jag 3 (!!!) sketna arbetspass kvar! Mån-ons nästa vecka:)
Känns förbannat skönt!! Jag sover i snitt 3-4h/natt just nu och det känns! Som lite bonus på det får jag sammandragningar så fort jag gör nåt och en härlig ihållande molvärk som lite grädde på moset:crazy:
Men vad gör det! Snart är bebbes ute:love::heart

@BubbelA Mannen din kan väl plocka iordning om det nu är så jäkla störande? Det handlar väl knappast om ett frysrum i storlek med ica's centrallager;)

Alltså, nu har jag 3 (!!!) sketna arbetspass kvar! Mån-ons nästa vecka:)
Känns förbannat skönt!! Jag sover i snitt 3-4h/natt just nu och det känns! Som lite bonus på det får jag sammandragningar så fort jag gör nåt och en härlig ihållande molvärk som lite grädde på moset:crazy:
Men vad gör det! Snart är bebbes ute:love::heart

Ååh, avis!! Jag har 17 arbetsdagar kvar....men vem räknar? ;)

...71 dagar för mig. :arghh:

Menåååh! Fusk! (Det är ibland smått outhärdligt att tillhöra sista gänget i en sån här årstids-tråd.;))

En kompis till mej ska ha sista veckan i juni och hon tycker det är pest och pina att vänta när hon jämför med mej. Det känns ju extra länge när man jämför. Fast veckorna efter RULet har ju bara blåst förbi!! Fast nu har det saktat in lite igen:)

Vad skönt för er att det snart är slut på jobbandet för många! Känns som att det går snabbt nu och snart har vi allihop små minisar :) Håller dock med dig @KattenKorven, jäkla orättvist att ligga i sista månaden i en sån här tråd! Men den som väntar på något gott.. ;) Antar jag!

Jag satt igår och funderade lite allmänt sådär och tankar om att bebis kom tidigt dök upp, jag menar nu är det 10 veckor till bf, tänk om ongen bestämmer sig för att det är för mycket och dyker upp om 5 veckor eller 3?! Herrejisses, jag är nog ändå rätt nöjd med att det är typ 10 veckor till :D

På lördag ska vi till Ikea och införskaffa skötbord och lite smågrejer. Kanske att en spjälsäng får följa med hem också. Det beror lite på om jag har orkat städa undan bland mina kläder först, så förmodligen inte :angel:

@Calazirya jag tänkte på en grej angående bilen förresten! Om du vill svara förstås :)

Fick ni veta ett leveransdatum innan den var klar eller hörde de bara av sig en dag och sa att bilen gick att hämta typ? Jag antar här att ni hämtade den hos Renault men det kanske ni inte gjorde..

Vi har ju bara fått infon "mars/april" än så länge. Tanken är att hämta vagnen och babyskyddet när bilen kommit så vi kan slänga in sakerna i rätt bil direkt men frågan är hur länge man vågar vänta. Skulle bilen dessutom bli försenad så är det rejält ont om tid om bebis tänker vara punktlig med 3 maj :cautious:

Sen är det ju de där vanliga med att man vill ha bilen NUUUUU!! och inte sen såklart :D

En kompis till mej ska ha sista veckan i juni och hon tycker det är pest och pina att vänta när hon jämför med mej. Det känns ju extra länge när man jämför. Fast veckorna efter RULet har ju bara blåst förbi!! Fast nu har det saktat in lite igen:)

Jag har iofs en kompis som har BF i slutet av maj...får väl börja jämföra med henne istället. ;)

@KattenKorven jag håller med @Bexzor - min sambo har varit på KUB och rul och tyckt det var spännande. I övrigt går jag själv.
Fick oxå frågan på inskrivning om det var samma pappa som till tidigare barn och om det var en planerad graviditet. I övrigt har ingen frågat om ngn pappa alls.
Jag berättade för min sambo att ngn
...71 dagar för mig. :arghh:

Menåååh! Fusk! (Det är ibland smått outhärdligt att tillhöra sista gänget i en sån här årstids-tråd.;))
Jaa visst är det!! 77 dagar kvar för mig och jag har nog dessutom tänkt jobba hela tiden vilket ju känns ännu mer deprimerande typ:p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
798
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 738
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka