Vårföräldrar 2016 del 3

Vad skönt för er att det snart är slut på jobbandet för många! Känns som att det går snabbt nu och snart har vi allihop små minisar :) Håller dock med dig @KattenKorven, jäkla orättvist att ligga i sista månaden i en sån här tråd! Men den som väntar på något gott.. ;) Antar jag!

Jag satt igår och funderade lite allmänt sådär och tankar om att bebis kom tidigt dök upp, jag menar nu är det 10 veckor till bf, tänk om ongen bestämmer sig för att det är för mycket och dyker upp om 5 veckor eller 3?! Herrejisses, jag är nog ändå rätt nöjd med att det är typ 10 veckor till :D

På lördag ska vi till Ikea och införskaffa skötbord och lite smågrejer. Kanske att en spjälsäng får följa med hem också. Det beror lite på om jag har orkat städa undan bland mina kläder först, så förmodligen inte :angel:
Tänker också lite så, att det har sina fördelar att småttis har ett tag kvar. Ibland önskar jag för tidig födsel men sen tänker jag på allt som inte är klart och känner att det är skitskönt att det är massa veckor kvar.. Om man bara visste att man inte skulle bli större så vore det helt ok med väntan, mm jag viiiilllll inte bli tjockare och bredare och mer osmidig, nej tack!

Tänker också lite så, att det har sina fördelar att småttis har ett tag kvar. Ibland önskar jag för tidig födsel men sen tänker jag på allt som inte är klart och känner att det är skitskönt att det är massa veckor kvar.. Om man bara visste att man inte skulle bli större så vore det helt ok med väntan, mm jag viiiilllll inte bli tjockare och bredare och mer osmidig, nej tack!
Det är ju först sista månaden man blir riktigt tung och osmidig... Så gissningsvis finns det lite växande kvar. ..

Det är ju först sista månaden man blir riktigt tung och osmidig... Så gissningsvis finns det lite växande kvar. ..

Kan skriva under på det, trots att jag inte gått upp mer än 1kg på nästan 2månader så känner jag mej väldigt mkt mer otymplig nu än för någon vecka sedan. Stönar och stånkar och livmodern trycker på allt på insidanO_o

• Gilla
Reactions: Ray
Kan skriva under på det, trots att jag inte gått upp mer än 1kg på nästan 2månader så känner jag mej väldigt mkt mer otymplig nu än för någon vecka sedan. Stönar och stånkar och livmodern trycker på allt på insidanO_o
Typ samma här. Vikten står ganska stadigt men magen växer.
Har inte alls lust att sätta mig på en häst nu. Hade tyckt synd om hästen

Typ samma här. Vikten står ganska stadigt men magen växer.
Har inte alls lust att sätta mig på en häst nu. Hade tyckt synd om hästen

Sitta på en häst?!O_o Nej tack!!:rofl:
Just nu får jag sammandragningar av att förflytta mej mellan våningarna i huset.. Börjar nästan tro att bebis kommer ha ganska bråttom och inte vill vara kvar hela tiden ut.

Åh fy! Jag har nio veckor kvar och pustar och flåsar och får sammandragningar bara jag knatar uppför en trappa. Mötte en kollega på vägen upp från parkeringen nu på morgonen och hon hojtade glatt "Nu börjar det bli tungt, va? Man ser på långt håll hur du stånkar! :D" Precis vad man vill höra som start på dagen!
Känner mig som ett uppsvällt mumintroll. :meh:

Åh fy! Jag har nio veckor kvar och pustar och flåsar och får sammandragningar bara jag knatar uppför en trappa. Mötte en kollega på vägen upp från parkeringen nu på morgonen och hon hojtade glatt "Nu börjar det bli tungt, va? Man ser på långt håll hur du stånkar! :D" Precis vad man vill höra som start på dagen!
Det blir värre...
Men samtidigt vänjer man sig lite och då kan det periodvis kännas helt ok! Tycker det kommer i skog. ..

Det blir bara bättre:D Samtidigt är det helt ok, man vet ju att kroppen tränar för vad som ska ske. Fast visst är det påfrestande emellanåt! Längtar till att det sätter igång på riktigt!

Jag hade mycket sammandragningar för några veckor sedan och nu är det mycket bättre på den fronten! Har mer gått.över till lite mensvärk ibland och det ska väl vara mer förvärkar och känns produktivt på ett annat vis!

@Calazirya jag tänkte på en grej angående bilen förresten! Om du vill svara förstås :)

Fick ni veta ett leveransdatum innan den var klar eller hörde de bara av sig en dag och sa att bilen gick att hämta typ? Jag antar här att ni hämtade den hos Renault men det kanske ni inte gjorde..

Vi har ju bara fått infon "mars/april" än så länge. Tanken är att hämta vagnen och babyskyddet när bilen kommit så vi kan slänga in sakerna i rätt bil direkt men frågan är hur länge man vågar vänta. Skulle bilen dessutom bli försenad så är det rejält ont om tid om bebis tänker vara punktlig med 3 maj :cautious:

Sen är det ju de där vanliga med att man vill ha bilen NUUUUU!! och inte sen såklart :D

Vi fick en preliminär vecka att rikta in oss på och sedan kom det ett brev från Bilia att bilen fanns att hämta om några dagar ( hela en vecka tidigare än vad som sagts från början) :D.

Ja, jag har också känt innan att två veckor tidigare eller så hade varit skönt, men alltså, nej! Då är vi ju bara halvvägs in i april och vi ska dessutom på dreamhack masters i Malmö två dagar där och det vill jag inte missa! :cautious: April låter dessutom mycket närmre än vad maj gör :D

Sa faktiskt till sambon igår att jag är förvånad över att jag ändå inte är större som bara har 9 veckor kvar. Det fick jag äta upp rätt så jättesnabbt eftersom jag sedan gick resten av dagen och natten och kände mig helt sjukt höggravid med allt vad det innebär med andningsbesvär, sammandragningar och mög:wtf: idag känns det tack och lov inte riktigt lika illa.. Än!

Jag är redan uttråkad och då har jag varit ledig från jobbet exakt 3 timmar. Men kroppen JUBLAR eftersom jag knappt tar mig framåt utan att det gör ONT i ljumskarna, förvärkar som dundrar och ett otroligt obehagligt tryck nedåt sprider sig...

I går var jag på ett "event" med massa annat folk. Det var mkt stående och det florerade "farliga ämnen" i lokalen (som alkohol). En av deltagarna var gravid med 5 veckor kvar till BF. Hon servades av ledaren med stol och specialrutiner. Jag med 10 veckor till BF fick klara mig bäst jag kunde och höll mig borta från samma saker som hon fick instruktioner om att undvika. Och dra med mig min egen stol runt i lokalen när fötterna blev trötta.

Så magen kanske inte är så superstor ändå? Även fast naveln snart poppar ut ... Kände mig mest lat när jag släpade på min stol och smet från de "farligare" momenten.

Jag är redan uttråkad och då har jag varit ledig från jobbet exakt 3 timmar. Men kroppen JUBLAR eftersom jag knappt tar mig framåt utan att det gör ONT i ljumskarna, förvärkar som dundrar och ett otroligt obehagligt tryck nedåt sprider sig...
Är det du som blir nästa tro?
Jag räknar ner med sista onsdagen idag- min längsta jobbar och nu är det sista gången på ett bra tag.
Har en mycket avundsjuk kollega...
Jag älskar mitt jobb- men fy dan vad sliten jag blir nu! Känns ibland som jag är på överlevande stadium...
Ser fram emot att få ha tråkigt!

Är det du som blir nästa tro?
Jag räknar ner med sista onsdagen idag- min längsta jobbar och nu är det sista gången på ett bra tag.
Har en mycket avundsjuk kollega...
Jag älskar mitt jobb- men fy dan vad sliten jag blir nu! Känns ibland som jag är på överlevande stadium...
Ser fram emot att få ha tråkigt!

Haha samma känsla hade jag igår, men idag = booooring!!! Men det lägger väl sig inom sin tid, jag är en människa som har svårt att släppa jobbet och varva ner, det här är nog nyttigt.... tror jag.

Ja vi får väl se vem som står näst på tur, har @fia-lisa uppdaterat på länge?

Haha samma känsla hade jag igår, men idag = booooring!!! Men det lägger väl sig inom sin tid, jag är en människa som har svårt att släppa jobbet och varva ner, det här är nog nyttigt.... tror jag.

Ja vi får väl se vem som står näst på tur, har @fia-lisa uppdaterat på länge?
Ingen bebis på gång än om bebis får bestämma vad det verkar. Däremot sämre värden på mig så idag kör vi ytterligare ett besök på förlossningen (utan värkar...:mad:) och den här gången är jag ombedd att bara för säkerhets skull packa med BB-väska. Jag hoppas dock att jag är hemma igen ikväll - husvisning på fredag och det skulle vara skönt att ha det avklarat innan det är dags för bebis. Worst case är att jag blir inlagd för observation - håll tummarna för att det inte är utfallet idag! :nailbiting:

Ingen bebis på gång än om bebis får bestämma vad det verkar. Däremot sämre värden på mig så idag kör vi ytterligare ett besök på förlossningen (utan värkar...:mad:) och den här gången är jag ombedd att bara för säkerhets skull packa med BB-väska. Jag hoppas dock att jag är hemma igen ikväll - husvisning på fredag och det skulle vara skönt att ha det avklarat innan det är dags för bebis. Worst case är att jag blir inlagd för observation - håll tummarna för att det inte är utfallet idag! :nailbiting:
Håller tummarna!

Heja:banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 729
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka