Inte slemproppen som lossnat bara då? den återbildas ju till v 37.
Jag har ingen aning, men borde den inte vara mer...slemmig? Det här är liksom bara tunt, rosa blod...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte slemproppen som lossnat bara då? den återbildas ju till v 37.
Eller hur? Tur att graviditeten varit okomplicerad hittills.Men fy vad struligt du verkar ha med din BM. Trist med inställt möte.
Dagens dumma fråga från kvinnan som är helt okunnig på barn:
Har man kudde i spjälsäng och vagn???
Jag har läst att kudde ska användas först när de är ett år. Tror den senaste informationen jag sett var på IKEA när vi köpte spjälsäng mm. Har hört ngt liknande tidigare. Så vi köpte ingen kudde. Men någon som har en pålitligare källan än Ikea kan väl också svara (finns det ngn pålitligare källa än IKEA? Framförallt när de avråder från ett köp...).
Jag har läst att kudde ska användas först när de är ett år. Tror den senaste informationen jag sett var på IKEA när vi köpte spjälsäng mm. Har hört ngt liknande tidigare. Så vi köpte ingen kudde. Men någon som har en pålitligare källan än Ikea kan väl också svara (finns det ngn pålitligare källa än IKEA? Framförallt när de avråder från ett köp...).
Men jag kan fortfarande känna att ...Man är lite sämre som mor på nåt vis. Att många ser det som nån inte kämpat nog för att ge sitt barn det bästa. Samtidigt som både jag och sambon var överens att vi gjorde just det bästa.
Smart kudde!Man behöver väl inte ha det. Men vi har, för att försöka undvika platt huvud första tiden, köpt en sån här "pandakudde":
Jag håller ju helt med!Åh , jag tycker det är så tråkigt att läsa såna texter. Vilken press amning sätter på mammor som inte vill eller kan amma men ändå vill vara "duktiga". Nu menar jag inte att du försöker trycka ner någon som väljer ersättning men tyvärr är världen full av "duktiga mammor som minsann ammade"
Mellanbarnet och nu tredje barnet har inte ammats/kommer inte ammas av olika skäl. Men min föräldraroll sitter inte i mina bröst. Idag anmälde jag intresse till en föräldrakurs i strategi för barn med neurospsykiatriska sjukdomar, kursen är 5 fredagar mellan 09-12 med start i slutet av april. Något som inte säkert alls hade gått ifall jag ammat eftersom bebis kommer ut snart
Vi kommer ha kudde både i spjälsängen och vagnen. Men inte någon sån där fluffig och puffig sak. Jag har hittat en skitsöt kudde i form av en gris (platt) som jag vill ha i vagnen, mest för att den är söt..
Men till sängen blir det något åt det här hållet:
Fast just den ser lite väl puffig ut kanske..
Skönt att bebis verkar må prima!Så, nu har jag varit hos BM. hon tyckte inte det lät som någon farlig blödning utan förmodligen bara en skör slemhinna som krånglar lite. SF-måttet ligger precis på normalkurvan och blodtryck och bebis hjärtljud var bra.
Blev dock lite irriterad på henne... Jag har valt att inte vara med på föräldrautbildningen, vilket hon har väldigt svårt att acceptera. Nu ville hon försöka fixa in mig på nästa omgång utbildningstillfällen som startar snart. Jag har flera gånger, på ett så trevligt sätt som möjligt, försökt förklara att jag inte tror att de skulle ge mig något men hon verkar inte fatta. Nästa gång kanske jag måste bli lite otrevlig.
Hon var också frågande till om min man inte kan vara med på någon kontroll framöver för "det vore väl roligt för honom att få höra hjärtljuden också!?". Totalt ignorerande det faktum att han har fått höra hjärtljud och vara med på ultraljud vid tre tillfällen nu... Varken han eller jag ser någon poäng med att han ska behöva dra från jobbet för att lyssna på hjärtljud mitt på eftermiddagen. Vet inte om hon känner att hon gärna vill träffa honom och "utvärdera" honom eller vad dealen är...
Kan det vara så att barnmorskorna numer har i sitt check-program att faktiskt kolla av även pappans mående och inställning och att det är därför hon gärna ser att din man är med?