Vårföräldrar 2016 del 3

Jag börjar fundera över mitt snitt nu.. Eller egentligen hur dom tänker där jag ska förlösas!
Grejen är att jag kommer föda på ett väldigt litet sjukhus, både förlossning och BB är litet.
Det finns endast 2 st familjerum resten är dubbelrum där pappan inte får lov att stanna.

Jag har fått en tid till snitt, en annan tjej har fått tid samma dag och en tredje tjej har fått tid 2 dagar innan.
Allihopa väntar tvillingar = behov av partnern alla 3.
MEN hur tänker dom med rummen? Tjejen som ska snittas 2 dagar innan ligger till 99% kvar då jag o den andra tjejen snittas och då fattas 1 rum. Alltså kommer antagligen 1 bli utan familjerum och bli tvungen att skicka hem partnern.
Jag funderar nu om man kan ringa och fråga ang detta tro, för är nästan villig att byta sjukhus och bli förlöst på ett annat ställe om inte vi blir lovade att sambon får stanna kvar. Känns orimligt att bli lämnad som nybliven förälder med 2 barn och dessutom snittad ovanpå det.

Prata med BM på spec mvc och hon sa att man aldrig planera in kejsarsnitt på tvillingmammor samma dag så därför är det inga problem med att få familjerum.. Men det stämmer uppenbarligen inte!
Mitt närmsta var visserligen inte ett litet sjukhus, ett sjukhus i Sthlm, men dåligt med familjeRum så jag blev hänvisat till ett annat som garanterat har familjerum, just pga att jag inte ville vara själv. Så välj ett större skulle jag också göra :-) nu har vi flyttat, men kommer ändå välja de där sjukhuset där jag födde sist, så det blir ca 8 mil enkel resa, genom Sthlm. Värt med trygghet att få partnern med!

Mitt närmsta var visserligen inte ett litet sjukhus, ett sjukhus i Sthlm, men dåligt med familjeRum så jag blev hänvisat till ett annat som garanterat har familjerum, just pga att jag inte ville vara själv. Så välj ett större skulle jag också göra :-) nu har vi flyttat, men kommer ändå välja de där sjukhuset där jag födde sist, så det blir ca 8 mil enkel resa, genom Sthlm. Värt med trygghet att få partnern med!

Du menar BB Sophia? Dom kom ut idag om att dom ska stänga. När vet jag dock inte. Men har för mig du födde där.

Jag vill inte jobba mer...
Har vikarie som kan hoppa in innan mars. Men jag måste ju ha nån inkomst och sjukskriven lär jag ju inte bli. Gravpeng känns så omständigt att söka. Föräldrapeng känns trist att ta ut innan...
Nu när man vet man ska lämna över känner jag mig så sjukt.omotiverad...
Men det är väl bara att bita ihop. Känns kanske bättre med mera järn?

Vad konstig? Svägerskan får snitt i v 38 på samma sjukhus.

Vet du. Jag får en megastark känsla av att dom råkat tappa bort mig i handläggningen och just nu känns allt verkligen skit skit skit!!!! Jag vill bara gå under jorden och inte komma fram mer. Fy vad uppgiven, orolig och överkörd jag känner mig...

Har vikarie som kan hoppa in innan mars. Men jag måste ju ha nån inkomst och sjukskriven lär jag ju inte bli. Gravpeng känns så omständigt att söka. Föräldrapeng känns trist att ta ut innan...

Känner helt igen känslan. Jag vill INTE jobba mer nu. 3veckor känns som ett år.. Kan bero på att jag har haft sammandragningar till och från hela dagen och dessutom blev jag totalt utskälld av en kollega (världens största jubelidiot.. Han satt och harklade sej i över 1h och jag frågade hur det gick för honom, om han testat att dricka nåt? Då fick jag mina fiskar varma för jag visste minsann inget om hans problem!!!!:confused: Stabilt..)

Så näe. Jag skulle kunna sluta idag utan protest..

Har du ingen semester du kan plocka ut istället för fp? Jag blev erbjuden att ta årets semester i förskott i och med att jag går första veckan i mars. Hade jag gått sista feb hade det inte gått pga semesterperioden.

Känner helt igen känslan. Jag vill INTE jobba mer nu. 3veckor känns som ett år.. Kan bero på att jag har haft sammandragningar till och från hela dagen och dessutom blev jag totalt utskälld av en kollega (världens största jubelidiot.. Han satt och harklade sej i över 1h och jag frågade hur det gick för honom, om han testat att dricka nåt? Då fick jag mina fiskar varma för jag visste minsann inget om hans problem!!!!:confused: Stabilt..)

Så näe. Jag skulle kunna sluta idag utan protest..

Har du ingen semester du kan plocka ut istället för fp? Jag blev erbjuden att ta årets semester i förskott i och med att jag går första veckan i mars. Hade jag gått sista feb hade det inte gått pga semesterperioden.
Idiot- hormonerna spökar kanske?
Jo jag kan säkert ta semester men det räcker ju inte.mer än för mars.

Kanske kan skippa en kväll?? Och leva med mindre pengar, jag spenderar inte så mycket nu ändå...

Men visst är det drygt- man är som klar och utcheckad mentalt... Och går bara på rutin. Jag hade en fysiskt dryg dag idag och pallar bara soffan när.allt är klart. Hade varit skönt att ha lite go kvar när man kommer hem...

Idiot- hormonerna spökar kanske?
Jo jag kan säkert ta semester men det räcker ju inte.mer än för mars.

Kanske kan skippa en kväll?? Och leva med mindre pengar, jag spenderar inte så mycket nu ändå...

Men visst är det drygt- man är som klar och utcheckad mentalt... Och går bara på rutin. Jag hade en fysiskt dryg dag idag och pallar bara soffan när.allt är klart. Hade varit skönt att ha lite go kvar när man kommer hem...

(Han är nog född med Idiothormoner.. Han kan gå från trevlig till monster på 10dels sekund när man minst anar det.)

Semestern täcker ju ju alla fall 4-5veckor och är ju högre än fp:up:
Jag räknar med att dom pengarna ska räcka tills liten kommit ut. Vi har köpt alla prylar redan och jag ska bara gå hemma och jäsa. Bränslekostnaden sjunker ju markant också när jag inte behöver köra 6-7mil/dag också.

Finns det inte möjlighet att du går och vilar en stund efter jobbet?

(Han är nog född med Idiothormoner.. Han kan gå från trevlig till monster på 10dels sekund när man minst anar det.)

Semestern täcker ju ju alla fall 4-5veckor och är ju högre än fp:up:
Jag räknar med att dom pengarna ska räcka tills liten kommit ut. Vi har köpt alla prylar redan och jag ska bara gå hemma och jäsa. Bränslekostnaden sjunker ju markant också när jag inte behöver köra 6-7mil/dag också.

Finns det inte möjlighet att du går och vilar en stund efter jobbet?
Jo jag vilar ju...:-)
Jag kan ju gå ända till 11 april så det är ju ett bra tag kvar... Om man skulle gå nu alltså.
Men du har ju en poäng i att man klarar sig nån tid på befintliga finanser! Mest hästen som kostar den jäkeln...

Jo jag vilar ju...:-)
Jag kan ju gå ända till 11 april så det är ju ett bra tag kvar... Om man skulle gå nu alltså.
Men du har ju en poäng i att man klarar sig nån tid på befintliga finanser! Mest hästen som kostar den jäkeln...

Jag har fått 18:e som sista datum om jag inte minns fel.. Men jag satsar på v38:D Gå hem nu hade ju varit helt optimalt:bow:

• Gilla
Reactions: Ray

+1 på den. Vill inte heller jobba mer, känner mig totalt ouppskattad och bortglömd och vill bara lämna stället :( Har anmält till jobbet att jag är föräldraledig från 11 april, nu funderar jag på att ta semester från 4 april om det går..

Tack för tipsen alla! Ska börja med Samarinen och se hur det funkar:-)

Ett tips mot halsbränna är mineralvatten/kolsyrat vatten. Jag drack några klunkar i timmen större delen av graviditeten och när jag inte gjorde det så hade jag alltid galla i munnen :meh:
Funkar fin fint enligt mig iaf, kanske värt att testa?

• Gilla
Reactions: Ray
@robl

Jag snittades akut efter en misslyckad igångsättning. De satte kateter på förlossningen medan vi väntade på att snittet innan oss skulle bli färdigt. Vill inte minnas att det kändes alls när de satte den.
Fick sen ligga på uppvaket ett par timmar efteråt tills ryggbedövningen släppt en del så jag kunde röra på fötterna innan jag rullades upp på bb. Snittet gjordes vid halv fem på morgonen och vid två på eftermiddagen fick jag efter lite tjat prova stå upp. Katetern fick sitta lite mer än ett dygn. Vill inte minnas att det kändes speciellt mycket att ta ut den. Duschade efter att de tagit den. Kunde stå och gå utan problem. Kände inte av såret alls, har inte haft ont och har bara tagit Ipren och Alvedon som jag trappade ner när vi kom hem. Gick första promenaden på 2 km 6 dagar efter snitt. Hanterade bebis så fort jag fick stå (ammade innan, men blöjbyte och så fick sambon ta första dygnet).

Syrran snittades också, men hon fick morfin och mådde jättedåligt, så det kan vara väldigt olika.

För övrigt så är det helt sjukt att man inte blir sjukskriven efter snitt?!

+1 på den. Vill inte heller jobba mer, känner mig totalt ouppskattad och bortglömd och vill bara lämna stället :( Har anmält till jobbet att jag är föräldraledig från 11 april, nu funderar jag på att ta semester från 4 april om det går..
Låter som ett tråkigt jobb! Har de redan glömt bort dig så borde det ju gå att ta ledigt tidigare...?

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 692
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka