Låter som ett tråkigt jobb! Har de redan glömt bort dig så borde det ju gå att ta ledigt tidigare...?
Ja, jag hoppas det. Ska höra med chefen idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som ett tråkigt jobb! Har de redan glömt bort dig så borde det ju gå att ta ledigt tidigare...?
Hoppas det går vägen. Jag vill inte jobba mer men trivs egentligen jättebra på jobbet och är ofta där fastän jag inte jobbar... Känner mest att jag tappat stinget. Det blir ju ändå värre om man är någonstans där man inte trivs!!Ja, jag hoppas det. Ska höra med chefen idag.
Hoppas det går vägen. Jag vill inte jobba mer men trivs egentligen jättebra på jobbet och är ofta där fastän jag inte jobbar... Känner mest att jag tappat stinget. Det blir ju ändå värre om man är någonstans där man inte trivs!!
Är det kollegorna som du inte trivs med eller arbetsuppgifterna?
Jag vill inte jobba mer...
Har vikarie som kan hoppa in innan mars. Men jag måste ju ha nån inkomst och sjukskriven lär jag ju inte bli. Gravpeng känns så omständigt att söka. Föräldrapeng känns trist att ta ut innan...
Nu när man vet man ska lämna över känner jag mig så sjukt.omotiverad...
Men det är väl bara att bita ihop. Känns kanske bättre med mera järn?
Trist. Har du berättat för din chef att du vill få mer ansvar och uppgifter? Tänker att de kanske tror att du vill ta det lugnar nu när det börjar närma sig föräldraledighet för din skull?Det är mest arbetsuppgifterna jag inte trivs med. Har jobbat där i över 5 år och har alltid fått mycket förtroende att göra roliga extrauppgifter men kontoret har vuxit mycket och vi har fått nya chefer, så nu försvinner man liksom i mängden. Har väl kännt ett tag att jag borde byta jobb men nu är jag verkligen less. Efter föräldraledigheten ska jag nog plugga lite kurser så jag kan söka annat jobb
Det förstår jag verkligen... Måste vara supersvårt att känna engagemang om du vet att du inte kommer tillbaka efter föräldraledigheten.Jag känner precis likadant! Har redan checkat ut mentalt från mitt jobb. Jag går hem vid påsk, tidigare än jag hade tänkt från början...men jag skulle gärna sluta redan imorgon om jag fick. Jag kommer dessutom bli av med det här jobbet under föräldraledigheten (ingen fast anställning), och den vetskapen gör mig ännu mindre engagerad de här sista veckorna...
Åh, lider med dig! Har ni kollat igenom de mest otänkbara ställena? Även mkt små utrymmen? Håller tummarna att den återfinns!Igår hämtade vi en ny katt från katthemmet här. En kastrerad hankatt på 10 månader, jättegullig och verkade passa bra som kompis till våran katt som blev ensam i december. Gick ganska bra igårkväll men han var rädd och funderade på var han hamnat, gick och gömde sig och ville inte komma fram. Vi lät honom vara och tänkte att han nog kommit fram till imorse. Halv två i natt vaknar jag av att min man öppnar ytterdörren och sen går och ställer sig i duschen. Han har drömt att klockan ringer och tror att det är morgon. Han öppnade ytterdörren för att släppa ut vår andra katt. Vi går och lägger oss igen och nu på morgonen letar vi efter den nya katten men han finns ingenstans!! Vi har vänt upp och ner på hela huset men han är borta! Min man är helt säker på att den nya katten inte följde med vår gamla ut men jag litar inte på honom, han går mycket i sömnen så han kan mycket väl ha släppt ut honom utan att han vet. Han lovar att han såg att bara en katt gick ut men var i hela friden är den nya katten då?? Åh just nu vill jag bara skita i jobbet och åka hem och leta!
Men usch vad tråkigt. Förstår att du är orolig. Förhoppningsvis ligger han och trycker någonstans inomhus - många katter är ju väldigt försiktiga i nytt hem. Min ena katt låg och gömde sig under täcket i vår säng (efter att jag lyft ut henne från under badkaret...) i 2 veckor efter att vi flyttat in i nytt hus, efter 2 veckor vågade hon sig fram när vi var hemma men gömde sig så fort vi gick ut eller någon kom på besök.Igår hämtade vi en ny katt från katthemmet här. En kastrerad hankatt på 10 månader, jättegullig och verkade passa bra som kompis till våran katt som blev ensam i december. Gick ganska bra igårkväll men han var rädd och funderade på var han hamnat, gick och gömde sig och ville inte komma fram. Vi lät honom vara och tänkte att han nog kommit fram till imorse. Halv två i natt vaknar jag av att min man öppnar ytterdörren och sen går och ställer sig i duschen. Han har drömt att klockan ringer och tror att det är morgon. Han öppnade ytterdörren för att släppa ut vår andra katt. Vi går och lägger oss igen och nu på morgonen letar vi efter den nya katten men han finns ingenstans!! Vi har vänt upp och ner på hela huset men han är borta! Min man är helt säker på att den nya katten inte följde med vår gamla ut men jag litar inte på honom, han går mycket i sömnen så han kan mycket väl ha släppt ut honom utan att han vet. Han lovar att han såg att bara en katt gick ut men var i hela friden är den nya katten då?? Åh just nu vill jag bara skita i jobbet och åka hem och leta!
Här är en till som tappat musten lite grann trots att jag har ett fantastiskt jobb som jag i vanliga fall älskar... Jobbar hemifrån merparten av tiden sedan mitten av januari, men är med på viktigare möten. Igår hade vi heldagsmöte och jag var helt slut när jag kom hem. Huvudvärk, onda sammandragningar och mer svullen än jag brukar vara. Som grädde på moset var jag tvungen att åka in även idag eftersom vi har superviktigt styrelsemöte i ett nystartat dotterbolag och jag känner att jag redan nu skulle kunna gå och lägga mig för dagen. Hade jag inte varit på kontroll igår där blodtryck var "stabilt dåligt" och urinprov var ok och bebis verkar må väldigt bra hade jag oroat mig för att jag är på väg att bli sämre för både ben, händer och läppar var rejält svullna redan när jag vaknade.
Jag har blivit erbjuden sjukskrivning, men känner att jag nog behöver ett par veckor för att förbereda och lämna över på snyggt sätt till min vikarie och då är vi ju framme vid slutet av februari när jag tänkt gå hem ändå.
Trött på att vara gravid men känner mig samtidigt inte "klar", varken med boande eller det som behöver göras på jobbet. Har fortfarande inte handlat färdigt till bebis eller mig själv (eller det enda jag har köpt är en barnvagn...) så ur den aspekten är det bra om bebis inte tänker titta ut riktigt än. Samtidigt känns 25 dagar till BF låååångt att behöva vagga runt och må som jag gör.
Här är en till som tappat musten lite grann trots att jag har ett fantastiskt jobb som jag i vanliga fall älskar... Jobbar hemifrån merparten av tiden sedan mitten av januari, men är med på viktigare möten. Igår hade vi heldagsmöte och jag var helt slut när jag kom hem. Huvudvärk, onda sammandragningar och mer svullen än jag brukar vara. Som grädde på moset var jag tvungen att åka in även idag eftersom vi har superviktigt styrelsemöte i ett nystartat dotterbolag och jag känner att jag redan nu skulle kunna gå och lägga mig för dagen. Hade jag inte varit på kontroll igår där blodtryck var "stabilt dåligt" och urinprov var ok och bebis verkar må väldigt bra hade jag oroat mig för att jag är på väg att bli sämre för både ben, händer och läppar var rejält svullna redan när jag vaknade.
Jag har blivit erbjuden sjukskrivning, men känner att jag nog behöver ett par veckor för att förbereda och lämna över på snyggt sätt till min vikarie och då är vi ju framme vid slutet av februari när jag tänkt gå hem ändå.
Trött på att vara gravid men känner mig samtidigt inte "klar", varken med boande eller det som behöver göras på jobbet. Har fortfarande inte handlat färdigt till bebis eller mig själv (eller det enda jag har köpt är en barnvagn...) så ur den aspekten är det bra om bebis inte tänker titta ut riktigt än. Samtidigt känns 25 dagar till BF låååångt att behöva vagga runt och må som jag gör.
I praktiken blir det ju ett lägre tempo nu när jag jobbar hemma, det blir ju inte några hastigt påkomna möten eller att man blir indragen i diskussioner i korridoren utan mycket av min tid är just nu bara att se till att det är lätt för min vikarie att komma in i jobbet. Vi överlappar ju dessvärre ingenting utan hon kommer måndagen efter att jag gått hem, så det är ju lite sådär... Vi har dock överlämningsdagar inplanerade. Det där med att alla vill att man ska hinna med just dem innan man går hem är sant även här men den "värsta boven" just nu är min chef, som passar på att planera in en massa viktiga möten... Men som sagt, 2,5 vecka kvar bara...Kan du inte sjukskriva dig på deltid då? Om det finns en vikarie som kommer efter dig, då kan ju denna jobba ifatt de mindre akuta arbetsuppgifterna. På det sättet kan du börja avslutet redan nu, prioritera bort några mindre viktiga och mindre akuta uppgifter och använd andra halvan till att vila/boa. Ofta blir det lite panikartat innan man ska gå, alla vill att man ska avsluta allt (så är det hos m
Jag börjar fundera över mitt snitt nu.. Eller egentligen hur dom tänker där jag ska förlösas!
Grejen är att jag kommer föda på ett väldigt litet sjukhus, både förlossning och BB är litet.
Det finns endast 2 st familjerum resten är dubbelrum där pappan inte får lov att stanna.
Jag har fått en tid till snitt, en annan tjej har fått tid samma dag och en tredje tjej har fått tid 2 dagar innan.
Allihopa väntar tvillingar = behov av partnern alla 3.
MEN hur tänker dom med rummen? Tjejen som ska snittas 2 dagar innan ligger till 99% kvar då jag o den andra tjejen snittas och då fattas 1 rum. Alltså kommer antagligen 1 bli utan familjerum och bli tvungen att skicka hem partnern.
Jag funderar nu om man kan ringa och fråga ang detta tro, för är nästan villig att byta sjukhus och bli förlöst på ett annat ställe om inte vi blir lovade att sambon får stanna kvar. Känns orimligt att bli lämnad som nybliven förälder med 2 barn och dessutom snittad ovanpå det.
Prata med BM på spec mvc och hon sa att man aldrig planera in kejsarsnitt på tvillingmammor samma dag så därför är det inga problem med att få familjerum.. Men det stämmer uppenbarligen inte!
Nej då känns det ju helt meningslöst att anstränga sig på nåt vis. Bara pliktkänslan som får en att jobba i sånna lägen....Jag känner precis likadant! Har redan checkat ut mentalt från mitt jobb. Jag går hem vid påsk, tidigare än jag hade tänkt från början...men jag skulle gärna sluta redan imorgon om jag fick. Jag kommer dessutom bli av med det här jobbet under föräldraledigheten (ingen fast anställning), och den vetskapen gör mig ännu mindre engagerad de här sista veckorna...
Trist. Har du berättat för din chef att du vill få mer ansvar och uppgifter? Tänker att de kanske tror att du vill ta det lugnar nu när det börjar närma sig föräldraledighet för din skull?
Är det lite havandeskapsförgiftning igen eller?Här är en till som tappat musten lite grann trots att jag har ett fantastiskt jobb som jag i vanliga fall älskar... Jobbar hemifrån merparten av tiden sedan mitten av januari, men är med på viktigare möten. Igår hade vi heldagsmöte och jag var helt slut när jag kom hem. Huvudvärk, onda sammandragningar och mer svullen än jag brukar vara. Som grädde på moset var jag tvungen att åka in även idag eftersom vi har superviktigt styrelsemöte i ett nystartat dotterbolag och jag känner att jag redan nu skulle kunna gå och lägga mig för dagen. Hade jag inte varit på kontroll igår där blodtryck var "stabilt dåligt" och urinprov var ok och bebis verkar må väldigt bra hade jag oroat mig för att jag är på väg att bli sämre för både ben, händer och läppar var rejält svullna redan när jag vaknade.
Men usch vad tråkigt. Förstår att du är orolig. Förhoppningsvis ligger han och trycker någonstans inomhus - många katter är ju väldigt försiktiga i nytt hem. Min ena katt låg och gömde sig under täcket i vår säng (efter att jag lyft ut henne från under badkaret...) i 2 veckor efter att vi flyttat in i nytt hus, efter 2 veckor vågade hon sig fram när vi var hemma men gömde sig så fort vi gick ut eller någon kom på besök.
Har han smitit ut och var rädd har han troligtvis inte sprungit så långt utan ligger nog och trycker någonstans i närheten. Håller tummarna för att han kommer fram snart!
Grejen är att jag kommer föda på ett väldigt litet sjukhus, både förlossning och BB är litet.
Det finns endast 2 st familjerum resten är dubbelrum där pappan inte får lov att stanna.
. Han lovar att han såg att bara en katt gick ut men var i hela friden är den nya katten då?? Åh just nu vill jag bara skita i jobbet och åka hem och leta!