Jag hade spiral innan sonen och satte även in en ny på efterkontrollen. Har kopparspiral och trivs utmärkt med den
Inga problem vid insättning eller uttag? Ska nog ringa min bm och rådfråga lite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade spiral innan sonen och satte även in en ny på efterkontrollen. Har kopparspiral och trivs utmärkt med den
Nej. Det har gått smidigt och smärtfritt båda gångerna.Inga problem vid insättning eller uttag? Ska nog ringa min bm och rådfråga lite
Var hos BM förra veckan för att få en spiral insatt. Valde en hormonspiral då jag fått rikliga blödningar efter förlossningen. Insättningen gick bra. Första försöket fick vi avbryta då BM inte kom åt riktigt och kunde sätta in den annat än på måfå. Hon fick beställa något bättre verktyg och med det gick det riktigt smidigt. Kändes inte så mycket mer än att det ilade lite och sved till när hon råkade nypa mig vid ett tillfälle. När hon sedan sa att hon var klar blev jag chockad för det gick så fort. Hade jag vetat att det var så enkelt hade jag gjort det här för länge sen.Inga problem vid insättning eller uttag? Ska nog ringa min bm och rådfråga lite
Låter exakt som sonens magr. Han blev lös i magen för 14 dagar sedan och kan bajsa löst upp till 7 gånger per dag och även någon gång på natten. Han är pigg, glad och äter bra. Han har dock inte varit förkyld i samband. Verkar inte smitta.Här är det bättre med förkylningen dock har det pipit lite i luftrören några gånger under sista dagarna. Magen är det dock värre med. 18:e dagen med dålig mage idag. Har börjat med vätskeersättning i förebyggande syfte och sempers magdroppar. Hoppas det händer något. Inte en antydan till tand så känns inte som att det ska vara det. Verkar inte heller vara magsjuka eller något smittsamt. Pratat med BVC och vi ska höras av imorgon och återkoppla igen. Det kunde bero på hans tidigare förkylning då han är pigg och glad för övrigt. Någon dag var han även bättre men sen blev det som tidigare. Vi ska nu ge majsvällning, blåbär och större mängd fastare mat utöver magdropparna. Någon mer bebis som haft problem med dålig mage? Några fler saker man kan göra?
Han kunde ha delat med sig till E då
Jag och hon åkte direkt till mitt nya jobb för att kolla in nya kontoret när vi lämnat J på dagis. Var hemma vid halv 12 ca och då sov hon kanske 5 av de 10 minuterna det tar hem, åt lunch och sov sen 20 min, knappt.....trött och grinig var hon så jag fattar inte varför hon inte sov mer. Sen åkte vi och hämta på dagis och när vi kom hem kasta jag i dom mellanmål, på med kläder och ut så hon fick sova i vagnen. Det tog en evighet innan hon somna och sen sov hon kanske 20 min Fortfarande trött men nu är det för sent att låta henne sova mer innan läggdags så efter maten lämnar jag henne med hennes pappa och går ut och rider och njuter av lugnet en timme
Haha det där låter som en normaldag i sömntid för oss så här delar vi inte med oss
Idag fick jag av någon anledning för mig att studera grötförpackningen (Semper) lite närmare. Såg att det står att öppnad förpackning bör konsumeras inom en månad. Eftersom sonen inte varit direkt stor i maten så har vi inte gjort av med mer än hälften kanske. Det var definitivt mer än en månad sen vi köpte den. 1,5 kanske.
Såå... vad händer med för gammalt grötpulver? Blir det dåligt eller bara mindre vitaminrikt eller vad? Känns ju lite dumt att bara hinna äta halva, men samtidigt vill man ju inte ge det om det inte är bra!
Vad lagar ni för mat till era små när ni gör egen? Har så dåligt med idéer. Igår fick hon risoni, ägg och avokado. Ägg och avokado fick hon äta själv och så stoppade jag in risonin mellan varven.
Men annars kommer jag nästan aldrig på något att göra till henne utan hon får burkmat.
Jag kommer börja jobba den 16 december Vill inte slösa föräldradagar på de röda dagarna så det fick bli att jag börjar nu innan jul. Kommer jobba heltid i nästan en månad sen kommer jag jobba 50% i vår och min man går ner lite i tid så att vi kan pussla ihop dagarna så att det fungerar.
Blir skönt att komma hemifrån lite fast med tanke på att jag får lite talsvårigheter ibland av all sömnbrist så undrar jag ju hur det här ska gå
Vad lagar ni för mat till era små när ni gör egen? Har så dåligt med idéer. Igår fick hon risoni, ägg och avokado. Ägg och avokado fick hon äta själv och så stoppade jag in risonin mellan varven.
Men annars kommer jag nästan aldrig på något att göra till henne utan hon får burkmat.
Hon äter nästan allt vi äter. Mkt lax, köttfärs, kyckling, annan fisk, korv, pasta etc. Hon är en riktig storätare. Äter tills de inte finns mer!Jag kommer börja jobba den 16 december Vill inte slösa föräldradagar på de röda dagarna så det fick bli att jag börjar nu innan jul. Kommer jobba heltid i nästan en månad sen kommer jag jobba 50% i vår och min man går ner lite i tid så att vi kan pussla ihop dagarna så att det fungerar.
Blir skönt att komma hemifrån lite fast med tanke på att jag får lite talsvårigheter ibland av all sömnbrist så undrar jag ju hur det här ska gå
Min medIdag börjades min sista månad som heltidsföräldraledig
Undrar varför vi inte lät bebisen sova i eget rum tidigare. Det är sjukt stor skillnad på sömnen! Tidigare vaknade hon ett par ggr per natt o ville ja nappen tillbakastoppad. Gick på några sekunder från att hon vaknade till hon somnade om men det störde ju ändå vår sömn. Då sov hon 10h, 20-06 varenda natt.
Nu sover hon som en stock och gör inte minsta ljud ifrån sig på 11-12h! Om 15 min har hon sovit 12h och sover fortfarande. Så underbart skönt, för både henne och oss!