Vårföräldrar 2015 #5

Ikväll är det sista gången på gympan innan jul för tjejerna :) Min tur att följa med dom idag och gubben är hemma med valpen.

J är på dagis efter en vecka av sjukdom och det är underbart väder ute så jag, E och valpen ska gå ut sen och gotta oss :)

Just nu är både E och valpen i valpens bädd och leker med hundleksakerna :D Valpen är faktiskt otroligt med E! :love: Och E är otrolig mot valpen!

Idag börjades min sista månad som heltidsföräldraledig :nailbiting:
Samma här. Börjar jobba den 3:e och det är verkligen blandade känslor. Det negativa är att jag inte kommer arbeta som det jag är utbildad till och, såklart, att jag får mindre tid hemma med sonen.

Det positiva är att jag jobbar kväll och således får mkt tid tillsammans med son och sambo ändå, samt att det ska bli ganska kul att komma hemifrån lite och träffa annat folk än småbarnsföräldrar :).

Samma här. Börjar jobba den 3:e och det är verkligen blandade känslor. Det negativa är att jag inte kommer arbeta som det jag är utbildad till och, såklart, att jag får mindre tid hemma med sonen.

Det positiva är att jag jobbar kväll och således får mkt tid tillsammans med son och sambo ändå, samt att det ska bli ganska kul att komma hemifrån lite och träffa annat folk än småbarnsföräldrar :).

Kommer du jobba heltid?
Med första barnen började jag på heltid direkt men nu ska vi båda gå halvtid i fyra månader innan vi byter helt. Ena veckan jobbar jag tre dagar och han två och tvärtom nästa vecka och så håller det på tills 1 maj.
Jag har ju även bytt jobb så jag går halvtid på gamla jobbet i två veckor och börjar sen på mitt nya jobb.
Känns lite jobbigt för detta är rätt säkert vårt sista barn.

Här tar faderskapet över föräldraledigheten om lite mer än en månad och båda ser fram emot skiftet :up:
Jag pluggar heltid på mina distansstudier utöver föräldraledigheten och har nedräkning tills jag får klappa mig själv på axeln vid terminsslutet i mitten av januari :D. S är alldeles ljuvlig att umgås med dagtid, men jag brukar vara ganska trött i huvudet lagom jag får möjlighet att sätta mig ned och läsa på kvällarna.

Dottern som hunnit bli 6,5 månader (hur snabbt går inte tiden?!) ligger i hårdträning för att lära sig krypa och gå just nu. "Krypkoden" är bara en tidsfråga innan hon klurat ut och gå runt i huset medan vi håller henne i händerna gör hon tills våra ryggar ger upp. Vet inte om hon redan planerat sitt framtida yrke genom att gå i farbrors fotspår och bli elektriker eftersom sladdar är det absolut roligaste som finns... bara väntar på att hon ska dra ned laptopen eller en ljusstake.
Älskade unge, vilken ynnest att få se henne upptäcka världen :love:

Kommer du jobba heltid?
Med första barnen började jag på heltid direkt men nu ska vi båda gå halvtid i fyra månader innan vi byter helt. Ena veckan jobbar jag tre dagar och han två och tvärtom nästa vecka och så håller det på tills 1 maj.
Jag har ju även bytt jobb så jag går halvtid på gamla jobbet i två veckor och börjar sen på mitt nya jobb.
Känns lite jobbigt för detta är rätt säkert vårt sista barn.
Ja, går på heltid direkt. Med facit i hand hade det varit skönt att ordna det ungefär så som ni har gjort. Förhoppningen var dock att jag skulle hitta ett jobb inom det jag är utbildad till lagom tills sambon gick på sin föräldraledighet, men det har jag ju inte gjort, så det får bli såhär istället.

Förstår att det känns lite jobbigt. Det är ändå en tid som man nu lämnar.

December är sista månaden som jag är föräldraledig på heltid, men jag mjukstartar i januari och februari och jobbar heltid först i mars.

Måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med att jag ska vara hemma till och med mars när jag läser om alla som ska börja jobba :D (Men jag gillar mitt jobb så det hade nog varit helt okej att börja jobba i januari om jag var inställd på det :) )

Även jag är med i skaran som börjar arbeta igen i januari. Vi kör halvtidsupplägg hela våren, så får vi se hur vi smartast lägger upp sommaren innan dagisstart i troligen september.
Ska bli kul att börja arbeta igen!

Stackars E är superförkyld! Hostar, och nu ikväll kom snoret i rikliga mängder. Natten spenderas på soffan sovandes på mig, mannen tog skift 1. Hon är hes, undrar om det blir vc imorgon för hennes del!

Måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med att jag ska vara hemma till och med mars när jag läser om alla som ska börja jobba :D (Men jag gillar mitt jobb så det hade nog varit helt okej att börja jobba i januari om jag var inställd på det :) )

När jag börjar jobba efter nyår så har jag vart hemma heltid i 11 månader så det känns ändå okej. Särskilt eftersom jag börjar nytt jobb i mitten av januari :) Min man vill också vara hemma och jan-april jobbar vi ju bara halvtid båda två så man är ändå hemma mycket :) Det jobbigaste är nog som sagt känslan av att detta är sista barnet och därmed sista så långa föräldraledigheten.

När jag börjar jobba efter nyår så har jag vart hemma heltid i 11 månader så det känns ändå okej. Särskilt eftersom jag börjar nytt jobb i mitten av januari :) Min man vill också vara hemma och jan-april jobbar vi ju bara halvtid båda två så man är ändå hemma mycket :) Det jobbigaste är nog som sagt känslan av att detta är sista barnet och därmed sista så långa föräldraledigheten.

Ja jag kommer ha varit ledig i nästan 12 månader när jag börjar jobba så det blir ju ungefär lika :) Jag får trösta mig med att detta (förhoppningsvis) inte är sista barnet ;)

Nä jag hade inte velat bli hemmafru på heltid. Men visst kommer det bli med delade känslor man går tillbaka till jobbet!

Sonen verkar ha en riktig sovardag idag. Sov kanske 45 minuter på förmiddagen och somnade sen under promenaden och har nu sovit en dryg timme. Massor för att vara honom och jag undrar nästan om något är fel. Men det är väl rätt normalt egentligen!

Och vad med tid man har när barnet sover om dagarna :o:D

Sonen verkar ha en riktig sovardag idag. Sov kanske 45 minuter på förmiddagen och somnade sen under promenaden och har nu sovit en dryg timme. Massor för att vara honom och jag undrar nästan om något är fel. Men det är väl rätt normalt egentligen!

Och vad med tid man har när barnet sover om dagarna :o:D

Han kunde ha delat med sig till E då :cautious:
Jag och hon åkte direkt till mitt nya jobb för att kolla in nya kontoret när vi lämnat J på dagis. Var hemma vid halv 12 ca och då sov hon kanske 5 av de 10 minuterna det tar hem, åt lunch och sov sen 20 min, knappt.....trött och grinig var hon så jag fattar inte varför hon inte sov mer. Sen åkte vi och hämta på dagis och när vi kom hem kasta jag i dom mellanmål, på med kläder och ut så hon fick sova i vagnen. Det tog en evighet innan hon somna och sen sov hon kanske 20 min :cool: Fortfarande trött men nu är det för sent att låta henne sova mer innan läggdags så efter maten lämnar jag henne med hennes pappa och går ut och rider och njuter av lugnet en timme :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 890
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 067
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar