Vårföräldrar 2015 #5

L ratar också napp, så gjorde även hennes kusin tills hon en dag snodde sin kompis napp och stoppade den i munnen. :D Tror hon var runt 8-9 månader då, give or take.

Skulle vart med på möte hela dagen med nya jobbet idag men efter Js feber kom tillbaka igår em så ville jag inte lämna bort henne och de andra två till min mamma. Hade sett fram emot mötet men men, får träffa alla på julbord ikväll iallafall :)

E vakna halv 4 i morse O_o Tror hon vakna av att J grät. Maken tog med henne till oss så hon somna om mellan oss och sov till 7.20 då J kom och väckte oss.

För övrigt blir E skitglad varje gång jag sjunger "klappa händerna när du är riktigt glad" :D Hon har börjat klappa med nu. Men att klappa händerna har hon gjort i snart två månader men nu härmar hon oss mer :)
Har lärt henne high five också haha!

För övrigt blir E skitglad varje gång jag sjunger "klappa händerna när du är riktigt glad" :D Hon har börjat klappa med nu. Men att klappa händerna har hon gjort i snart två månader men nu härmar hon oss mer :)
Har lärt henne high five också haha!
Haha gud vad roligt för våran E blir också skitglad när man just sjunger den sången :love:

Det är konstigt det där, innan vi fick H trodde jag att alla barn älskar napp och jag var nästan nojig när han skulle pröva napp första gången för att amningen skulle bli förstörd.

Den oron hade jag i onödan för här är nappen (napparna, vi har väl fem olika sorters nappar) roliga att leka med, men stoppas de in i munnen så *pfft* kommer de ut på direkten.
Trodde jag med...

Har också köpt typ 100 olika modeller och material men allt ratas, de är också kul att leka med med som eran H så fort de kommer in i munnen så åker de ut...

Vår dotter vägrade ju napp de första tre månaderna ungefär, ibland i bilen gick det an i ett par minuter. Tills jag en dag i desperation stoppade in den när hon var ca tre månader och sen dess har hon somnat med den.
Vi har inte hållit på att byta modeller utan kört samma hela tiden.

Igår var vi till fotograf, ska bli riktigt kul att se bilderna när de är klara!

Nöjd gosse flinade hela tiden från vi satte honom på plats och sessionen var över på mindre än en halvtimme. Fotografen var nöjd med bebisbilderna efter en kvart men så skulle vi ta lite familjebilder:grin: det var BETYDLIGT svårare att få någon som helst vettig bild :angel:

Igår var vi till fotograf, ska bli riktigt kul att se bilderna när de är klara!

Nöjd gosse flinade hela tiden från vi satte honom på plats och sessionen var över på mindre än en halvtimme. Fotografen var nöjd med bebisbilderna efter en kvart men så skulle vi ta lite familjebilder:grin: det var BETYDLIGT svårare att få någon som helst vettig bild :angel:
Jag kämpar med att fota dottern hemma i dag, har ställt i odning ett juligt hörn och klätt upp henne, jag förstår varför fotografer kostar pengar kan jag säga! Men det blir säkert kul att ha sen om jag får någon vettig :-)

Vi ska försöka fota julkort under helgen och tanken är att båda barnen OCH valpen ska vara med :angel: Vi får väl se hur det blir ;)

Bokade även en fotografering med en fotograf jag känner här i närheten för hon hade black friday rabatt :) Tänkte få lite fina syskonbilder att förstora upp.

Även här ska det bli projekt julkortsfotografering imorgon, ska bli mycket intressant :D Tänkte vara lite praktisk och slå ihop julkort och doptackkort som vi är alldeles för sena med :p

Även här ska det bli projekt julkortsfotografering imorgon, ska bli mycket intressant :D Tänkte vara lite praktisk och slå ihop julkort och doptackkort som vi är alldeles för sena med :p

Vi har inte skickat ut doptackkort för nån av barnen :o
Men alla nära släktingar har fått en bild så det kommer dom få även denna julen :)

Vi har nu fått bilderna från den andra fotograferingen vi gjorde (blev en ute och en inne hos olika fotografer). Jättefina bilder,så nu ska jag framkalla bilder till se släktingar som jag vet vill ha (och till oss själva) :heart

Det var det där med att skriva att ens barn sover bra om nätterna..

Nu har vi varit vakna sen 05:15.. Rn av oss är superpigg och superglad. De av oss som tittade på film till 01:30 är sådär nöjda.. :p

Det var det där med att skriva att ens barn sover bra om nätterna..

Nu har vi varit vakna sen 05:15.. Rn av oss är superpigg och superglad. De av oss som tittade på film till 01:30 är sådär nöjda.. :p
Jag sov 00.30-04.30 :eek:. Dock inte bara lilltjejen som är skyldig, en rejäl ryggsträckning väckte mig x antal gånger. Till slut gick jag upp och tog värktablett och värmedyna. Slocknade i soffan och Los pappa vaknade inte av henne så hon ramlade ur sängen och fick sin första bula :crazy:. Hon är vid gott mod iaf :up:

Längesen jag var inne här och skrev nu, brukar vara in och läsa då och då men jag surfar oftast på mobilen och tycker det är lite jobbigt att skriva från den.

Lilla Leolusen är mest bara glad hela tiden, förutom när hon ska sova för hon vill amma sig till sömns men jag vill sluta amma. Har slutat amma dagtid sen två veckor tillbaka och nu försöker jag få bort kvällsamningen. Nattamningen får vara kvar ett tag till eftersom hon inte dricker ersättning.

Hon vägde 11,1 kg på 7 månadersdagen och har 86 i kläder.. Förra veckan så hade hennes storasyster på 2,5 år på sig en tröja som blivit lite liten. Dagen efter så satte på den på Leona, den passade perfekt :D

Hon sover inte så bra på nätterna. Vi har varit i en riktigt dålig period men det känns som det börjar bli lite bättre. Nu har hon fått välling ett mål de senaste tre nätterna och hon dricker 200 ml då så det är kanske inte så konstigt att hon vaknat ofta när hon bara fått blaskig bröstmjölk när hon är så hungrig. I natt vaknade hon bara och var hungrig tre gånger, i vanliga fall brukar det vara 5-6 gånger.

Längesen jag var inne här och skrev nu, brukar vara in och läsa då och då men jag surfar oftast på mobilen och tycker det är lite jobbigt att skriva från den.

Lilla Leolusen är mest bara glad hela tiden, förutom när hon ska sova för hon vill amma sig till sömns men jag vill sluta amma. Har slutat amma dagtid sen två veckor tillbaka och nu försöker jag få bort kvällsamningen. Nattamningen får vara kvar ett tag till eftersom hon inte dricker ersättning.

Hon vägde 11,1 kg på 7 månadersdagen och har 86 i kläder.. Förra veckan så hade hennes storasyster på 2,5 år på sig en tröja som blivit lite liten. Dagen efter så satte på den på Leona, den passade perfekt :D

Hon sover inte så bra på nätterna. Vi har varit i en riktigt dålig period men det känns som det börjar bli lite bättre. Nu har hon fått välling ett mål de senaste tre nätterna och hon dricker 200 ml då så det är kanske inte så konstigt att hon vaknat ofta när hon bara fått blaskig bröstmjölk när hon är så hungrig. I natt vaknade hon bara och var hungrig tre gånger, i vanliga fall brukar det vara 5-6 gånger.

Kul att höra från dig! :)

Det är fascinerande att det kan skilja så mycket mellan varelser som levt så kort tid som sju månader, både vad gäller längd, vikt, temperament, aptit, sömn osv osv.

*varning för 95% off topic*

Det är första advent, jag har gjort lite fint här hemma, ongen har precis snackat sig själv till sömns, min gamla katt springer som en geckoödla upp och ner för klätterträdet och maken sitter inne i kontoret och garvar med sina spelpolare. Mellan fredag och lördag sov jag och maken borta och lillan sov hos sin farmor och farfar, samma farföräldrar som idag bjöd oss på lunch och var lika själaglada över att träffa sin sondotter som om det hade varit två veckor sedan sist.

Vi är verkligen lyckligt lottade hela bunten och jag kan inte klaga på hur livet utvecklat sig. De senaste fyra och ett halvt åren har jag hunnit träffa min karl, flytta, slutat jobba och börjat plugga, flytta in med karln, flytta med karln till bostadsrätt, ta körkort, gifta mig och så har jag förstås fått lillan. Och i december firar jag tio år med nämnda geckoödla, min följeslagare Isola, som följt mig genom hela landet och i både glädje och sorg.

Och där kom det ordet. Sorg. För trots, kanske snarare på grund av, att jag haft sådan tur och fått sådan utdelning av allt mitt slit, så finns sorgen där. Om några veckor är det fyra år sedan pappa dog. Han hann inte träffa den man som sedan skulle bli far till pappas tolfte barnbarn, han dog elva dagar innan jag och den då rätt nya pojkvännen skulle åka norröver tillsammans för första gången. Mamma hann inte ens se mig bli vuxen, till våren är det 14 år sedan hon dog.

Ibland går jag bara sönder, det gör så ont att de inte finns kvar nu när jag själv bildat familj. Både mamma och pappa var så barnkära, barnen och barnbarnen var verkligen deras allt. Det gör ont att Lisbeth, som ju är döpt efter min mamma, aldrig kommer träffa dem. Jag ska göra vad jag kan för att berätta om dem, men det är ju inte samma sak. Jag är verkligen överlycklig över mina fina svärföräldrar som dränker Lisbeth (och mig, för den delen) i kärlek, men det är ju inte samma sak. Det finns ingen som blir glad för min skull på det sätt som mina svärföräldrar blir glad för min makes skull. Jag har fina släktingar kvar i livet, bland annat mina syskon och mina fastrar, men det är inte samma sak och ibland kan jag inte låta bli att känna mig väldigt, väldigt ensam. Jag saknar min mamma och pappa... :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 089
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar