Vårföräldrar 2015 #5

Lo tog ju napp i några ljuvliga veckor i början men nu blir hon antingen rasande eller får kväljningar :wtf:. Dramatiskt lagd liten dam.

Klickade nyss hem en parapkysulky till E :D Saknar rätt ofta att ha en enkel vagn (som får plats bredvid hundburen:angel:) att ha i bilen och sätta henne i ifall vi snabbt ska in på en affär eller åka till lekparken i stan. T.ex igår så skulle jag ha med båda ungarna och valpen till stan och tänkte då att vi kanske kunde passa på att leka i lekparken och samtidigt miljöträna valpen, men så kom jag på att jag inte orka krångla med city crossen i och ur takboxen :grin: Visst att jag har selen men ibland är det lättare att packa ner henne i vagnen istället.

Klickade nyss hem en parapkysulky till E :D Saknar rätt ofta att ha en enkel vagn (som får plats bredvid hundburen:angel:) att ha i bilen och sätta henne i ifall vi snabbt ska in på en affär eller åka till lekparken i stan. T.ex igår så skulle jag ha med båda ungarna och valpen till stan och tänkte då att vi kanske kunde passa på att leka i lekparken och samtidigt miljöträna valpen, men så kom jag på att jag inte orka krångla med city crossen i och ur takboxen :grin: Visst att jag har selen men ibland är det lättare att packa ner henne i vagnen istället.

Vet du om det finns vändbara sulkys?

Tycker också att det vore trevligt med en liten lätt vagn i bilen så småningom men vill inte ha sonen framåtvänd än på ett bra tag :)

Sonen är lös i magen och har så varit sedan förrgår och hans toalett-träning går år pipan. Har bytt hur många bajsblöjor som helst känns det som. Trots detta så är han väldigt pigg, glad och go så det verkar inte bekomma honom särskilt mycket.

Vi for iväg till babyrytmik tidigare idag. För en gångs skull tajmade sonen sin tupplur så att han vaknade i god tid för avfärd. Det var skoj, men nu går eftermiddagen i lathetens tecken. Det är ganska skönt det med ;)

Här är maten numera väldigt intressant! Det tog ett tag, men nu är det mums!
Ett mål gröt om dagen har det blivit så vi ökar succesivt därifrån.
Har köpt lite barnmat på burk att varva med men det tyckte han, var ju oerhört..äckligt!:yuck::p Trots mammans hurrarop för vad GOTT det var!:angel:
Det är bättre med hemlagat säger han :grin:

Imorgon blir det musiklek för andra gången, jättekul! Sist satt han med hakan i golvet och det såg ut som han tyckte att vi hamnat på en annan planet :rofl:

Jag ammar också mycket än, erbjuder lunch och middag, samt frukt under dagen. Majskrokar är det bästa som finns, hemlagad mat går bra, men inte burkmat eller gröt. Dricka vatten är fantastiskt!

Annars.......... Våldskräks storasyster. Har panik, vill inte bli sjuk och vill verkligen inte att bebban blir dålig :wtf:

Här är maten numera väldigt intressant! Det tog ett tag, men nu är det mums!
Ett mål gröt om dagen har det blivit så vi ökar succesivt därifrån.
Har köpt lite barnmat på burk att varva med men det tyckte han, var ju oerhört..äckligt!:yuck::p Trots mammans hurrarop för vad GOTT det var!:angel:
Det är bättre med hemlagat säger han :grin:

Imorgon blir det musiklek för andra gången, jättekul! Sist satt han med hakan i golvet och det såg ut som han tyckte att vi hamnat på en annan planet :rofl:

Jag ammar också mycket än, erbjuder lunch och middag, samt frukt under dagen. Majskrokar är det bästa som finns, hemlagad mat går bra, men inte burkmat eller gröt. Dricka vatten är fantastiskt!

Annars.......... Våldskräks storasyster. Har panik, vill inte bli sjuk och vill verkligen inte att bebban blir dålig :wtf:
Verkar bara vara min avkomma som konsekvent ratar mina fåfänga försök till hemlagat och föredrar burkmat :meh:. Gjorde bananplättar idag, och det tyckte iaf jag var smaskens ;)

Senast ändrad:
Jag slutade amma för ett tag sedan och sen dess har jag blivit tröttare och tröttare... Amningshormoner måste vara rena knarket, har vi en dålig natt nu så är jag fullkomligen slut hela dagen efter.
Nu äter han fortfarande en hel del ersättning, gröt med fruktpure och småportioner av våran mat. Majskrokar har vi för tillfället bannlyst då han en dag helt plötsligt tyckte att det var en strålande ide att köra ner en halv sådan i halsen :eek: :nailbiting:
Barnmat på burk vägrar han äta så det har jag gett upp.
Dricker era bra med vatten? A tycker att det är JÄTTEäckligt...

Eftersom alla andra skriver om sina bebisars mat o sovvanor gör jag väl detsamma. :)
Vår äter gröt till frukost, en portion, ca 2-3 dl tror jag. 50 till 75% av en stor burkmat till både lunch o middag. Äter både hemlagat och burkmat men till strl av en stor burkmat. Äter minst en fruktklämmis från Ellas kitschen varje dag. Ibland lite ersättning till mellis men hon har tröttnat på det. Välling vid 20-tiden och efter det läggdags. Sover 20-06 nonstop. Sover middag allt från 40min till tre timmar i sträck. Nåndag rätt nyligen sov hon 5 h i sträck. Blev nästan rastlös efter att ha fixat i huset några timmar. :) Hon dricker massa vatten. Äter ingenting nattetid, de slutade hon med vid drygt fyra månaders ålder.

Hon sitter riktigt stadigt långa perioder, börjat krypa, försökt resa sig upp nån gång etc. En av hennes favoritsysslor är att stå upp i soffan (med stöd av soffryggen). Hon klarar iaf ett par minuter så hon har starka ben. Är en stor tjej på 70cm och 8 kg ungefär!

Lo tog ju napp i några ljuvliga veckor i början men nu blir hon antingen rasande eller får kväljningar :wtf:. Dramatiskt lagd liten dam.

Hehe ungefär samma sak här, ett par veckor i början. Nu är ungefär allting gott att bita och suga på, förutom nappar och nappflaskor då :meh::p

Vår äter gröt till frukost, en portion, ca 2-3 dl tror jag. 50 till 75% av en stor burkmat till både lunch o middag. Äter både hemlagat och burkmat men till strl av en stor burkmat. Äter minst en fruktklämmis från Ellas kitschen varje dag.

Jag är imponerad :D

Här äts det gröt gjord på en matsked pulver ungefär, och motsvarande en isbit fruktpure till. När jag får storhetsvansinne och gör gröt på två matskedar äter han inte upp :p

Men det går sakta framåt iaf så han kommer nog äta han med så småningom!

En fråga om bilbarnstolar förresten.

Sonen sitter fortfarande i sitt babyskydd och det är inga problem att få plats varken på längden eller bredden. Däremot så har han varit väldigt missnöjd i bilen på sistone och vi funderar på om han skulle vara mer nöjd i nästa stol. Förr eller senare ska man ju ändå byta.

Han kan sitta själv men jag gissar att han har en bit kvar till 8 kg. Stolarna är ju från 9 kg. Kan man byta innan? Logiskt tycker jag att längden borde spela större roll än vikten. Skulle gissa att han är 68-69 cm.

En fråga om bilbarnstolar förresten.

Sonen sitter fortfarande i sitt babyskydd och det är inga problem att få plats varken på längden eller bredden. Däremot så har han varit väldigt missnöjd i bilen på sistone och vi funderar på om han skulle vara mer nöjd i nästa stol. Förr eller senare ska man ju ändå byta.

Han kan sitta själv men jag gissar att han har en bit kvar till 8 kg. Stolarna är ju från 9 kg. Kan man byta innan? Logiskt tycker jag att längden borde spela större roll än vikten. Skulle gissa att han är 68-69 cm.

Man brukar väl säga att dom ska sitta stadigt själva så är det okej att byta :) E vägde inte 9 kg när vi bytte, men hon satt stadigt och var ganska exakt 6 månader.

Jag beställde ju vagnen igår och den finns redan på mitt utlämningsställe! Det kallar jag snabb leverans! :up: Ska hämta den sen så E får prova :D Orkar nog inte vänta tills gubben kommer hem utan packar nog in högen i bilen och åker när E sovit klart :p Behöver handlas lite smått också så det är lika bra.

@Imogen kolla på tillverkas hemsidor, kanske finns råd där? Jag vet faktiskt inte hur det är. Är det inte @MaRomer som är bukes bilbarnsstolsproffs? Kanske vet?

Annars... Är jag nog smittad av kräksjukan :nailbiting: mår riktigt illa och dåligt, så väntar bara på att jag ska börja kräkas:banghead:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 012
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 121
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar