Usch va icke mysiga vi är jag och mina flickor. Förkylda som jag vet inte vad alla tre! Men tack och lov sover dom bra på natten ändå!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
A har kommit på det där med att äta själv så mackor och smörgåsrån vill hon äta själv. När det kommer till riktig mat vill hon helst bli matad Hon vägrar fortfarande allt vad barnmat, gröt och välling heter så jag har gett upp och hon äter precis samma som vi. Vi ammar fortfarande mycket, hur är det för er andra med amningen? Ni som har ammat alltså
Sonen äter ganska bra just nu. Har fått in frukost, lunch och kvällsmat som stående mål, och sen klämmer vi in lite mellanmål ibland om det passar sig. Ibland blir ammar han som ett mellanmål och ibland ammar han fritt mellan målen. På natten ammar han fortfarande 3-4 gånger sedan han lagt sig (2 gånger sedan jag och sambon lagt oss) så det ammas fortfarande en hel del.A har kommit på det där med att äta själv så mackor och smörgåsrån vill hon äta själv. När det kommer till riktig mat vill hon helst bli matad Hon vägrar fortfarande allt vad barnmat, gröt och välling heter så jag har gett upp och hon äter precis samma som vi. Vi ammar fortfarande mycket, hur är det för er andra med amningen? Ni som har ammat alltså
Inga leksaker i världen går upp mot mobiltelefoner och fjärrkontroller
Att han vill åt mobilen kan jag ju förstå eftersom vi petar på dem en del.. Även om jag inte begriper att den är så enormt rolig även avstängd..
Och tv-kontrollen? Vi kollar knappt på tv när han är vaken. Och om vi gör det är det ju inte direkt så att vi sitter och knappar på fjärrkontrollen hela tiden
Gissar att detta bara är början
Här äts det bara vanlig mat. Ingen amning eller ersättning
Vi har börjat med lite större bitar så hon får prova tugga (om maten tillåter det, ibland mixar vi ändå) och hon fixar det galant
Hur bra kan de tugga utan tänder, egentligen? L tuggar friskt på allt hon får in i munnen, men jag är osäker på om det egentligen ger nånting.
Tror inte det ger så mycket heller men själva rörelser lär dom sig iaf Nu har E ioförsig 4 tänder så dom kanske är till nån hjälp för en mjuk potatis eller så
Jag tror faktiskt att de kan tugga ganska bra. Inte segt kött såklart, men sonen har tuggat i sig rostat bröd (delat i 1x1 cm stora bitar), grötpinnar, tomat, pasta, pannkakor osv. En del grejor som jag tyckt varit lite svåra att mosa med tungan har han lätt fixat med tandytan .Lite måste det ju ändå gå sönder tänker jag, åtminstone om det är mjuka saker (typ banan).
L åt ju gröt och så ett tag, nu dissar hon kategoriskt allt som inte är i bitar (förutom ersättning). Försöker man skrapa av lite banan och ge på sked blir hon skitsur, ger man henne en bit - hur liten den än är - blir hon skitnöjd.
Lo fyller snart sju månader och jag ammar fortfarande mycket men erbjuder mat ungefär tre gånger om dagen. När jag inte är hemma klarar hon sig bra utan att amma så hon får i sig en hel del. Är jag borta över dagen eller över nattning brukar jag pumpa ur så det finns iaf ett mål i flaska.A har kommit på det där med att äta själv så mackor och smörgåsrån vill hon äta själv. När det kommer till riktig mat vill hon helst bli matad Hon vägrar fortfarande allt vad barnmat, gröt och välling heter så jag har gett upp och hon äter precis samma som vi. Vi ammar fortfarande mycket, hur är det för er andra med amningen? Ni som har ammat alltså
Hur bra kan de tugga utan tänder, egentligen? L tuggar friskt på allt hon får in i munnen, men jag är osäker på om det egentligen ger nånting.
A har kommit på det där med att äta själv så mackor och smörgåsrån vill hon äta själv. När det kommer till riktig mat vill hon helst bli matad Hon vägrar fortfarande allt vad barnmat, gröt och välling heter så jag har gett upp och hon äter precis samma som vi. Vi ammar fortfarande mycket, hur är det för er andra med amningen? Ni som har ammat alltså
Här sovs det fortfarande gräsligt dåligt. I tisdags gick sambon upp med L när hon tyckte det var dags och jag fick sova till 8. Det var en fin morgon.
Idag har det smakats mannagrynsgröt. Det var smarrigt till en början men snart övergicks det enligt rutin till att suga på ett rån och kolla på katterna.
Mina högsta önskningar just ni: fred på jorden, och att Lo börjar ta napp