Oj! Bra jobbat ESatte E på badrumsvågen igår och den visade 10 kg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj! Bra jobbat ESatte E på badrumsvågen igår och den visade 10 kg
Oj! Bra jobbat E
Oj då, jag känner att det finns stor risk att min unge inte går ner i babyskyddet längre innan hon kan sitta stadigt ... Väger 8,5 nu, benen börjar nog sticka ut lite och inte i närheten av att sitta allsMan brukar väl säga att dom ska sitta stadigt själva så är det okej att byta E vägde inte 9 kg när vi bytte, men hon satt stadigt och var ganska exakt 6 månader.
Min är ju inte direkt mager heller men är några storlekar mindreHon äter mer än sin syster på en dag Du ser ju bilder på henne ibland så du vet ju att hon inte är mager haha
Kollade Js gröna bok och hon vägde 9,8 kg vid 9 månader så E ligger över henne.
Min är ju inte direkt mager heller men är några storlekar mindre
Sist vi kollade, på dagen en månad sen, vägde hon 7,2 kg och var 64 cm. En liten miniVad mycket väger LO nu? Och hur lång är hon?
Sist vi kollade, på dagen en månad sen, vägde hon 7,2 kg och var 64 cm. En liten mini
Idag är H sju månader! Det har vi firat med hans första korvgrillning i skogen.
Bah! Här äts det katrinplommon, banan och ibland morot. Inget annat. INGET ANNAT Det spottas, fräser, öppnar inte munnen... Och tycker hon det är gott så äts det max en halv portion, sen visar hon bestämt att det ska ammasVad ungen äter
-brödbitar
-grönsaksgryta
-katrinplommon/äpplen/mandarin/hallon
-tomat
-thaimat
-majskrokar
Vad ungen inte äter
-allt annat
Kött och andra animalier, ungen kräks. Vilket jag känner faktiskt är helt okej, jag vill ändå försöka börja leva mer vegetariskt, men fasen när ungen knappt äter något! men dagens thaimat var en tia på skalan, starkt var det också. Hmm ungar!
Bah! Här äts det katrinplommon, banan och ibland morot. Inget annat. INGET ANNAT Det spottas, fräser, öppnar inte munnen... Och tycker hon det är gott så äts det max en halv portion, sen visar hon bestämt att det ska ammas
Men vi fortsätter envist erbjuda varje dag, för en månad sedan tyckte hon allt utom vatten var skit, så det går framåt i varje fall (7 månader om 3 dagar)
Jag har nog en väldigt chill bebis när de kommer till mat o sömn iaf! När jag läser om era . Vi var lite bittra över att hon inte ville äta mer än en halv stor burk barnmat igår.. Hon äter exakt allt!
Så himla skönt!En sån bäbis har vi också Hon äter allt och tills portionen tar slut. Sover hela nätterna som hon gjort från dag ett och tar sina tre tuppluren under dagen som hon alltid gör. Otroligt lättvindigt och glad bäbis som hänger med på allt vi gör
En fråga om bilbarnstolar förresten.
Sonen sitter fortfarande i sitt babyskydd och det är inga problem att få plats varken på längden eller bredden. Däremot så har han varit väldigt missnöjd i bilen på sistone och vi funderar på om han skulle vara mer nöjd i nästa stol. Förr eller senare ska man ju ändå byta.
Han kan sitta själv men jag gissar att han har en bit kvar till 8 kg. Stolarna är ju från 9 kg. Kan man byta innan? Logiskt tycker jag att längden borde spela större roll än vikten. Skulle gissa att han är 68-69 cm.
Hur gammalt är barnet? Vikten och längd behöver du ej bry dig om så länge han kan sitta själv och han kan sitta korrekt i nästa stol. Dvs selen måste kunna spännas korrekt.