Vårföräldrar 2015 #5

Ligger i sängen medan båda ungarna sitter bredvid mig och läser/tuggar böcker ;) Valpen orkar otroligt nog hålla sig lugn så hon sover bredvid mig på sin plats fortfarande.
J vakna strax efter 7 och E en kort stund efter henne. Hade gärna sovit en timme till (ja jag är sjukligt trött på morgonen även fast jag sovit 8,5 h :o) Men jag ska inte klaga, ungarna somna ju vid 19.30 igår och sovit hela natten så dom har sovit 11,5h. Så mycket mer kan man inte begära som småbarnsförälder :D

Idag är vi lediga så vi ska till skogen på picknick tänkte vi. Kolla om myrorna vill ha socker eller om dom gått och lagt sig. Ska visa valpen rävgryten som vi hälsar på titt som tätt och fika lite sockerkaka och varm o'boy :) Ska prova att få upp E på ryggen i Manducan :nailbiting: Behöver öva på det :p

Yes! Det gick faktiskt bra att få upp henne på ryggen! Krånglade lite här hemma innan vi gick men fick henne på plats med hjälp av spegeln. Funderade hur det skulle gå i skogen sen när hon skulle upp igen efter picknicken och jag inte har någon spegel :nailbiting: Men det gick faktiskt lättare och fortare då! Kollade i spegeln innan jag plockade ur henne här hemma och hon satt faktiskt bättre till och med :D Så himla smidigt att bära på rygg så nu kommer jag göra det istället för på mage. Hon vill se mer så mage är inte ett lika bra alternativ längre :)

Vi har shoppat tapeter idag och provat att ha sonen i höftläget i ergon under tiden. Mycket populärt var det! Perfekt att han kunde sitta och titta på allt omkring samtidigt som han inte var vänd ifrån en. Det är väl ingen position som är bekväm att bära i om man ska gå långpromenad men en utmärkt tapetshopparposition :D

Vi har shoppat tapeter idag och provat att ha sonen i höftläget i ergon under tiden. Mycket populärt var det! Perfekt att han kunde sitta och titta på allt omkring samtidigt som han inte var vänd ifrån en. Det är väl ingen position som är bekväm att bära i om man ska gå långpromenad men en utmärkt tapetshopparposition :D

Provade höftläge med manducan för några dagar sen när jag laga mat och det funka fint för både mig och E :)

Jag har vart förkyld sen förra fredagens utekväll men det är nu på sluttampen Tack och lov! Men tror båda ungarna börjar bli förkyld istället :(

Vi sa ju att kl 05 var okej, inte vakna redan kl 04 bebin :cautious:. Speciellt inte när jag kom hem vid elvatiden igårkväll. Sambon tog henne iaf i selen efter att vi misslyckats med sövning i sängen så jag fick sova lite mer. Illbatting till unge;).

Idag ska jag för första gången åka iväg med häst och barn själv, wish me luck!

Vi sa ju att kl 05 var okej, inte vakna redan kl 04 bebin :cautious:. Speciellt inte när jag kom hem vid elvatiden igårkväll. Sambon tog henne iaf i selen efter att vi misslyckats med sövning i sängen så jag fick sova lite mer. Illbatting till unge;).

Idag ska jag för första gången åka iväg med häst och barn själv, wish me luck!
Vilka konstiga sovvanor hon har fått. Hoppas det rättar till sig snart så att ni får sova lite mer på natten :). Och lycka till idag.

Idag fortsatte sonen sova i vagnen i en timme efter att vi kommit hem från promenad. :eek: Tror faktiskt aldrig att det har hänt förut. Helt galet vad mycket man kan få gjort under en timme! Men sonen har sen tagit igen det hela genom att leva rövare till kl 22 :p

Själv har jag haft systuga! Har sytt en babywrap till sonens lilla kusin som kommer i mars. Och har börjat på en filt av samma princip att ha i sonens sittdel till vagnen. Är ju lite varmt med åkpåse än så en gosig filt som passar till selen blir perfekt :)

Idag fortsatte sonen sova i vagnen i en timme efter att vi kommit hem från promenad. :eek: Tror faktiskt aldrig att det har hänt förut. Helt galet vad mycket man kan få gjort under en timme! Men sonen har sen tagit igen det hela genom att leva rövare till kl 22
Oj! Vet inte hur jag själv skulle hantera det faktiskt. Är så otänkbart att han skulle somna i vagnen att jag nog bra stått bredvid, sett ut som ett fån och undrat vad jag nu ska hitta på.

Haha, vilken nattsuddare. Hoppas han sovit gott inatt :)

Sonen har under en tid sagt "MA" och "MAMM" när han är ledsen. Om det är just mamma som åsyftas eller om det är ett ljud han bara råkat lyckas göra låter jag vara osagt (även om jag självklart är övertygad om att det är mamma han försöker säga ;) ). Igår på morgonen kunde han helt plötsligt säga "BA". Han var oerhört stolt över detta och spenderade resten av dagen med att säga "BABABABA".

Sonen har under en tid sagt "MA" och "MAMM" när han är ledsen. Om det är just mamma som åsyftas eller om det är ett ljud han bara råkat lyckas göra låter jag vara osagt (även om jag självklart är övertygad om att det är mamma han försöker säga ;) ). Igår på morgonen kunde han helt plötsligt säga "BA". Han var oerhört stolt över detta och spenderade resten av dagen med att säga "BABABABA".

E har sagt "BABABABABA" länge nu och maken är ju övertygad om att hon säger pappa ;) J började säga pappa före mamma och kallade oss båda pappa innan hon helt plötsligt sa mamma till mig och då satt det sen :) Ska bli spännande och se hur det för med E!

E har börjat bli riktigt förkyld. Snorig och även hostig men sover konstigt nog bra ändå. Det enda är att hon behöver hjälp att hitta nappen ibland.

H hade också en period då han när han var ledsen sa mam och ibland ma-ma (eller ibland mer mä-mä). Nu är det mest DADADADADA och fortfarande spott- och fräsljud som är populära.

PS. H somnar ofta i som vagn och om det är hyfsat lugnt hemma sover han gärna vidare i den.

Sova i vagn här på landet är jättesmidigt :idea: man hinner med massor på två timmar om sonen somnar. Iår är alla hagarna mockade i tid, eftersom sonen sussar så fint. :up:

I övrigt har även vi hamnat i dadadadadada-träsket :love:
Sonen är jättemysig och det händer verkligen saker hela hela tiden så man blir alldeles varm i hjärtat. Dagarna tickar på, illamående mamma väntar på att illamående ska gå över. Bajsblöjbyte till exempel.......:yuck: kräksmiley på den, på riktigt. :angel:

Oj! Vet inte hur jag själv skulle hantera det faktiskt. Är så otänkbart att han skulle somna i vagnen att jag nog bra stått bredvid, sett ut som ett fån och undrat vad jag nu ska hitta på.

Haha, vilken nattsuddare. Hoppas han sovit gott inatt :)

Ja det var smått chockerande :D Lite kan man kanske hoppas att det var pga sittdelen, men mest troligt en engångsföreteelse :p

Här sover vi fortfarande väldigt måttliga mängder, iaf nattetid. På plussidan; man får väldigt mycket tid att umgås på;), på minussidan; man börjar se en smula hålögd och stirrig ut:D.

Idag ska jag rida lektion och pappan jobbar så min mamma ska få ha Lo medan jag rider. Hon kör utan att blinka 2*9 mil för detta event, barnbarn tycks ha en omåttlig attraktionskraft. Jag har aldrig träffat min familj så mycket som efter bebis ankomst, en oftast ganska trevlig bieffekt:up:.

Jag har aldrig träffat min familj så mycket som efter bebis ankomst, en oftast ganska trevlig bieffekt:up:.

Här finns samma tendenser. Vi träffar min mamma betydligt mer ofta nu än när vi bodde grannar. Och folk är väldigt villiga med att komma hit och leka med sonen så att vi får möjlighet att fixa i huset. Jätteuppskattat såklart!

Det här är ju sånt man knappt vågar skriva men sonen verkar kommit in i en rätt harmonisk period just nu. Sover bra på nätterna och pigg och glad om dagarna. Får väl se hur många dagar det håller i sig ;)

Däremot går det rätt trögt med maten. Vi erbjuder han något att äta vid frukost/lunch/middag men det är inte mycket han äter. Är intresserad till en början men efter bara ett par tuggor så är det inte intressant längre och det är godare att tugga på haklappen O_o

Vi skyndar långsamt och jag är absolut inte orolig. Han har ju egentligen precis börjat äta. :)

Har två förkylda barn här hemma. J hostar mest och är lite snorig och E är mest snorig och hostar bara lite ibland.
E behövde hjälp att hitta nappen en gång i natt annars så har hon sovit hela tiden mellan 19.30 och 7.30. J däremot har hostat en del men ändå orkat sova rätt bra. Hon kom in till oss nån gång i natt men maken bar tillbaka henne efter nån timme för hon ligger och sparkar så ingen av oss andra orkar sova. Sen vakna hon en gång till och var ledsen för att hon inte hitta sin ena snutte :p Hon sov sen till kl 8.

Har försökt hålla henne lugn idag eftersom hon hostar så. Har gått rätt bra tack vare ipaden ;) Vi var ute en timme förut och lekte och nu tittat vi på film som hon fick igår :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 020
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 126
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar