Ja, alltså, hon är ju liksom inte snorig? Jag brukar ta en liten 1 ml spruta med koksalt, lättare att rikta in än pipett tycker jag @Tassetass
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vad händer? Hoppas de snart kommer på att nätter är bra att sova på .@Lo_ & @_saga_ när ni skriver om era nätter (vilka jag för övrigt hoppas blir bättre snart, helst igår) blir jag orolig. Sonen vaknade flera gånger inatt och var helt otröstlig om han inte fick snutta. Vi som fått ner det till två mål mat per natt verkar nu ha gått tillbaka till varannan timme-matning. Han vaknade dessutom och var klarvaken kring kl 3 i natt. Vad händer med våra bebisar egentligen?
Ja det är ju fullmåne! Och Lo har en mamma med väl utvecklade sömnsvårigheter så hon har att brås på. Trodde det var klappat och klart när hon inledde sitt liv med att sova hela nätter men tydligen ska man inte ropa hej...Är det fullmåne?
E har varit såhär i perioder sen hon föddes. Jag tror hon tyvärr är såhär... Storasyster var lättväckt, men långt ifrån såhär. Lättväcktheten växte bort, så hoppas sömnen blir bättre och bättre här med. Sen tror jag dom har perioder där närhet och snutteri behövs än mer, men de går ju över
Klockan är knappt 9:30, har redan hunnit vika tvätt, handlat middag med storasyster och lämnat samma syster på dagis för första dagen på en vecka.
Möttes av lapp på dörren i förra veckan "vi har magsjuka"
Vände hem
Nu sover E, så jag ska netflixa
StackareE är lite sne sen den dumma klockan drogs tillbaka. Hon är trött tidigare på kvällen och vaknar runt halv 7 istället för runt halv 8...hoppas hon snart hamnar rätt igen
E är lite sne sen den dumma klockan drogs tillbaka. Hon är trött tidigare på kvällen och vaknar runt halv 7 istället för runt halv 8...hoppas hon snart hamnar rätt igen
Stackare
L brås på sin far, hon justerade direkt. Jag är däremot helt sne i skallen, hade velat gå och lägga mig för en timme sen...
Och jag brukar klara mig på lite sömn men nu känner jag mig bra sliten, så jag är grön av avundJa folk brukar tycka synd om oss när vi berättar om hur våra barn sover
J justerar snabbt, även jag. Men E och min man är lite snea
En mycket trevlig sak som hänt på sistone är att L verkligen bestämt sig för att hon inte vill bli sövd eller nattad. Hon har visat tendenser till det under några veckor, hon har bara ålat runt när man försökt söva henne i famnen. Våra nattningsrutiner består numer av en stund med gos i soffan (smörjer lite torra fläckar, läser lite bok och tar på ny blöja och pyjamas). Sedan går vi in i sovrummet, ger henne flaskan och när hon ätit är det bara att lägga henne i sängen och gå ut och stänga dörren. Ibland kan vi höra henne stöka runt lite, men oftast blir det knäpptyst så fort vi stänger dörren.