Vårföräldrar 2015 #5

Har du provat att bära på ryggen? Jag är sugen på att testa det men har inte vågat ännu för jag vill nog ha någon som passar de första gångerna. Då tänker jag att bebis ser lite bättre och det borde vara mycket lättare för bäraren.
Jag kan säga att jag orkar inte bära min tungis framåtvänd särskilt länge, vikten blir ju annorlunda fördelad då så det är tyngre för bäraren.

L har bara accepterat att sitta utåtvänd tidigare men för ca två veckor sen började hon tycka om att sitta inåtvänd. Bär typ bara på ryggen sen dess, man blir så mycket rörligare :)
Sitter alltid ner när jag lägger upp henne på ryggen och en spegel är bra att ha i närheten. Hon får jämt en fnissattack när jag lägger upp henne. Massa hår att grabba tag i är ju jätteskoj :D

L har bara accepterat att sitta utåtvänd tidigare men för ca två veckor sen började hon tycka om att sitta inåtvänd. Bär typ bara på ryggen sen dess, man blir så mycket rörligare :)
Sitter alltid ner när jag lägger upp henne på ryggen och en spegel är bra att ha i närheten. Hon får jämt en fnissattack när jag lägger upp henne. Massa hår att grabba tag i är ju jätteskoj :D
Hoppas få en chans att testa lite på ryggen i helgen! Dottern accepterar ju inåtvänd och verkar trivas för det mesta men jag skulle tycka det var skönt att bära lite på ryggen plus att jag är nyfiken på hur hon reagerar.

Elise fortsätter sova typ, noll :banghead: känner mig som en zombie, men hon är glad och pigg som vanligt... Slutade med mjölk för snart 2 veckor sen, så en möjlig förbättring kanske dröjer lite till..
Annars har vi börjat ge lunch och middag till ungen, som äter glatt och friskt! Som hon tänker, aaaaaah äntligen något mer matigt att tugga på än gamla tutten :D
Hoppas bara inte magen ballar ut, är livrädd att förstoppningarna kommer eskalera nu när hon börjat äta mer påriktigt igen :nailbiting:

Vad hittar ni andra på idag? Vi har haft mysfrukost och städat hela lägenheten, nu sover bebban och vi andra kollar på Gotland Grand national på tv. Sen åker vi nog och hänger med farfar i eftermiddag :)

Elise fortsätter sova typ, noll :banghead: känner mig som en zombie, men hon är glad och pigg som vanligt... Slutade med mjölk för snart 2 veckor sen, så en möjlig förbättring kanske dröjer lite till..
Annars har vi börjat ge lunch och middag till ungen, som äter glatt och friskt! Som hon tänker, aaaaaah äntligen något mer matigt att tugga på än gamla tutten :D
Hoppas bara inte magen ballar ut, är livrädd att förstoppningarna kommer eskalera nu när hon börjat äta mer påriktigt igen :nailbiting:

Vad hittar ni andra på idag? Vi har haft mysfrukost och städat hela lägenheten, nu sover bebban och vi andra kollar på Gotland Grand national på tv. Sen åker vi nog och hänger med farfar i eftermiddag :)

Hoppas ni får sova ordentligt snart, fy för att inte få tillräckligt med sömn :crazy:

Vi har målat garagegolv och är nu på väg till stallet en sväng och så blir det storhandling :) kommer också få njuta av nystädat hus tack vare vår fantastiska städhjälp :angel: städning är verkligen det värsta jag vet och så underbart att slippa!

Jag är en dålig mamma och var ute på dans igår med min bästa kompis :o En öl för mycket så jag är rätt trött idag haha!

Men vi packade in ungarna och valpen i bilen och åkte till Granngården där det är hästens dag idag :) Så vi har vart iväg en sväng iallafall. Nu har vi satt J i arbete med att städa lekrummet för där ser det ut som en tromb gått runt, E somna nyss uppe i sin säng och jag och maken slappar i soffan :D
Blir nog lugnt idag. Vi ska ut och greja lite sen och jag ska rida lite senare.

Ammar i bilen innan vi ska handla på Ica Maxi, väl inne vill Alice sitta i barngrejen i kundvagnen och hon trycker 2/3- dels banan under tiden vi handlar. Hon är liksom ingen liten spädis längre och hon gillar mat:p:cool:Använder Manducan utan spädbarnsinlägg också...

Oj, hur orkar hon vara vaken så mkt? :O Hoppas hon vill sova snart.

Idag har vi köpt ny bil (:D) och är nu hos Es morföräldrar för att bli lite bortskämda. Blir kanskeen skogspromenad senare idag, annars tar vi det lugnt.

Vi har renoverat idag, som ungefär alla andra dagar :p

Maken är ledig nu ett par veckor han med. Och eftersom det är betydligt mer okej att renovera på sin semester än på sin föräldraledighet är det jag som renoverar och maken och sonen leker :p Nej inte riktigt så tänkte vi, det var ju för sonens skull och inte för husets vi bestämde att maken också skulle vara hemma nu.

Men det blev faktiskt riktigt bra det här. Jag är "borta" på övervåningen och renoverar. Sonen får massa tid med pappa och maken får (nästan) känna på hur det är att vara föräldraledig själv. Nu blir det matpauser hos mamma och häng med pappa resten av dagarna, samtidigt som vi slipper bo i byggkaos alltför länge :)

Vi har varit och tittat på björn idag, så sjukt mäktigt :love:! Förmodligen en sådan händelse jag kommer återberätta för Lo hundra gånger när hon är större :).

Tidigare hade vi Los mormor och mostrar här, har väl aldrig träffat min familj så mycket som nu när vi har bebisattraktionen :D.

Jag och H har tillbringat dagen med några av mina bästa vänner. H var på samma strålande humör som han oftast har, så det har varit en jättemysig dag.

H sover lite sämre på nätterna, men eftersom vi oftast kan ta sovmorgon så fungerar det bra. Jag blir inte riktigt av med min irriterande förkylning och även H är lite snuvig och hostig.

Jag är en dålig mamma och var ute på dans igår med min bästa kompis :o En öl för mycket så jag är rätt trött idag haha!

Jag tänker protestera av ren princip, jag tål verkligen inte snack om att man skulle vara en dålig mamma för att man är ute och festar eller gör något annat icke-barn-relaterat. Speciellt i ditt fall så ska du inte ens på skämt (för jag anar en skämtsam ton) tänka så, dina barn har ju sannerligen två primärföräldrar. Så det så!

@Rhinos ny bil? :D Vad för nån? Älskar bilar :bump: ungen sover ännu inte, jag har kontrat med megastarkt kaffe och intog någon form av maskinform, så här har städats (igen) fixats nya lakan i allas sängar och tvätt. Känns okej.
Men funderar på om hon kanske är lite trång i näsan eller nåt, tänkt på det senaste nätterna att hon vaknar ofta till av att näsan "snorkar till" när hon andas, men hon är inte förkyld eller nåt. Får rådfråga BVC tror jag

@Rhinos ny bil? :D Vad för nån? Älskar bilar :bump: ungen sover ännu inte, jag har kontrat med megastarkt kaffe och intog någon form av maskinform, så här har städats (igen) fixats nya lakan i allas sängar och tvätt. Känns okej.
Men funderar på om hon kanske är lite trång i näsan eller nåt, tänkt på det senaste nätterna att hon vaknar ofta till av att näsan "snorkar till" när hon andas, men hon är inte förkyld eller nåt. Får rådfråga BVC tror jag

Prova att spola lite koksaltlösning i snoken på henne. Det finns engångspipetter på Apoteket, jag brukar tömma en halv i varje näsborre. Inte helt poppis men det brukar frustas och fräsas ut en hel del.

L producerar tänder på löpande band nu. Två är framme i nederkäken och det verkar vara på gång i överkäken också. Jag hoppas att det lugnar sig när de som är på gång nu väl är framme, det tar rätt hårt på henne. :(

Oj, hur orkar hon vara vaken så mkt? :O Hoppas hon vill sova snart.

Idag har vi köpt ny bil (:D) och är nu hos Es morföräldrar för att bli lite bortskämda. Blir kanskeen skogspromenad senare idag, annars tar vi det lugnt.

Gjorde min reklaminsats verkan, eller köpte ni någon annan än den jag har? :D

Jag tänker protestera av ren princip, jag tål verkligen inte snack om att man skulle vara en dålig mamma för att man är ute och festar eller gör något annat icke-barn-relaterat. Speciellt i ditt fall så ska du inte ens på skämt (för jag anar en skämtsam ton) tänka så, dina barn har ju sannerligen två primärföräldrar. Så det så!

Det var på skämt :) Jag ser mig inte som en dålig mamma alls faktiskt, inte pga att jag gick ut för första gången på 1,5 år eller att jag rider några dagar i veckan eller gör annat som inte innefattar ungarna, så du kan vara lugn ;) Men jag förstår vad du menar och jag håller med dig! Både jag och min man har i princip med oss ungarna på allt vi gör för det är så vi tycker/vill att det ska vara! Men ibland behöver man göra nåt utan dom också :)

Det var på skämt :) Jag ser mig inte som en dålig mamma alls faktiskt, inte pga att jag gick ut för första gången på 1,5 år eller att jag rider några dagar i veckan eller gör annat som inte innefattar ungarna, så du kan vara lugn ;) Men jag förstår vad du menar och jag håller med dig! Både jag och min man har i princip med oss ungarna på allt vi gör för det är så vi tycker/vill att det ska vara! Men ibland behöver man göra nåt utan dom också :)

Jag funderade på att inget säga just eftersom jag vet hur du är. :) Men jag tycker ändå man ska vara försiktig med att säga så, normen att mammor (inte föräldrar, utan mammor) ska skämmas lite när de gör något utan barnen är stark.

Jag funderade på att inget säga just eftersom jag vet hur du är. :) Men jag tycker ändå man ska vara försiktig med att säga så, normen att mammor (inte föräldrar, utan mammor) ska skämmas lite när de gör något utan barnen är stark.

Det håller jag med om! :)

Både jag och min man är nog lite normbrytare när det gäller det här med barn (och hushållet). Han kan lika gärna ha med sig båda själv på det han ska göra som att jag har det. Sånt diskuterar vi inte ens utan det är självklart, vi har ju skaffat barnen tillsammans. Så det är aldrig automatiskt så att det är jag som tar dom för att jag råkar vara kvinna och därmed mamma, utan det är åt båda håll så vi båda får göra nåt själva utan barn ibland. Samtidigt gör vi ju otroligt mycket tillsammans hela familjen. Vet att inte alla har det så bra som jag (och även du) har det och det är sorgligt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 058
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 133
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar