Ja, kisset är mycket svårare att märka. Oftast hinner han kissa i blöjan mellan gångerna. Gjorde du EC på din äldsta också? När blev hon torr?
Inte ec på första. Men började potta henne någon månad efter hon fyllt 1. Hon var blöjfri kring 2.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, kisset är mycket svårare att märka. Oftast hinner han kissa i blöjan mellan gångerna. Gjorde du EC på din äldsta också? När blev hon torr?
Här smakas det på nytt varje dag nu när vi passerat 6 månader. Men majs är en storfavorit hos barnet
Ni som kör ec, hur går det för er och bebisarna? Här är det lite si och så. Vissa dagar fångar vi massor andra knappt nått. Har svårt att hinna med ibland under de mindre uppenbara tillfällena, då även stora syster är hemma med oss och vi kanske håller på med något så jag inte har helt fokus på honom. Men lite är ju bättre än inget ☺
Angående potta så hade vi planer på att börja när vi flyttade till huset. Nu har vi ju flyttat men eftersom sonen bajsar typ var 3-4 dag så känns ju bajsningsrutiner rätt svåra att få kläm på
Det har dock blivit lite tätare nu när han börjat äta mer mat, innan var det ca 1 gång i veckan. Så snart kanske vi kan märka något mönster.
Ni som har pottor, vad har ni för sort? Vår första tanke var Bumbo toasits men det kanske finns andra smarta också?
Fick hem en Ergobaby idag men det känns som man måste vara snudd på akrobat för att få på sig den? Nån med rutin på denna sele?
Gott med majs måste låta Alice prova mån dag också, är ju kanske lite kul att äta själv. Hon är rätt bekväm annars och vill bli matad
Ang ec så tycker jag det går väldigt bra. Tror vi haft 2 bajsblöjor sen hon var 3 månader, 6 månader idag. När hon var mindre signalerade hon både kiss och bajs men ju mer intresserad hon blivit av allt som händer runtomkring ju mindre viktigt att kissa på pottan Men vi har rutinpottat och då kissar hon men är inte så ofta torr blöja. Dock igår och idag har hon signalerat för kiss ett par gånger och vi har kunnat sätta på samma blöja. Vi kör potta, toalett med och utan sits, handfat och grodhållning om vi är ute, hon bryr sig inte så värst om nåt längre utan gör ifrån sig när hon måste. Vi har tecknat sista månaden så ska bli spännande att se om hon nappar på det
Fick hem en Ergobaby idag men det känns som man måste vara snudd på akrobat för att få på sig den? Nån med rutin på denna sele?
Hittade instruktion på youtube . Problemet för stela mig är att knäppa mellan skulderbladen men jag får väl stretcha. Lo älskar dock att sitta framåt så vi får se om denna blir en hit...@Blueberry har en om jag minns rätt? Jag har en Manduca, vet inte om de är lika eller inte i hur man får på sig dom?
Har också börjat så smått med tecken. Laddade ner en app som heter Ritade Tecken och tänkte lära mig de mest vardagliga åtminstone, såsom hungrig, törstig, bajs, kiss osv. Det är så spännande med språk .Å spännande med tecken. Har tänkt att jag skulle läsa på lite och ta tag i det, men det har inte blivit av än. Tecknar ni mer än kiss och bajs?
Hittade instruktion på youtube . Problemet för stela mig är att knäppa mellan skulderbladen men jag får väl stretcha. Lo älskar dock att sitta framåt så vi får se om denna blir en hit...
Ja precis, ryggspännet. Prövade dock bara en snabbis eftersom testobjektet behövde mat och gosedjuret som fick vara stand-in inte kändes helt realistisk.. Fortsätter utvärderingen imorgonEfter sonens period där vagnen bara dög undantagsvis är jag numer expert på att ta på mig en Ergobaby. Även mitt ute på trottoarern med skrikande bebis
Vad är det som du tycker är bökigt? Är det att knäppa ryggspännet? Jag har det högt upp på axelremmarna och knäppet med händerna som när man sätter upp håret i hästsvans ungefär
Tveksamt om det skulle funka med dennaManducan har också ett knäppe mellan skulderbladen men jag knäpper aldrig upp den utan trär allt över huvudet bara när ungen sitter på plats och knäpper sen i sidorna istället När jag tar av den så knäpper jag alltså upp i sidorna och låter det på ryggen vara knäppt.
Tveksamt om det skulle funka med denna
Tack för tips! En annan simskola skrev att de rekommenderade märket Lindberg, oklart varför just de var bättre dock.Vi har såna här:
http://linneashopen.se/badklader/babysimbyxa/
Jag skulle tro att det är såna de flesta babysimskolor föredrar.
Tveksamt om det skulle funka med denna
Tack för tips! En annan simskola skrev att de rekommenderade märket Lindberg, oklart varför just de var bättre dock.
Har också börjat så smått med tecken. Laddade ner en app som heter Ritade Tecken och tänkte lära mig de mest vardagliga åtminstone, såsom hungrig, törstig, bajs, kiss osv. Det är så spännande med språk .
Alltså dra selen över huvudet med barnet i typ ?Så gör en vän till mig med sin ergo. Så det fungerar
Alltså dra selen över huvudet med barnet i typ ?