Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här hemma är friden verkligen över, hon har blivit blixtrande snabb både framåt och bakåt, är klåfingrig och nyfiken i en strut . Hon vaknade pigg som en mört mitt i natten också så nu är det två utmattade föräldrar som far efter henne i lägenheten .
Ja det kan jag tänka mig att du är . Idag har jag hittills plockat henne från hängande tvätt, räddat penna, surfplatta och tekopp från hennes klåfingriga fingrar och tagit ner henne från hyllkant . Antar att hennes pappa haft minst lika fullt upp när jag var i stallet .Och där blev jag ännu gladare för att E fortfarande inte rör sig så mycket förutom i gåstolen Särskilt nu när jag har en valp som ska ut femtielva ggr på en dag Hon sitter eller ligger där jag placerat henne! Men jag har en känsla av att när hon passerat 8 månader så kommer det börja för hon gör försök till att flytta sig, särskilt från sittande....
Men jösses, hur sött! (filmen alltså)Här smakas det på nytt varje dag nu när vi passerat 6 månader. Men majs är en storfavorit hos barnet
Ni som kör ec, hur går det för er och bebisarna? Här är det lite si och så. Vissa dagar fångar vi massor andra knappt nått. Har svårt att hinna med ibland under de mindre uppenbara tillfällena, då även stora syster är hemma med oss och vi kanske håller på med något så jag inte har helt fokus på honom. Men lite är ju bättre än inget ☺
Alltså hur gott var inte det där dåHär smakas det på nytt varje dag nu när vi passerat 6 månader. Men majs är en storfavorit hos barnet
Ni som kör ec, hur går det för er och bebisarna? Här är det lite si och så. Vissa dagar fångar vi massor andra knappt nått. Har svårt att hinna med ibland under de mindre uppenbara tillfällena, då även stora syster är hemma med oss och vi kanske håller på med något så jag inte har helt fokus på honom. Men lite är ju bättre än inget ☺
Oj oj, vad gott den majsen smakade !Här smakas det på nytt varje dag nu när vi passerat 6 månader. Men majs är en storfavorit hos barnet
Men jösses, hur sött! (filmen alltså)
Här håller vi oss till havregröt än. Sonen älskart!
Han var ju inte så imponerad i början (av annat än ersättning alls), men nu har det släppt!
Majs såg riktigt mumsigt ut
Hur mycket tänder har han? Tror du det fungerar bra även utan?
Jag tycker ec överlag fungerar bra, har i princip inga bajsblöjor längre, men skulle inte få göra annat än sitta på pottan om vi skulle fånga allt kiss. Har förstått att det kan gå lite i perioder med, beroende på utvecklingssprång och annat. Är så glad över att S förstått att toalett och potta är samma sak (smidigt när vi är borta) och att vi har en engagerad släkt som kör ec om de passar henne
Oj oj, vad gott den majsen smakade !
För oss går det bra med bajset, och det är väl främst bajset vi fokuserat på också. Sonen har alltid varit lätt att förutspå när han varit bajsnödig och har satt honom i grodposition tidigt, fast han har då haft blöja på sig. Den senaste månaden har vi satt honom på toaletten och vi kanske får byta 1-2 bajsblöjor i veckan. Han bajsar oftast det första han gör på morgonen och sen en gång till mitt på dagen, så vi vet ungefär när det är dags. Kisset har vi ännu inte lyckats fånga upp, men han kissar ofta direkt när vi sätter honom på toaletten.
För oss känns det viktigaste att det känns naturligt för honom att bajsa på andra ställen än i blöjan och lär väl utöka pottandet något med tiden så att även kisseriet sker där.
Snart börjar babysimmet, är mest orolig eftersom vi haft flera bajsblöjor om dagen sista dagarna
Dom jag fått ärva går att justera i midjan, men räknar med att få köpa nya på plats, i infomailet skrev de att såna från lindex och pop (som jag har) inte är godkända hos dom men de specade inte vilka märken som är ok utom att de säljer.Har du köpt såna badbyxor som man justerar i midjan och benen? De håller riktigt tätt om man bara ser till att de sitter rätt och är tillräckligt åtdragna.
Dom jag fått ärva går att justera i midjan, men räknar med att få köpa nya på plats, i infomailet skrev de att såna från lindex och pop (som jag har) inte är godkända hos dom men de specade inte vilka märken som är ok utom att de säljer.
Han lär ju knappast vara den första som misslyckas så att säga, lär ju ha hänt förut Hoppas byxorna fångar upp det!
Ja, kisset är mycket svårare att märka. Oftast hinner han kissa i blöjan mellan gångerna. Gjorde du EC på din äldsta också? När blev hon torr?Vide bajsar typ 2 kanske 3 gång i veckan och det är ingen rutin alls på det. Kan komma lite när som. Nu på sistone har jag haft lättare att uppfatta att det är på gång iallafall så vi har hunnit fånga de mesta. Sen kiss blir mest på rutin, typ efter sömn, lek en stund efter mat osv. Har svårare att uppfatta när det behövs däremellan. Så blir en hel del blöta blöjor emellanåt.
Kul att så många i våran tråd kör på detta. Att bli av med blöjan tidigt är så himla skönt.
Angående potta så hade vi planer på att börja när vi flyttade till huset. Nu har vi ju flyttat men eftersom sonen bajsar typ var 3-4 dag så känns ju bajsningsrutiner rätt svåra att få kläm på
Det har dock blivit lite tätare nu när han börjat äta mer mat, innan var det ca 1 gång i veckan. Så snart kanske vi kan märka något mönster.
Ni som har pottor, vad har ni för sort? Vår första tanke var Bumbo toasits men det kanske finns andra smarta också?