Vårföräldrar 2015 #5

Jag tappade E i golvet i morse :cry::cry: Hade henne i famnen skulle böja mig ner och ta upp valpen för att gå ner för trappen. Då lutar hon sig bakåt och liksom faller ur mitt grepp!:eek: Så jäkla nära hon slog huvudet i sängkanten men landade på ryggen och blev mest rädd tror jag. Och jag fick panik!!! Min bäbis....gud va dåligt samvete jag har :( Tur det gick bra.
Å nej så läskigt! Tur det slutade väl. Vi har stentrappor upp till lägenheten och jag är så rädd att snubbla där :crazy:

Å nej så läskigt! Tur det slutade väl. Vi har stentrappor upp till lägenheten och jag är så rädd att snubbla där :crazy:

Det var hemskt! Men gick som tur va bra och hon är som vanligt och är inte skadad.

Vi går ofta ut källarvägen då vi har våra "lortytterkläder" där och barnvagnarna och jag är rädd att snubbla där varje gång :crazy:

Oh, fy, @FengurLaugar ! Tur att det gick bra. Tyvärr är det sånt som kan hända vem som helst.

Vi var ju ute på resturang igår och E hade barnvakt. Vi lade honom runt kl. 18 och han sov gott, så vi smet iväg. Det kändes lite konstigt att åka iväg helt ensamma utan vår son, men vi hade snabbt släppt tankarna och ägnade oss åt varandra i ungefär 1,5 timme. Tyvärr hade det inte gått jättebra för barnvakterna och sonen hade vaknat strax efter att vi åkt och varit svår att natta om. Sen har han dock sovit gott resten av natten som tur är :).

Sex månader gammal idag och hon har fått sin första tand! Igår skymtade bara ett litet risgryn men idag syns den tydligt.

Gölle. :love:

12120062_648273048647712_1621076265028364797_o.jpg

Så söt :love:

Jag tappade E i golvet i morse :cry::cry: Hade henne i famnen skulle böja mig ner och ta upp valpen för att gå ner för trappen. Då lutar hon sig bakåt och liksom faller ur mitt grepp!:eek: Så jäkla nära hon slog huvudet i sängkanten men landade på ryggen och blev mest rädd tror jag. Och jag fick panik!!! Min bäbis....gud va dåligt samvete jag har :( Tur det gick bra.

Fy vad obehagligt :( tur att allt gick bra!! Känns som att något sådant kommer hända åtminstone nån gång för jäklar vad snabbt det går ibland och starka är dom!

Fy vad läskigt @FengurLaugar! Skönt att det gick bra :)

Här har vi tagit oss igenom förkylningen. Han hade bara feber ett dygn sen har det varit lite snorigt men det är nästan borta nu.

Idag har det ätits smörgåsrån för första gången, läskigt sa mamman och pappan, supergott sa sonen! :D

Annars är vi så nöjda med taste teasern vi köpte. :up: Nu äter han ju mer än bara ur den, men den är toppen att ha när vi ska äta middag. Sonen håller sig sysselsatt och nöjd oftast hela middagar, och vi slipper ha lika mycket koll när han äter ur den.

Alice är så gott som frisk efter en dryg veckas förkylning :) nu när hon inte är så slemmig i halsen så är aptiten på vanlig mat tillbaka och idag har hon ätit nästan en hel stor burk katrinplommonpuré, stuvade makaroner till lunch, lasagne till middag och grötpinnar till mellis. Däremellan ammar hon friskt, senaste veckan med mycket amning har dragit igång mjölkproduktionen rejält :p Jag kan ju tycka att hon borde hoppa upp det där snäppet på viktkurvan som hon halkat ner sist vi var på bvc...

Inga fallolyckor idag tack och lov och ongen verkar inte ha fått några men.

På tal om mat så är ju E otroligt matglad och äter typ mer än syrran på en dag! J är mycket sämre på att äta så det är kontraster. Satte E på badrumsvågen förut och den visa 9,5 kg :D J låg på 16,5 kg och valpen på 5,2 kg :p

Alltså...jag tappar så mycket hår så att jag snart är flintis tror jag.
Dessutom så verkar de strån som bestämt sig för att stanna kvar på huvudet ha blivit immuna mot färgningsmedel :cautious:
TRE omgångar på utväxten sist och det blev ändå inte bra.
Också normalt efter graviditet? Ska jag bara ge upp och köpa en peruk kanske?

O_o

@FengurLaugar Vilken tur att det gick bra! Jag är livrädd att jag ska tappa A någon gång, särskilt läskigt när man går i trappor.

Har ni förresten sett att det finns små vadderade hjälmar att köpa tills när de ska lära sig gå? Vad tycker ni om det? Mitt oroliga jag gjorde först spontana frivolter medans den mer sansade delen av min personlighet tyckte att det var en totalt onödig sak att ha.
A försöker ju krypa lite nu som då men har inte fått in tekniken med hur han ska flytta händerna än och häromdagen trillade han på hakan och slog sig.
Det är väl såklart oundvikligt att de gör sig lite illa då och då men... Bävar inför vad som komma skall när den lilla vildingen ska lära sig gå sen :nailbiting:

@Snowwhite jag fick precis samma problem efter graviditet 1! Färgen fastnar inte! Hade alltid (ja iaf 10 år) blonderat mig hemma, men stört omöjligt sen dess. Mitt hår blev mörkare efter graviditeten! Så endast frisörfärgning blev bra på mig..
Sen jag blev gravid förra sommaren så har jag slutat färga håret, och min naturliga färg är svartbrun, det hade jag aldrig ens anat :D

Själv står jag på parkeringen efter en storhandling med bebban i bärselen, har inte hjärta att sätta in henne i bilen eftersom hon då garanterat kommer vakna arg. Så jag tog en promenad och en ok-kaffe, och skriver här :bump:

Nu när jag äntligen blivit frisk blir H sjuk, vilket är hundra gånger värre än att vara sjuk själv. Väldigt snuvig och hostig är han.

Igår innan den värsta förkylningen hunnit bryta ut var vi och fotade H. Jättevackra bilder, främst på honom men även några på familjen (minus hunden som fick stanna hemma). Ser så fram emot att få se de färdiga bilderna!

Dessutom så verkar de strån som bestämt sig för att stanna kvar på huvudet ha blivit immuna mot färgningsmedel :cautious:

O_o
Det gör jag också, tappar hår :(
Jag fick behålla under grav och amning men sen ett tag tillbaka rasar det av..
Jag tappade mycket hår innan grav pga medicin och jag har så tunt hår nu att frisören undrar om jag verkligen mår bra..
Så det känns så oerhört tråkigt att det faller av igen..

O_o
Jag tappar också mängder med hår, men å andra sidan har jag knappt tappat ett hårstrå sen jag blev gravid och det har växt som ogräs. Ska till frisören nu i veckan och be om en riktigt kort frisyr. Orkat inte med alla hårhärvor som ligger överallt, täpper igen avloppet och är, enligt mig, lite äckliga...

@FengurLaugar Vilken tur att det gick bra! Jag är livrädd att jag ska tappa A någon gång, särskilt läskigt när man går i trappor.

Har ni förresten sett att det finns små vadderade hjälmar att köpa tills när de ska lära sig gå? Vad tycker ni om det? Mitt oroliga jag gjorde först spontana frivolter medans den mer sansade delen av min personlighet tyckte att det var en totalt onödig sak att ha.
A försöker ju krypa lite nu som då men har inte fått in tekniken med hur han ska flytta händerna än och häromdagen trillade han på hakan och slog sig.
Det är väl såklart oundvikligt att de gör sig lite illa då och då men... Bävar inför vad som komma skall när den lilla vildingen ska lära sig gå sen :nailbiting:

Jag kan tycka att normalt utvecklade barn som lär sig krypa och gå i någorlunda normal tid inte ska ha hjälm. De ska lära sig att skydda huvudet och det gör de genom att slå sig emellanåt. Dock, om barnet lär sig gå extremt tidigt så att det kanske inte riktigt går att lära av sina misstag kanske en hjälm kan vara bra. Jag vet ett barn som fick ha hjälm för hen lärde sig gå när hen var typ sju-åtta månader och hen kunde göra mer med kroppen än vad hjärnan kunde hantera, om man säger så. Hen slog sig precis hela tiden, ibland rätt så illa. Hen fick ha hjälm i kanske en månad, men så fort föräldrarna såg att hen började ta emot sig och kunde skydda huvudet åkte hjälmen av igen.

@Snowwhite jag fick precis samma problem efter graviditet 1! Färgen fastnar inte! Hade alltid (ja iaf 10 år) blonderat mig hemma, men stört omöjligt sen dess. Mitt hår blev mörkare efter graviditeten! Så endast frisörfärgning blev bra på mig..
Sen jag blev gravid förra sommaren så har jag slutat färga håret, och min naturliga färg är svartbrun, det hade jag aldrig ens anat :D

Själv står jag på parkeringen efter en storhandling med bebban i bärselen, har inte hjärta att sätta in henne i bilen eftersom hon då garanterat kommer vakna arg. Så jag tog en promenad och en ok-kaffe, och skriver här :bump:

Ja det är blondering jag också använder. Hua, blir dyrt att fixa utväxten hos frisör var fjärde vecka:nailbiting:
Ger det nog ett försök till annars får jag väl byta hårfärg... Orange hårbotten var inte sådär jättehett på mig känner jag :cautious: :D

Jag är så glad att det är måndag, efter en fredag borta och lång jobbhelg har jag längtat väldigt mycket efter min lilla tjej. Det kommer bli tufft att börja jobba på riktigt om några veckor men det är hennes pappas tur nu :arghh:.

Jag är så glad att det är måndag, efter en fredag borta och lång jobbhelg har jag längtat väldigt mycket efter min lilla tjej. Det kommer bli tufft att börja jobba på riktigt om några veckor men det är hennes pappas tur nu :arghh:.

Känner igen det där här hemifrån, maken verkar redan ha lite ångest över att börja jobba igen i januari. :D

Ja usch. Jag ska börja jobba i Januari igen och jag har redan ångest...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 149
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar