Vårföräldrar 2015 #5

Däremot går det rätt trögt med maten. Vi erbjuder han något att äta vid frukost/lunch/middag men det är inte mycket han äter. Är intresserad till en början men efter bara ett par tuggor så är det inte intressant längre och det är godare att tugga på haklappen O_o

Lite sådär är L också. Allt ska testas och hon äter gärna mer när hon gillar något, men det går inte att få i henne en hel måltid. Att mata med något sorts redskap är numer ren lögn, skeden är INTE intressant. Hon äter från fingrar, ur handen eller när hon får hålla själv. Hon kör någon egen variant av BLW, kan man säga. :D

Lite sådär är L också. Allt ska testas och hon äter gärna mer när hon gillar något, men det går inte att få i henne en hel måltid. Att mata med något sorts redskap är numer ren lögn, skeden är INTE intressant. Hon äter från fingrar, ur handen eller när hon får hålla själv. Hon kör någon egen variant av BLW, kan man säga. :D

Hehe här är skeden hur spännande som helst! Han vägrar också att bli matad men ska istället ta tag i skeden och hjälpa till att stoppa in den i munnen. Men han är rätt likgiltig för om det är mat på skeden eller inte. Det är liksom skeden som är huvudsaken :p Helst ska den stoppas så långt in att man börjar hulka :sneaky:

Grattis lilla E :)

Hon tackar så mycket :D

Idag spenderar båda ungarna och valpen dagen hos min mamma tills maken slutar jobba. Jag ska till veterinären med ena hästen och kände att det kan bli tufft att ha med hela högen in på en klinik där man vill koncentrera sig på hästen :angel:;)
Men oj vad tomt det är hemma. Ska åka om en halvtimme och hovslagaren har vart här och skott båda hästarna. Känns väldigt konstigt att inte ha nåt barn hemma och att ha en valp som skugga har jag vant mig vid dessa tre veckorna :D

E har spenderat förmiddagen med kompisar från föräldragruppen. De börjar interagera med varandra nu och det är så himla kul att se. Nu är han trött och sover bredvid mig i skrivande stund. Sambon jobbar hemna då vi sks hämta vår nya bil i em :D!

• Gilla
Reactions: Lo_
Maken har börjat jobba igen efter sin ledighet och det är vardag igen. Han var väl inte jättenöjd med det även om bussresan dit för sig själv med kaffemugg och tidning tydligen var väldigt trevlig :p

Nu har vi istället sällskap av morfar (sonens, min pappa) som är här och bygger innervägg åt oss. Det är inte så svårt med renoveringshjälp när man har ett barnbarn att locka med :D

Maken har börjat jobba igen efter sin ledighet och det är vardag igen. Han var väl inte jättenöjd med det även om bussresan dit för sig själv med kaffemugg och tidning tydligen var väldigt trevlig :p

Nu har vi istället sällskap av morfar (sonens, min pappa) som är här och bygger innervägg åt oss. Det är inte så svårt med renoveringshjälp när man har ett barnbarn att locka med :D
De där barnen har en förmåga att samla folk. Jag är väldigt tacksam över att sonen har engagerade mor- och farföräldrar. Morföräldrarna träffar han nästan varje vecka, medan farföräldrarna tyvärr träffar honom mer sällan. Men trots 50 mils avstånd har vi lyckats träffa dem ungefär en gång i månaden sedan han föddes, så de engagerar sig verkligen och det är kul. Sen skypas det emellanåt också :).

Funderar ibland på om E kommer hippa över krypande och börja gå direkt :p Hon går själv och håller bara lätt i våra fingrar. Kan gå även när man bara håller i ena handen. Balansen börjar bli riktigt bra faktiskt! Ikväll har hon gått runt med storasysters dockvagn (jag höll emot lite så den inte skulle skena) utan att jag höll i henne :D Undrar om vi orkar vänta till jul med en lära gå vagn eller om det ska bli ett förskott ;)
Hon vill hela tiden ställa sig upp mot oss eller saker. Det är så och gå som är hennes stora mål om dagarna ;)

Jag ska göra schtorschtan i helgen och undrar vilka babybutiker som måste besökas i vår eminenta huvudstad? :D

Tipsar om Rackarungar på Söder och Unibarn på Odengatan. Båda har hemsidor att spana in innan.

Sen är Åhléns citys barn/babyavdelning stor. Och NK:s också men där gör man väl inga billighetsfynd direkt :p Men de har till exempel stor Mini Rodiniavdelning. Newbie har egen butik i Moodgallerian (och även Ralph Lauren om man har stora plånboken med sig )

Sen inte direkt i stan men Lekmer har öppnat outlet i Upplands Väsby som tydligen ska vara väldigt bra.

Tipsar om Rackarungar på Söder och Unibarn på Odengatan. Båda har hemsidor att spana in innan.

Sen är Åhléns citys barn/babyavdelning stor. Och NK:s också men där gör man väl inga billighetsfynd direkt :p Men de har till exempel stor Mini Rodiniavdelning. Newbie har egen butik i Moodgallerian (och även Ralph Lauren om man har stora plånboken med sig )

Sen inte direkt i stan men Lekmer har öppnat outlet i Upplands Väsby som tydligen ska vara väldigt bra.

Toppen! :bump:

Stora plånboken ska med, men det mesta ska spenderas på undertecknad själv... :angel: Och lite på julklappar, och lite på ongen. :D

Funderar ibland på om E kommer hippa över krypande och börja gå direkt :p Hon går själv och håller bara lätt i våra fingrar. Kan gå även när man bara håller i ena handen. Balansen börjar bli riktigt bra faktiskt! Ikväll har hon gått runt med storasysters dockvagn (jag höll emot lite så den inte skulle skena) utan att jag höll i henne :D Undrar om vi orkar vänta till jul med en lära gå vagn eller om det ska bli ett förskott ;)
Hon vill hela tiden ställa sig upp mot oss eller saker. Det är så och gå som är hennes stora mål om dagarna ;)
Tror kanske det blir samma för Lo. Hon står hellre på fötterna än på knä. Plankan tycks hon kunna stå i hur länge som helst, stark unge det där:o

Är på sluttampen på min del av föräldraledigheten och jösses så go hon är ungen. Jag är så glad att jag börjat småjobba lite senaste månaderna, annars hade det känts tufft nu. Tror hon och hennes pappa kommer ha det toppen.

Tror kanske det blir samma för Lo. Hon står hellre på fötterna än på knä. Plankan tycks hon kunna stå i hur länge som helst, stark unge det där:o

Haha ja E har stått och gått sen hon bara va nån månad och nu börjar balansen komma! Och viljan att försöka själv ;)
Enligt Js Första året bok så börja hon krypa runt 8 månader och ställa sig själv mot saker ungefär då med. Tror mycket sånt kommer släppa på E nu för hon sitter inte så stilla längre utan försöker hela tiden ta sig nånstans. Även fast det går sådär än så länge :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 020
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 126
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar