Vårföräldrar 2015 #5

Hmm får ångest över att jag inte kommit igång med träningen än, trots att gymkort är inköpt :o men jag tror tyvärr att mina magmuskler är ganska delade, jag har liksom fått en putmage så jag ser gravid ut fortfarande i profil!! Antar att hållningen har en del att jobbas på. Men jag ska ta tag i min kropp nu snart, vantrivs mycket men har annat runtom mig som gör att orken tryter, på just denna bit.
Men heja er som kör på!

Hmm får ångest över att jag inte kommit igång med träningen än, trots att gymkort är inköpt :o men jag tror tyvärr att mina magmuskler är ganska delade, jag har liksom fått en putmage så jag ser gravid ut fortfarande i profil!! Antar att hållningen har en del att jobbas på. Men jag ska ta tag i min kropp nu snart, vantrivs mycket men har annat runtom mig som gör att orken tryter, på just denna bit.
Men heja er som kör på!

Jag har inte gjort nåt värre åt det så länge jag ammade för jag tyckte det var viktigare att lägga fokus på det då. Men nu när jag inte ammar längre så har jag tagit tag i det. 6-7 kg ska bort så jag har börjat räkna kalorier för att få bättre koll på vad och hur mycket jag stoppar i mig. Försöker promenera (svårare nu utan hund tyvärr), springer ibland (varit förkyld ett tag nu så inte vågat) och rider flera dagar i veckan. Jag var duktig att träna hemma 3 dagar i veckan innan maken gick på semester sen blev det inget mer haha :o
Plankan utmaningen är mest på skoj. Men nåt ger det kanske :)

Men heja er som kör på!

Jag har också sån mage, och ångest för träningen. Men det är mjuk mage :angel: så jag antar att det mest är träning som fattas.
(Jag tycker verkligen inte det är kul, alls, att träna. Gå/puttra runt i skogen går bra.. Men allt tid som jag får för mej själv behöver jag ge hästarna. Ta sonen i sele kan jag göra men det blir lite för tungt för kroppen. Känns som det sliter mer än det ger sas.)

Finns nån video på Youtube dom berättar och visar hur man gör. Men googla så hittar du säkert.

Bra att ta reda på det innan du börjar utmaningen, så du inte förvärrar för dig själv. :)

Hittade den igår, provade och fick inte i en ett finger mellan musklerna ens. Jag tror och hoppas jag gjorde rätt.

Men jag får fortfarande ont i ryggen när jag gör nåt (vad som helst) fysiskt. Trött i ländryggen och/eller ontont på en punkt mer i ryggraden är muskulärt. Vet inte om det var där epirualen satt, men tanken slog mej. Tycker inte det borde vara möjligt dock.
Plus att jag blir slut och tom i kroppen fort och direkt. Att träna slår ut mej men att inte träna gör ju att jag aldrig kommer igång och orkar mer heller..

Hur vet man om man har delade magmuskler? Har googlat lite och där står det att Om man ligger ner och sätter sig upp, då ska magen bli som en ås typ. Så blir det inte alls för mig. Har jag klarat mig då eller har jag bara inte fattat rätt hur man ska kolla? Eller är det för tidigt (v 30 nu)?

Hur vet man om man har delade magmuskler? Har googlat lite och där står det att Om man ligger ner och sätter sig upp, då ska magen bli som en ås typ. Så blir det inte alls för mig. Har jag klarat mig då eller har jag bara inte fattat rätt hur man ska kolla? Eller är det för tidigt (v 30 nu)?

Vet inte om man kan känna det så lätt när man har bäbis kvar i magen. Nån annan kanske har koll på det? Jag provade aldrig under tiden jag var gravid. Men efter ungarna var ute så har jag gjort som du beskriver men känner samtidigt vad många fingrar som går att få in mellan musklerna över och under naveln. Alla får en delning men olika stor.

Vet inte om man kan känna det så lätt när man har bäbis kvar i magen. Nån annan kanske har koll på det? Jag provade aldrig under tiden jag var gravid. Men efter ungarna var ute så har jag gjort som du beskriver men känner samtidigt vad många fingrar som går att få in mellan musklerna över och under naveln. Alla får en delning men olika stor.

Bara vänta och se alltså. Spännande :p

Vet inte om man kan känna det så lätt när man har bäbis kvar i magen. Nån annan kanske har koll på det?

Jag känner det tydligt när bebis trycker en kroppsdel i delningen, det känns att det saknas stoppning emellan. :p Men det skulle jag ju knappast känna på samma sätt om jag tex hade haft moderkakan i framvägg. Det är nog väldigt olika om och hur väl det känns under graviditeten. @BernT

Alla får väl separerade magmuskler som gravid? Så har jag förstått det, annars får inte livmodern plats att växa. Det är efter förlossningen som det är bra att ha koll så att de går ihop ordentligt. Efter förlossningen tränade jag enligt appen MammaMage, där finns bra förklaring på vad som händer med musklerna och hur man kan känna om man har en separation.

Ni som tänker göra plankanutmaningen, har ni koll om era magmuskler har gått ihop?
Bra input! Det är ju såklart viktigt att ha koll på :up:. Såvitt jag känner så har mina gått ihop, men ska vara uppmärksam ändå under träningens gång så att jag inte missar något.

Men heja er som kör på!
Det behöver inte vara så att musklerna är delade pga att den putar i profil. Det gör min med när jag inte spänner den, men när jag känner efter kan jag inte hitta någon separation :). Tycker också det varit jobbigt att hitta ork till att träna. Det är ju så mycket annat som en måste fokusera på. Allt har sin tid. Det går alltid bra att börja träna längre fram i tiden om det inte orkas/hinns med just nu.

Jag är tyvärr lite dålig på att träna just nu. Blir många promenader, men inget annat. På fredag är det dock dags för första tillfället med pt. Ska bli kul!

Idag har vi varit på sångstund, H stortrivdes! :heart

Inte föräldrarelaterat men va fan: JAG HAR LÄMNAT IN MIN UPPSATS! :bump:

11221800_620827544725596_4486812762449183656_o.jpg

Tips från coachen, alla som funderar på barn och studier: uppsatsskrivande och förlossning med efterföljande spädbarn är inte att rekommendera. Jag är glad att jag gjorde det för nu är det gjort, men jag hade faktiskt gjort annorlunda om jag haft facit på förhand. Fy fan vad det har kostat på.

Idag kom betyget och tro fan att jag satte ett AB (dvs högsta betyg)! :banana:

Stört bra jobbat!

Tack! Har lite svårt att fatta det, med tanke på att uppsatsskrivandet såg ut så här:

- Första två-tre veckorna på kursen (början på april) var jag höggravid och sur som ättika.
- Avbrott på nästan tre veckor för att föda barn och landa på planeten Jorden.
- Några veckors skrivande, inte helt med i matchen rent mentalt men framåt gick det.
- Fem veckors avbrott då maken var på utbildning.
- Fyra veckors idiotskrivande.
- Inlämning i mitten av augusti och opponering en vecka efter det.

I över fyra månader hängde den där uppsatsen över mig men jag lyckades krossa eländet ändå. Jag är fan mäkta stolt!

Bra jobbat @Tassetass !!

Idag vakna E halv 9. Himla skönt med sovmorgon :) La henne vid kl 20 igår och hon somna nästan direkt och sov hela natten som vanligt. Vi är ensamma idag då barnens farmor och farfar frågade J om hon ville sova där i natt (vilket dom gör typ varje onsdag :D) så hon är där idag och så får vi middag där i em när vi hämtar hem henne:)

Ridlektionen blev inställd för ridbanan är översvämmad så vi ska prova nån dag till veckan. Har regnat sjukt mycket i natt och på morgonen! Just nu är det uppehåll så vi kanske tar oss ut på en promenad sen :)

Hmm Elise har inga planer att sova hela nätter, inte alls :grin: hon bökar runt och snurrar som en helikopter, och käkar lite titt som tätt. Vissa nätter vaknar hon kring 4 och börjar prata. Men det gör inget, det blir bra till slut någon gång :)

Idag är L:s femmånadersdag, hennes present blev ett BVC-besök med tillhörande vaccinering. :p Det hade gått bra, hon var glad igen efter ett par minuter. Nu sover hon och har så gjort sedan de kom hem strax efter nio, verkar med andra ord bli som förra gången.

Å hon växer så det knakar, 7 500 g och 63,5 cm lång.

Idag är L:s femmånadersdag, hennes present blev ett BVC-besök med tillhörande vaccinering. :p Det hade gått bra, hon var glad igen efter ett par minuter. Nu sover hon och har så gjort sedan de kom hem strax efter nio, verkar med andra ord bli som förra gången.

Å hon växer så det knakar, 7 500 g och 63,5 cm lång.

Grattis till betyget och grattis L på 5-månadersdagen!

Hoppas hon slipper mer reaktioner! Här reagerade sonen mer denna gången än första. Vid 3 månader sov han hela dagen och sen var det bra. Den här gången fick han feber dagen efter. Men var annars nöjd och opåverkad av febern så det gick rätt lindrigt ändå :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 011
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 121
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar