Vårföräldrar 2015 #5

Jag köpte burkmat till E en gång för att prova. Shit va äckligt hon tyckte det va :p Sen dess har hon bara fått hemlagad mat. Nu får hon det två ggr om dagen, precis som oss. Hon äter det vi äter, fast med mindre salt och i puréform :) Himla smidigt!

Inatt ska L sova över hos farmor och farfar för första gången. Hoppas och tror att det kommer att gå bra, men det blir första natten för mig som jag sover utan henne i samma rum. Misstänker att det kommer att bli som de få gånger de senaste tio åren jag sovit utan katten i rummet; kommer höra henne hela tiden. :p

Känns skönt att ha jobbat för första gången, hade oroat mig lite men det var kul att träffa kollegor osv. Känns också bra att vi bor så pass nära, 4 km, att min sambo kan gå till jobbet när jag jobbar längre så jag kan amma mitt på dagen om det behövs.

Välling har jag inga planer på att ge. Jag ser ingen anledning till att ge mjöl och vatten, det finns bättre saker att äta :)
Han är väldigt intresserad av min mat och man får finna sig i att vara väl studerad när man äter nu för tiden.

Sen har han börjat härma ord nu också, Hej är det första :D Ibland blir det eejj, ibland hhhhhh...ej osv men ofta kommer ett riktigt hej. Han har ju absolut ingen koll på vad det betyder eller så men bara att han säger något begripligt är ju såå häftigt! Fast jag är inte så rolig att prata med tydligen, det är mest pappa han förärar med sitt hejande :cautious: :D

Den lille sonen har för övrigt inte bajsat sen i tisdags... Måste säga att jag börjar bli lite orolig. Inte för hans välbefinnande för han verkar pigg och glad och äter och kissar. Men för min egen skull och vad som komma skall :nailbiting::D

Den lille sonen har för övrigt inte bajsat sen i tisdags... Måste säga att jag börjar bli lite orolig. Inte för hans välbefinnande för han verkar pigg och glad och äter och kissar. Men för min egen skull och vad som komma skall :nailbiting::D
Dottern bajsar ungefär var fjärde dag, jag kan säga att du gör rätt i att oroa dig. Håll tummarna att ni inte är ute på stan eller så när det kommer! Vi fick låna svägerskans dusch häromdagen....

Min son bajsade ca 1 gng i veckan när han helammades och det gick bra det också :) vi har aldrig haft några katastrofer pga det utan allt har hållt sig i blöjan :D

Var lika med A för ett par veckor sen, inget bajs på typ en vecka. Men vart ingen katastrof utan bara mer fast konsistens. Vi kör iofs ec och allt bajs hamnar i pottan så det kanske kommer mer än vad jag upplever att det gör :p och hade hon bajsat i blöjan kanske det hade räknats som katastrof :turd:

Dottern bajsar ungefär var fjärde dag, jag kan säga att du gör rätt i att oroa dig. Håll tummarna att ni inte är ute på stan eller så när det kommer! Vi fick låna svägerskans dusch häromdagen....

Tur att det är helg och pappan är hemma i två dagar då :angel::D

Nu är L lämnad hos sina överlyckliga farföräldrar. :D Usch, tur att hon är så pass liten än för om hon förstod bättre skulle hon inte vilja följa med oss hem imorgon, hon kommer bli så himla bortskämd. :p

Var lika med A för ett par veckor sen, inget bajs på typ en vecka. Men vart ingen katastrof utan bara mer fast konsistens. Vi kör iofs ec och allt bajs hamnar i pottan så det kanske kommer mer än vad jag upplever att det gör :p och hade hon bajsat i blöjan kanske det hade räknats som katastrof :turd:
Det är sjukt mycket bättre när det hamnar i pottan! (Vi kör en "halv ec" variant så bajset hamnar för det mesta i pottan men inte alltid)

Vi har testat lite smakportioner här. Men sonen är föga intresserad. Låter det vara lite o provar igen får vi se!
:)

I övrig ligger jag just nu sömnlös för att jag väntar på min mens som eventuellt är sen.
Nog för att vi talat om syskon. Men kanske med ett par år emellan.

Är det någon här som är gravid igen? Var det planerat? Om inte, känns det ok ändå?

Vi har testat lite smakportioner här. Men sonen är föga intresserad. Låter det vara lite o provar igen får vi se!
:)

I övrig ligger jag just nu sömnlös för att jag väntar på min mens som eventuellt är sen.
Nog för att vi talat om syskon. Men kanske med ett par år emellan.

Är det någon här som är gravid igen? Var det planerat? Om inte, känns det ok ändå?

Mensen kan ju vara väldigt oregelbunden efter fl så kanske det bara? Jag är gravid igen och det var planerat :)

Oj, vad spännande @Magnum.

Här har sonen sovit sina första timmar i... tadaaa.... spjälsängen!!! Han sov först en lur igår på förmiddagen i den. Sen nattade vi honom i den och han sov några timmar innan det var dags för mat, då flyttades han över i vår säng. Idag har han hunnit sova en tupplur i den redan. Känns faktiskt ganska skönt att han kan sova lite själv. Jag har sovit tätt intill honom sedan han föddes så det ska bli skönt att kunna sova med lite utrymme i sängen, och kunna mysa lite med sambon :).

Det ska bli den tredje, har ju lite koll men vi bör ha slarvat 'under rätt rid' men man vet ju aldrig såklart!

Aha va spännande! :)

Jag trodde jag fick min första mens (E är född 3 mars så det har gått länge) under veckan här men vette fasen. Blödde lite bara men nu är det borta. Kanske bara en uppstart inför vad som komma skall. Vi vill inte ha några fler barn som det ser ut nu ;)

Var på föräldramöte på äldsta dotterns dagis under veckan. Lite märklig känsla för jag känner mig "för ung" för att gå på föräldramöte. Det är liksom nåt som mamma gör, inte jag haha :p Men jag får väl inse att jag inte är så jäkla ung längre. 26 år, två barn, gift och har gård :) Tänkte till och med anmäla mig till föräldrarådet :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 022
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 128
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar