Det blir man inteOm man blir klar med att packa upp kan jag ännu inte uttala mig om .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir man inteOm man blir klar med att packa upp kan jag ännu inte uttala mig om .
Haha, vet knappt om jag vågar alls juMen hallå där, ett test till veckan? Jag hoppas innerligt att du med det menar måndag morgon, för det här var verkligen spännande.
Oh, du kan ju inte fortsätta att hålla oss på halster. Gör det ändåHaha, vet knappt om jag vågar alls ju
Nä nu läste jag bättre . Tänkte nån i klubben hängde med dem när du red.
Min går inte att lämna själv ens 30 s, sprang iväg jättesnabbt (ca 20 s) till hunden när sonen låg på en stor filt på golvet. När jag kom tillbaka hade han lämnat filten och låg under TV-bänken. Riktigt nöjd var han.
Han ska inte annat än att rulla iväg nu. Ibland ligger han kvar på rygg om han har en riktigt rolig leksak. En av favoriterna just nu är en av hundens mjukisbollar. (Tvättad naturligtvis.) Fina färger och lagom storlek för en bebishand. Dock ska man sitta bredvid honom annars krälar/rullar han i äg direkt.
Har nu varit iväg på vår första babymassage. Sonen pratade och sprattlade hela massagen fram till sista övningen. Han verkade gilla det dock.
Det varierar, men tycker att det går allt längre stunder. Nu är det dock ofta roligare att rulla runt än att ligga still och peta på de tråkiga leksakerna. Igår gjorde han typ tre rullningar på rad och hamnade så att han kunde ligga och peta på dammsugaren iställetHur är era ungar när det gäller att leka själva? L ligger just nu på golvet och leker med en boll, en skallra, en blöja (den är ren ) och sin snuttetrasa och har så gjort i typ en kvart-tjugo minuter. Hon lyfter upp en sak, tittar och skriker lite på den, lägger den nånstans och letar sen rätt på en ny sak. Rätt fascinerande procedur. Just nu är hon ute efter bollen men den ligger ovanför huvudet på henne, lär handla om sekunder innan hon blir förbannad...
Vi kommer att ge välling om L vill ha det. Hennes storasyster är 2 år och dricker det fortfarande. Så fort saker är jobbigt som tex nu när hon börjat förskolan igen så vill hon ha välling som tröst men vi försöker begränsa henne att hon helst bara dricker det morgon och kväll. Men nu senaste veckorna har det tyvärr blivit flera gånger om dagen då det inte fungerat så bra med förskolanHur tänker ni andra om välling?
Nästan alla föräldrar jag känner irl ger det, men på nätet har jag läst en del som inte tycker att det är bra (ur näringssynpunkt om jag förstår rätt).
H har börjat smaka gröt (glutenintroduktion, så pytteportioner) och verkar gilla det.
Hur är era ungar när det gäller att leka själva? L ligger just nu på golvet och leker med en boll, en skallra, en blöja (den är ren ) och sin snuttetrasa och har så gjort i typ en kvart-tjugo minuter. Hon lyfter upp en sak, tittar och skriker lite på den, lägger den nånstans och letar sen rätt på en ny sak. Rätt fascinerande procedur. Just nu är hon ute efter bollen men den ligger ovanför huvudet på henne, lär handla om sekunder innan hon blir förbannad...
Ibland är sonen jättenöjd med att bara ligga på golvet, kolla upp i taket och sprattla med alla ben och armar samtidigt som en mängd ljud frammanas. Ibland är han inte nöjd med någonting och då funkar det bäst att gå ut en runda med honom - det älskar han. Oftast är han dock nöjd i kanske 10-15 min med att leka själv med någonting, sen tröttnar han och vill göra något annat.Hur är era ungar när det gäller att leka själva? L ligger just nu på golvet och leker med en boll, en skallra, en blöja (den är ren ) och sin snuttetrasa och har så gjort i typ en kvart-tjugo minuter. Hon lyfter upp en sak, tittar och skriker lite på den, lägger den nånstans och letar sen rätt på en ny sak. Rätt fascinerande procedur. Just nu är hon ute efter bollen men den ligger ovanför huvudet på henne, lär handla om sekunder innan hon blir förbannad...
Ibland är sonen jättenöjd med att bara ligga på golvet, kolla upp i taket och sprattla med alla ben och armar samtidigt som en mängd ljud frammanas. Ibland är han inte nöjd med någonting och då funkar det bäst att gå ut en runda med honom - det älskar han. Oftast är han dock nöjd i kanske 10-15 min med att leka själv med någonting, sen tröttnar han och vill göra något annat.
Försöker att inte lägga mig i allt för mycket när sonen leker. Det är lätt hänt att jag springer och plockar upp en massa nya leksaker så fort han tröttnat/tappat den han nyss lekte med, men försöker hålla mig lite i skinnet så att han får lite paus mellan nya aktiviteter. Att ha tråkigt är ju inte farligt .
@FengurLaugar Läste också det som att du tog barnen och hästen med dig . Men det låter ju vettigt att så inte var fallet.
Hur är era ungar när det gäller att leka själva? L ligger just nu på golvet och leker med en boll, en skallra, en blöja (den är ren ) och sin snuttetrasa och har så gjort i typ en kvart-tjugo minuter. Hon lyfter upp en sak, tittar och skriker lite på den, lägger den nånstans och letar sen rätt på en ny sak. Rätt fascinerande procedur. Just nu är hon ute efter bollen men den ligger ovanför huvudet på henne, lär handla om sekunder innan hon blir förbannad...
Kan man "vara" sjuk när man är föräldraledig och den andra föräldern är hemma och tar hand om barnet? Känns onödigt drygt att hålla på och krångla med fk i onödan när jag ändå är hemma men jag är så jäkla däckad att jag inte vet vart jag tar vägen snart...
Jag tycker mig ha hört någon gång att den andra föräldern kan vabba när den föräldralediga föräldern är sjuk. Vet dock inte om det stämmer, men kan ju vara värt att kolla upp . Segt att vara så sjuk. De kräver ju en hel del de små liven och det är inte lätt att vara till lags när en själv mår dåligt . Hoppas verkligen du mår bättre snart.Åh jag blir så trött på min dumhet
Var sådär småförkyld förra veckan men kände mig lite bättre lagom till helgen så firade detta med utomhusaktiviteter i regn och blåst på lördagen och ett träningspass i söndags. Nu är jag helt jäkla assjuk rent ut sagt Orkar knappt kravla mig från sängen till soffan och den lilla gullungen är uttråkad och vill aktiveras...
Funderar på hur jag ska överleva denna dag innan hans pappa kommer hem igen och kan ta hand om honom så jag kan få vara sjuk ifred... Klockan är 09,30 och jag är helt slut
Kan man "vara" sjuk när man är föräldraledig och den andra föräldern är hemma och tar hand om barnet? Känns onödigt drygt att hålla på och krångla med fk i onödan när jag ändå är hemma men jag är så jäkla däckad att jag inte vet vart jag tar vägen snart...
@snna Åh, längtar tills sonen kan sitta upp själv. Han älskar att sitta upp, men blir såklart arg när han inte orkar sitta själv och trillar.