Vårföräldrar 2015 #5

Precis samma här! vi "sittränar" mycket i sängen där sonen tippar mest hela tiden! Han älskar att sitta upp, men han älskar också att tippa i sängen så vet inte hur effektiv "träningen" är :D

Det är så himla skönt när dom kan sitta själva! Bara att sätta ner istället för att lägga ner :) När jag lämnar och hämtar J på dagis så sätter jag bara E i hallen så väntar hon där :D

Precis samma här! vi "sittränar" mycket i sängen där sonen tippar mest hela tiden! Han älskar att sitta upp, men han älskar också att tippa i sängen så vet inte hur effektiv "träningen" är :D
Jag tror nog ändå att "tippträning" är ganska bra träning. De lär ju sig att balansera och lär känna vart gränsen går mellan att sitta upp och falla ner. Åtminstone vill jag inbilla mig det för här tipptränas det också en hel del ;).

Jag tror nog ändå att "tippträning" är ganska bra träning. De lär ju sig att balansera och lär känna vart gränsen går mellan att sitta upp och falla ner. Åtminstone vill jag inbilla mig det för här tipptränas det också en hel del ;).

Ja så så tänker jag med. Och om inte annat är det ju roligt :D

• Gilla
Reactions: Lo_
Ha, inatt har jag fått skeda bäbis! :D Vaknade vid fem av att hon stökade runt i spjälsängen, pappan var då redan på gång att kolla om hon var hungrig men det var hon inte. Hon kunde inte komma till ro i spjälsängen så jag, som saknat att gosa med henne på nätterna, såg min chans och stoppade ner henne under täcket. Där somnade hon efter ett par minuter och nu har jag precis smugit ut ur sovrummet. Med andra ord tog jag mig en sovmorgon också, egentligen borde jag sitta på universitetet med näsan i böckerna vid den här tiden. Men idag fick faktiskt den där lilla pyjamasklädda klumpen i sovrummet företräde och det var så värt det. :love:

På tal om att vänta @Magnum, det är tisdag nu. Just saying :p:D
:angel:
Ja gud, jag inbillar mej fortfarande att min mens ska komma närsomhelst. Jag lever förmodligen i en enorm förnekelse :o

Sambon fick jobba borta i veckan, så jag får nog hålla er och oss på sträckbänken lite till, snällt av mej va :grin:

För den intresserade (och det måste ju vara många :grin: ) kan jag meddela att en veckas väntan är över och sonen har bajsat. Blöjtillverkaren får högsta betyg :p
Här har vi väntat med spänning, bra att du inte höll oss på halster med denna information ;). Skönt att det äntligen kom lite bajs.

Men @Magnum, det är inte ok att teasa oss på sådan information! Vet inte vilka som lider mest av att inte veta, du, eller alla i tråden ;).

Kom nyss hem från en förmiddagsfika hos några andra mammor med sina små som är i samma ålder som E. Det var väldigt trevligt och E fick stifta bekantskap med några av de andra barnen. De börjar interagera mer och mer med varandra nu, och det är hemskt kul att se :). Det är också kul att se hur utvecklingen skiljer sig mellan barnen. Vissa är väldigt fysiska medan andra är mer verbala. När vi kom hem somnade sonen gott i spjälsängen(!!! Det börjar bli rutin på att sova i den nu, jippi!).

Han fick även ett mål gröt igår kväll som sambon gav honom medan jag var iväg och red. Det var mumma så det blir nog inga problem att gå över mer och mer till fast mat inom de närmsta veckorna. Sen får vi se hur länge till han vill amma. Än så länge visar han inte något trytande intresse för brösten.

Är det någon som har koll på om det finns något att göra åt långvarig hosta, som verkar vara av det torra slaget? Pigg, glad, feber- och snorfri.

Här har vi väntat med spänning, bra att du inte höll oss på halster med denna information ;). Skönt att det äntligen kom lite bajs.

:D

Ja alltså jag tänkte att jag kunde ju inte låta er gå i ovisshet :p

Kändes betydligt bättre nu när vi inte behövde gå på babysim med en bebis som hållt sig i en vecka :laugh:

Varit på massage idag! MYCKET välbehövligt.....ska tillbaka nästa vecka för jag är hemsk i rygg, nacke, axlar, skuldror och bröst så det finns att jobba med.

Å massage, skull vilja också!
Sambon kan massera, så det är ju lite lyxigt. Men har så ont i ländryggen så han får inget gjort hur lätt han än är på handen :/ behöver nog nåt mer erfaret proffs som får reda ut det..

Sonen fick spruta idag, ledsen under sticket men det gick över fort och nu väntar jag på efterdyningarna. Sist fick vi feber och var otröstlig, så jag har förberett allt som bara går på gården för att kunna ha en dag i soffläge typ.
Mätte 67 cm och 7,9 kg. Min stora gosse! :love:

Handlade gravtest osså, ligger i skåpet i väntan på helg. One step closer :up::angel::D

Å massage, skull vilja också!
Sambon kan massera, så det är ju lite lyxigt. Men har så ont i ländryggen så han får inget gjort hur lätt han än är på handen :/ behöver nog nåt mer erfaret proffs som får reda ut det..

Sonen fick spruta idag, ledsen under sticket men det gick över fort och nu väntar jag på efterdyningarna. Sist fick vi feber och var otröstlig, så jag har förberett allt som bara går på gården för att kunna ha en dag i soffläge typ.
Mätte 67 cm och 7,9 kg. Min stora gosse! :love:

Handlade gravtest osså, ligger i skåpet i väntan på helg. One step closer :up::angel::D

Jag är helt skrot i kroppen! Så massage var välbehövligt och känns bra att vi bokade en ny tid till nästa vecka redan :) Min make har försökt massera mig också men han kan ju inte så det blir knappast bättre och det gör mest ont :D

Tror nog att ländryggen tar en del stryk under en graviditet så det är inte fel att få hjälp så det inte blir värre. Men jag är ju mer noga med att hästarna får massage än att jag får det...:angel:

:D

Ja alltså jag tänkte att jag kunde ju inte låta er gå i ovisshet :p

Kändes betydligt bättre nu när vi inte behövde gå på babysim med en bebis som hållt sig i en vecka :laugh:
Förstår det. Hade ju varit lagom kul om bassängen helt plötsligt var tvungen att utrymmas ;).

Nu är ju mitt barn yngst i tråden men jag måste ändå fråga, är det någon mer än jag som upplever att barnet kan bli lite överstimulerat eller nåt när det är omgivet av för mycket leksaker? Jag upplever att dottern mest börjar skrika på grejerna och sen gråta om det är för mycket. Jag har inte haft henne i babygymet de senaste dagarna utan föredragit att ha henne liggandes på en filt med en leksak.

Sambon tittade lite oroligt på mig när han kom hem häromdagen och jag förklarade att hon inte låg i gymmet då jag upplevde att hon skapat ett destruktivt förhållande till framförallt den blåa elefanten men att hon kunde få träffa apan eller giraffen kortare stunder ibland, då under överinseende :cautious:

Nu låter jag henne mest bara leka med tygdockan tango och Ikea-katterna med bjällra i ett tag, jag menar stolsbenen är ju så spännande att titta på att hon behöver inte så mycket mer :D

Är det tremånadersfasen eller är det vad min sambo tror, mamma som tänker för mycket om dagarna?

Nu är ju mitt barn yngst i tråden men jag måste ändå fråga, är det någon mer än jag som upplever att barnet kan bli lite överstimulerat eller nåt när det är omgivet av för mycket leksaker? Jag upplever att dottern mest börjar skrika på grejerna och sen gråta om det är för mycket. Jag har inte haft henne i babygymet de senaste dagarna utan föredragit att ha henne liggandes på en filt med en leksak.

Sambon tittade lite oroligt på mig när han kom hem häromdagen och jag förklarade att hon inte låg i gymmet då jag upplevde att hon skapat ett destruktivt förhållande till framförallt den blåa elefanten men att hon kunde få träffa apan eller giraffen kortare stunder ibland, då under överinseende :cautious:

Nu låter jag henne mest bara leka med tygdockan tango och Ikea-katterna med bjällra i ett tag, jag menar stolsbenen är ju så spännande att titta på att hon behöver inte så mycket mer :D

Är det tremånadersfasen eller är det vad min sambo tror, mamma som tänker för mycket om dagarna?
Upplever också det ibland. Han kan sitta med några leksaker men bara bli mer och mer upprörd. När jag tar bort dom blir han nöjd. Så får han behålla en enstaka om någon alls. Han är nöjd med att bara ha nappen att greppa och tugga på en stund.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 031
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 129
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar