Vårföräldrar 2015 #5

Inga tänder på gång här. Han dreglar kopiöst och äter på händerna konstant, men det har han gjort i över en månad nu utan att något hänt på tandfronten så jag vet inte.
Är exakt samma här.

Jag tycker att han sovit lite sämre den senaste tiden, vaknar två gånger på natten istället för en och har svårare att somna om.

@Melisen jag har exakt samma problem, har trott att det är min mobil som krånglar.

Ok det var lite väl optimistiskt att ta med en femmånaders pratkvarn på disputation:grin:. Det var ascoolt mönster i taket och det vill man ju snacka om. Övriga verkade inte intresserade så vi fick skamset smyga ut :angel:.

Inga tänder men hon har betett sig som att det vore på g ett tag, och det gör betydligt ondare när hon "biter" vid amning.

Här är inga tände på g. Trodde för ett tag sedan att det var en på gång i överkäken, men det var falskt alarm. Han har också dreglat och bitit på händerna lääänge nu, men det är väl bra något han gör gissar jag :P.

I natt var det jobbigt. Han är täppt och har vaknat flera gånger och varit helt utom sig. Han skriker och gråter och amning hjälper inte. Sambon fick gå upp och ta honom i selen kl 3 så att jag kunde sova lite.

Idag skulle jag köpa snorsug men självklart fanns det ingen på hyllan på apoteket, och inte fanns det någon personal att fråga heller :(. Vad är era bästa tips mot täppta små näsor? Har provat koksaltsspray men tycker inte att det hjälper så mkt.

Idag skulle jag köpa snorsug men självklart fanns det ingen på hyllan på apoteket, och inte fanns det någon personal att fråga heller :(. Vad är era bästa tips mot täppta små näsor? Har provat koksaltsspray men tycker inte att det hjälper så mkt.

Bröstmjölk kan ju funka att spruta in

Här är inga tände på g. Trodde för ett tag sedan att det var en på gång i överkäken, men det var falskt alarm. Han har också dreglat och bitit på händerna lääänge nu, men det är väl bra något han gör gissar jag :P.

I natt var det jobbigt. Han är täppt och har vaknat flera gånger och varit helt utom sig. Han skriker och gråter och amning hjälper inte. Sambon fick gå upp och ta honom i selen kl 3 så att jag kunde sova lite.

Är det Renässans eller Physiomer du har provat? För oss funkade Physiomer jättebra!

@Rhinos Skjut in koksalt! På barnakuten är det vad dom gör för att lösa upp snorig näsa, funkar bra! Ta en spruta man kan få på Apoteket, 1ml duger bra. Rikta sprutan inåt mot kroppen, inte uppåt. Skjut in koksalt, bebis kan bli lite arg och fräsa och hålla på, men klart bra alternativ :up: läste tipset på barnakuten.nu (tror jag det är)

.....den när man ska till BVC på 6månaders koll, passar på att komma iväg i god tid, men är ute i så god tid att man är ett dygn för tidig :o:banghead::D

@Rhinos Skjut in koksalt! På barnakuten är det vad dom gör för att lösa upp snorig näsa, funkar bra! Ta en spruta man kan få på Apoteket, 1ml duger bra. Rikta sprutan inåt mot kroppen, inte uppåt. Skjut in koksalt, bebis kan bli lite arg och fräsa och hålla på, men klart bra alternativ :up: läste tipset på barnakuten.nu (tror jag det är)

.....den när man ska till BVC på 6månaders koll, passar på att komma iväg i god tid, men är ute i så god tid att man är ett dygn för tidig :o:banghead::D
Alltså, att fråga i denna tråden är guld! Får ju alltid en massa bra tips, tack! Ska absolut testas :D.

Idag har vi varit på 5-månaderskontroll och fått sprutor. 6800 g och 65 cm. Han har inte bajsat sen i lördags undra hur många bonusgram det gav :p

Än så länge är han helt som vanligt efter sprutorna, får hålla en tumma att det håller i sig och natten blir lugn :)

Idag skruvade jag på långsidan på spjälsängen och ställde den mot väggen istället för intill min sida av sängen :) Blir lite annorlunda men det var dags nu! Nästa steg blir att flytta in henne till sitt rum. Men vi ska tapetsera först och ta oss tid till att åka till Ikea och inhandla möblerna hon ska ha där så hon har något mer än en säng ;)

Jag gör precis samma, fast med bröstmjölk i stället = mycket nöjdare bebis.

Morgonläsning då det inte är så länge tills vi börjar med att introducera mat nu,
IMG_20150915_070635.jpg

Är med i en plankan utmaning på 30 dagar och idag var det 1 min och 50 sek! Börjar bli kraftigt jobbigt åt min degiga kropp :o Dag 30 ska man stå 5 min och det vet jag inte hur det ska gå till haha!

Sonen sov hela natten 21-07. Sen väckte jag honom för mina bröst höll på att sprängas :p

Han har fortsatt sova mest hela dagen, har väldigt korta vakenperioder. Ungefär som när han var en pyttebebis igen! Han är lite varm men verkar inte vara hängig utan glad och nöjd de korta stunder han är vaken.

Egentligen har vi babysim ikväll men det hoppar vi nog över och myser i soffan istället.

Är med i en plankan utmaning på 30 dagar och idag var det 1 min och 50 sek! Börjar bli kraftigt jobbigt åt min degiga kropp :o Dag 30 ska man stå 5 min och det vet jag inte hur det ska gå till haha!
Har funderat på att köra den utmaningen också! Men..5 minuter är ju typ en hel evighet!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 118
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar