Vårföräldrar 2015 #5

Ja vet, men det lät på lo som att barnets föräldrar var dens endat trygghet ungefär och att de var pga de.lämnar för övrigt tråden nu, så tråkig attityd så fort man skriver nåt.

Ofta så är ju föräldrarna enda tryggheten i den här åldern men känner sig barnet tryggt med någon annan också så är det ju en annan sak.
Vissa har ju större behov av egentid än andra och sen är det nog jobbigt att vara trött och gravid och ha en bebis samtidigt ;)

Leona helammas så jag kan inte ha barnvakt en hel dag av den anledningen. Hittills har vi bara behövt barnvakt en gång dagtid och det var i en och en halv timme när vi skulle på föräldramöte.

Men för några veckor sen så hade jag hög feber och fick/kunde inte sova så jag åkte faktiskt hem till mina föräldrar och tog en sömntablett och la mig i deras stuga och sov i två nätter och min mamma fick ta Leo.
Jag fanns ju ändå i närheten ifall att det hade blivit kris men det gick rätt bra för min mamma fast bebis äter var och varannan timme om nätterna normalt.
Men jag tror inte att man behöver öva i förebyggande syfte. Går det bra så gör det.

Ja vet, men det lät på lo som att barnets föräldrar var dens endat trygghet ungefär och att de var pga de.lämnar för övrigt tråden nu, så tråkig attityd så fort man skriver nåt.

Tråkigt att du känner det så! Jag tror ingen menar någonting illa. Jag upplever stämningen som positiv :) Men det är ju så med skriven text att alla inte tolkar saker lika. Jag tänkte själv när jag läste ditt "Nån gång måste man ju börja" som att det lät ganska vasst, men tänkte också att du nog inte menade det så.

Sen är det ju absolut inget fel i att en 5-månaders bebis har sina föräldrar som enda trygghet. :)

Nu är vi hemma igen och valparna var så himla söta! Nu blir det att vänta fyra veckor innan den ska hämtas :love:

Fått rapport om att ungarna är så snälla som dom brukar va :) E är nöjd och äter som en häst som hon brukar haha. Hon känner sig trygg hos mormor och morfar, plus att syrran är med så det har gått väldigt bra.

Jag saknar dom däremot mycket! Så nu ska vi sova sen hämtar vi hem dom så fort det går i morgon :D

Jag menade endast att det för oss och vårt barn inte är aktuellt att lämna bort. Funkar det för er och ni har det behovet är det ju toppen.

Senast ändrad:
Angående egentid och stöttning så tänker jag också att hade jag av någon anledning varit ensamstående så hade jag absolut behövt inkludera någon annan släkting/vän men som det är nu så delar vi på oss vid behov eller tar med henne.

Jag rider ju varje dag i princip, och tex som igår var jag iväg på jobbmiddag (rekordlänge ifrån henne- fem timmar) då var hon med sin pappa. Och jag var bara en kvart bort med bil ifall jag eller hon hade fått akut längtan :angel:. På måndag är det ytterligare en middag, som vi båda är bjudna på, då går jag på sittningen och så kommer L och min sambo dit efter. Det är väl ett sånt tillfälle barnvakt hade kunnat vara aktuellt men vi tycker helt enkelt hon är för liten och anpassar det sociala livet efter det. Beroende på hennes utveckling så kan jag tänka mig att vi testar kortare lämningar när hon närmar sig ettårsåldern.

Men det här är ju vad som passar vår familj, alla är olika :).

@Elisha Jag tror inte att någon menade det så :) Alla är vi ju olika, både barn och föräldrar och man gör så som man tycker fungerar för sin familj.
Så länge alla inblandade är nöjda och glada så är väl allt frid och fröjd :)

Och här har jag fått vad jag förtjänar för att ha skrytit om den lilla prinsens nattsömn minsann :meh:
Inatt har vi varit upp 5 gånger... Han har sprattlat runt som en liten galning och lyckats få foten och benet mellan spjälorna flera gånger trots spjälskyddet :crazy: Han har fått benet över det, mindre kul. Gör era så? Känns som att det behöver vara dubbelt så högt för att fungera bra...

Och här har jag fått vad jag förtjänar för att ha skrytit om den lilla prinsens nattsömn minsann :meh:
Inatt har vi varit upp 5 gånger... Han har sprattlat runt som en liten galning och lyckats få foten och benet mellan spjälorna flera gånger trots spjälskyddet :crazy: Han har fått benet över det, mindre kul. Gör era så? Känns som att det behöver vara dubbelt så högt för att fungera bra...
Oj vad läskigt :crazy:, skulle det fungera att sätta ett till spjälskydd liksom omlott så det blir högre? Eller pillar han in fötterna emellan då kanske?

Nu är vi hemma igen och valparna var så himla söta! Nu blir det att vänta fyra veckor innan den ska hämtas :love:

Fått rapport om att ungarna är så snälla som dom brukar va :) E är nöjd och äter som en häst som hon brukar haha. Hon känner sig trygg hos mormor och morfar, plus att syrran är med så det har gått väldigt bra.

Jag saknar dom däremot mycket! Så nu ska vi sova sen hämtar vi hem dom så fort det går i morgon :D

Vad är det för ras på valpen? Skulle också vilja ha en hund men det får vänta några år tills barnen är lite större. Våran gick bort för 2 och ett halvt år sen så det är lång tid utan hund nu :(

Skönt att det gått bra hos mormor och morfar :)

Oj vad läskigt :crazy:, skulle det fungera att sätta ett till spjälskydd liksom omlott så det blir högre? Eller pillar han in fötterna emellan då kanske?

Ja :crazy:
Jag ska prova att dra det lite uppåt, just nu överlappar det madrassen längst ner ska prova sätta de kant i kant. Frågan är om det räcker... Annars får jag nog köpa ett till och försöka skarva på höjden.

Vad är det för ras på valpen? Skulle också vilja ha en hund men det får vänta några år tills barnen är lite större. Våran gick bort för 2 och ett halvt år sen så det är lång tid utan hund nu :(

Skönt att det gått bra hos mormor och morfar :)

Det är en Hovawart :) Ja vi har bara varit utan hund några månader nu och det är inte kul :( Helst vill jag ju ha tillbaka vår fina goa knäppa men det går ju inte.

Nu blir det frukost och sen hämta hem våra små gryn :love:

Ja :crazy:
Jag ska prova att dra det lite uppåt, just nu överlappar det madrassen längst ner ska prova sätta de kant i kant. Frågan är om det räcker... Annars får jag nog köpa ett till och försöka skarva på höjden.
Jag har ett jättetjockt spjälskydd från Småfolk som också är mycket högre än de flesta skydd jag sett. Enda nackdelen är att det inte har några knytband, men eftersom det är så stabilt så har jag satt fast det mellan sängen och madrassen. För att vara från Småfolk så är mitt ganska diskret i färgen (grönt och lila bondgårdsmotiv, vilket jag tycker passar bra eftersom vi bor på en gård :D ).

Det var bara att köpa ett till spjälskydd... Lyckades iafl hitta ett precis likadant så att det ser lite enhetligt ut.
Så nu ser den lilla sängen ut som en bunker :D
Hoppas verkligen att alla kroppsdelar håller sig på rätt sida om spjälorna nu... :cautious:

Det är en Hovawart :) Ja vi har bara varit utan hund några månader nu och det är inte kul :( Helst vill jag ju ha tillbaka vår fina goa knäppa men det går ju inte.

Nu blir det frukost och sen hämta hem våra små gryn :love:

Åh :love: Vår gamla hund var 50 % hovawart. Så rolig och smart hund, hade verkligen velat att han fått vara med längre men han fick cancer :cry:

Inga tänder här men det dregglas och bits och är lite grinigt från och till. Jag själv var åtta månader när min första kom så jag trodde inte det skulle vara dags än, men nu vet jag inte längre :angel:

Inatt vaknade gossen kl 3, inte hungrig, inte ledsen utan plirade bara upp sina söta ögon och tittade sej runt... kl 4 somnade han igen då kunde han med nöd och näppe hålla ögonen öppna så han fick ge upp :D Tätt tätt intill mamma förstås :heart

Har märkt att han använder sin vänsterhand mer än högra också, har ni gjort några såna iakttagelser? Slutsatser?

Har era små fått tänder?
E har fått två små gryn den senaste veckan :D
Japp, ena tittade upp förra söndagen och vi fattade inte varför han var så låg och trött och grinig tills han bet i min hand.... och andra tittade upp igår.

Var riktigt orolig när första kom för vi förstod inte vad det var med honom men som tur var det ju bara en tand.

Japp, ena tittade upp förra söndagen och vi fattade inte varför han var så låg och trött och grinig tills han bet i min hand.... och andra tittade upp igår.

Var riktigt orolig när första kom för vi förstod inte vad det var med honom men som tur var det ju bara en tand.

E har sovit mer dagtid än vanligt och dreglat lite mer, det är det som märkts :)
Hon är ganska exakt en månad senare än syrran för hon var 5 månader när första tanden kom och E är ju 6 månader :)

Inga tänder på gång här. Han dreglar kopiöst och äter på händerna konstant, men det har han gjort i över en månad nu utan att något hänt på tandfronten så jag vet inte.

Jag inbillar mig att det är tänder på g för hon biter och kliar sig i tandköttet men det har vart lika rätt länge nu utan tänder så kanske inte betyder så mycket :p

:cool: Vad är det med att det inte går att radera dom här???

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 004
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 116
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar