Ja vet, men det lät på lo som att barnets föräldrar var dens endat trygghet ungefär och att de var pga de.lämnar för övrigt tråden nu, så tråkig attityd så fort man skriver nåt.
Ofta så är ju föräldrarna enda tryggheten i den här åldern men känner sig barnet tryggt med någon annan också så är det ju en annan sak.
Vissa har ju större behov av egentid än andra och sen är det nog jobbigt att vara trött och gravid och ha en bebis samtidigt
Leona helammas så jag kan inte ha barnvakt en hel dag av den anledningen. Hittills har vi bara behövt barnvakt en gång dagtid och det var i en och en halv timme när vi skulle på föräldramöte.
Men för några veckor sen så hade jag hög feber och fick/kunde inte sova så jag åkte faktiskt hem till mina föräldrar och tog en sömntablett och la mig i deras stuga och sov i två nätter och min mamma fick ta Leo.
Jag fanns ju ändå i närheten ifall att det hade blivit kris men det gick rätt bra för min mamma fast bebis äter var och varannan timme om nätterna normalt.
Men jag tror inte att man behöver öva i förebyggande syfte. Går det bra så gör det.