Vårföräldrar 2015 #5

Äsch då. Kan man inte fostra dem likt en hund ;)?

Det går till viss del, jag kör samma koncept som med djuren i det stora hela. Att vara bestämd men snäll och konsekvent ;)

Och med krävande och intensiv menar jag inte att hon är jobbig och ouppfostrad utan att hon faktiskt är en egen person med egna påhitt och intressen som märks mer nu när hon är större :) En äldre unge kräver stimulans som man själv får bidra till och delvis fixar hon ju det själv:p

Jahapp då var båda ungarna lämnade hos mormor och morfar. Känns lite jobbigt att lämna bort min bäbis.....det är ju första gången och nu är det två nätter till och med!

Men dom fick kvällsmat när vi åkte hem och fick rapport sen att E somnat direkt dom nattat henne och J (som sover borta titt som tätt) hade fått fredagsgodis och börjat prata på att hon var trött och ville sova :D Så allt var lugnt! Men det känns konstigt :p

Jahapp då var båda ungarna lämnade hos mormor och morfar. Känns lite jobbigt att lämna bort min bäbis.....det är ju första gången och nu är det två nätter till och med!

Men dom fick kvällsmat när vi åkte hem och fick rapport sen att E somnat direkt dom nattat henne och J (som sover borta titt som tätt) hade fått fredagsgodis och börjat prata på att hon var trött och ville sova :D Så allt var lugnt! Men det känns konstigt :p
Förstår känslan och är imponerad:up: (vi är inte ens i närheten av att klara att lämna bort henne över dagen), och vad spännande med valpen! Det bör finnas bildbevis redan imorgon :D.

Förstår känslan och är imponerad:up: (vi är inte ens i närheten av att klara att lämna bort henne över dagen), och vad spännande med valpen! Det bör finnas bildbevis redan imorgon :D.

Va rätt jobbigt hela dagen igår men det känns rätt okej nu när vi är på väg. Åkte strax efter 5 i morse ;) Blir lättare eftersom vi kommer vara på språng hela dagen. Värre om vi skulle vara hemma bara.

Känner inget behov av att få barnvakt om vi inte absolut ska göra nåt, som nu när vi ska 100 mil på en dag. Blir lite mastigt för de små så då har dom det lugnare hos mormor och morfar :)

Va rätt jobbigt hela dagen igår men det känns rätt okej nu när vi är på väg. Åkte strax efter 5 i morse ;) Blir lättare eftersom vi kommer vara på språng hela dagen. Värre om vi skulle vara hemma bara.

Känner inget behov av att få barnvakt om vi inte absolut ska göra nåt, som nu när vi ska 100 mil på en dag. Blir lite mastigt för de små så då har dom det lugnare hos mormor och morfar :)
Ja en sådan resa är ju ingen höjdare för småttingar, skönt att det fungerar att lämna till mormor och morfar :up:.

Vi var på födelsedagsfest igår. 90 pers i hyrd lokal och lång middag à la bröllop som började 19:30.

Den fantastiske (eller kanske fantastiskt väluppfostrade ;) ) lille sonen somnade i selen 1 minut innan middagen började och sov sig sen igenom sorl, sånger, hurrande, tutande (!) och applåder! Mamman och pappan som räknat med att få turas om att hänga i ett rum bredvid var mäkta imponerade! När discot drog igång framåt midnatt var vi i ärlighetens namn rätt nöjda med att kunna skylla på sonen och åka hem de ovana festare som vi är

Förstår att det känns konstigt. Vi har inte haft barnvakt någonting ännu, förutom max någon timma när far- eller morföräldrar lekt med honom, och då hr vi ändå varit på samma plats hela tiden! Ska ha barnvakt om ca en månad några timmar på kvällen, det blir första gången för oss och det känns redan nu lite konstigt ;).

Skönt ändå att barnen somnat gott. Då blir det lättare att slappna av för er, kan jag tänka mig :). Och så har ni ju den nya hunden att fokusera på!

För hon har aldrig varit ifrån oss och vi är hennes trygghet.

Nån gång måste man ju börja. Nån gång kommer mam behöva barnvakt vare sig man vill eller inte och då är de bra att dom är trygga med nån annan lämplig .. :D skönt att känna att bebis är trygg med andra än föräldrarna vid behov!

Fast man måste inte börja när barnen är så små. Jag varken ville, eller behövde lämna bort stora dottern förän hon var 7 månader och då endast några timmar pga min brors begravning.

Jag valde bort fester och annat eftersom jag faktiskt inte ville lämna bort, gör detsamma nu.
Jag tycker man får känna efter när det känns lagom att lämna bort barnet, för egen del är det inte intressant på länge även om hon är trygg med andra.

Nån gång måste man ju börja. Nån gång kommer mam behöva barnvakt vare sig man vill eller inte och då är de bra att dom är trygga med nån annan lämplig .. :D skönt att känna att bebis är trygg med andra än föräldrarna vid behov!

Ja nån gång måste man ju börja, men när denna nån gång är är ju väldigt individuellt. :)

Vi har "lämnat bort" sonen en gång och det var när hans farmor var på promenad med honom en timma när vi var hemma. I dagsläget är det inte aktuellt att lämna bort honom en hel dag eller kväll. Visst ska vi "öva" men har verkligen tänkt att skynda långsamt.

Fast man måste inte börja när barnen är så små. Jag varken ville, eller behövde lämna bort stora dottern förän hon var 7 månader och då endast några timmar pga min brors begravning.

Jag valde bort fester och annat eftersom jag faktiskt inte ville lämna bort, gör detsamma nu.
Jag tycker man får känna efter när det känns lagom att lämna bort barnet, för egen del är det inte intressant på länge även om hon är trygg med andra.
Fester? Vem har sagt att man lämnar bort barn pga fest? XD

Ja nån gång måste man ju börja, men när denna nån gång är är ju väldigt individuellt. :)

Vi har "lämnat bort" sonen en gång och det var när hans farmor var på promenad med honom en timma när vi var hemma. I dagsläget är det inte aktuellt att lämna bort honom en hel dag eller kväll. Visst ska vi "öva" men har verkligen tänkt att skynda långsamt.
Ja vet, men det lät på lo som att barnets föräldrar var dens endat trygghet ungefär och att de var pga de.lämnar för övrigt tråden nu, så tråkig attityd så fort man skriver nåt.

Ja vet, men det lät på lo som att barnets föräldrar var dens endat trygghet ungefär och att de var pga de.lämnar för övrigt tråden nu, så tråkig attityd så fort man skriver nåt.
Vad tråkigt att du känner så. Tycker att det överlag är väldigt trevlig stämning här och att alla håller god ton. Det kan ju vara så i @Lo_ s fall att det inte finns några aktuella barnvakter som barnet känner tillräckligt väl ännu och tolkade det som att det var en högst individuell bedömning av Lo_, rätta mig om jag har fel.

Jag skulle inte heller känna mig bekväm med att lämna sonen i mer än högst några timmar på dagen. Främst handlar det om att han fortfarande helammar och har svår att somna, men också att han har umgåtts för lite med folk i vår omgivning för att jag skulle lämna honom mer än så. Det är en högst individuell bedömning av oss och därmed inte sagt att alla ska resonera så för att klassas som bra föräldrar. Alla barn (och föräldrar) är olika och har olika behov :).

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 004
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 116
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar