Det är sant. De flesta menar ju inget illa, även om det kan störa mig lite att de ser ett problem som inte finns.Ja men exakt! Vi får också frågor ifall han fortfarande äter på nätterna, om jag fortfarande ammar, om vi provat att lämna bort honom hos barnvakt än. Allt välmenande för att han inte ska få "dåliga vanor".
Svaren på frågorna är ja, ja och nej. Inget av dem upplever vi som problem och jag tror inte att "dåliga vanor" existerar hos 5-månaders bebisar. Men men, så länge som "problemen" bara existerar hos omgivningen ska man väl vara nöjd
Min släkt är för övrigt väldigt imponerade över att jag fortfrande helammar sonen. Varje gång vi träffas frågar någon om jag har mjölk så det räcker, och varje gång är de lika förvånade. Varje gång ger jag ett jakande svar och varje gång ger de mig rådet att "ni kanske behöver ge honom mer än bröstmjölk snart" trots att jag intygar dem om att jag har mjölk så det räcker. Jag andad lugnt, ser glad ut och är nöjd att jag slipper oroa mig över att sonen får i sig tillräckligt, det finns det gott om folk som gör åt mig .