Vårföräldrar 2015 #5

Angående kläder nu till höst och vinter, så använder vi ull i alla lager 1, 2 och 3.
Anpassar lagren efter väderförhållandet. Ull är så jäkla bra! ☺

Nog för att jag uppskattar att L sover i egen säng, men det vore ju mysigt om man fick skeda ungen lite ibland i alla fall. Hon vill vara ifred när hon sover, alternativ sova i famnen. Om hon ligger i sängen får man ligga bredvid om man inte tar på henne, typ. :p

Haha här har hennes fina dyra säng provats i ca 15 min. Och först nu som 4,5 månader kan hon sova lugnt utan kroppskontakt. Ikväll har jag lyckats byta ut mig själv mot en kudde och hon sover fortfarande :D:banana:

Åh var hittar ni bra ullkläder? Och är det något ni vet är mindre bra??

Jag köper ekologisk och obehandlad ull för det mesta. Den ska absolut vara mulesingfri.

Gillar disana, engel och nöstebarn bland annat. Sen har jag mycket hemstickat och även köpt i ylle&silkegruppen på fb. Sambeställningar brukar göras genom företaget barnfota, vilket är toppen. Har precis varit en sådan så nu dröjer det väl tills en ny tyvärr.

Finns massa bra ställen att beställa från. Vet inte om jag får skriva alla länkar här?

Köpte 2 underställ till större barnet och 1 till mig från lindex förra vintern, till barnet är jag nöjd, till mig själv är jag ruskigt missnöjd. Sen har jag 2 från Coop också (änglamark), de duger, men är väl inte sådär superduper.

Emelie passar verkligen på att sova när storasyster är på dagis :D
Igår sov hon mest hela dagen och nu har vi nyss kommit hem efter att ha lämnat på dagis och E har korkat i babynestet :love:

Igår sov båda barnen innan kl var 19.30! Jag hjälpte min svägerska med en uppgift hon hade i skolan så min man och min svåger la ungarna. Det var konstigt att inte hjälpa till med det när jag var hemma :p
Dom vakna 7.30 i morse.

Verkligen, älskar fnisset!

Jag var så nöjd för det där var första gången jag fått henne att fnissa och skratta sådär. Maken har kunnat få henne att kikna av skratt länge genom att kittla henne med skägget när hon ligger på skötbordet, men den möjligheten har ju inte jag. :p

Jag var så nöjd för det där var första gången jag fått henne att fnissa och skratta sådär. Maken har kunnat få henne att kikna av skratt länge genom att kittla henne med skägget när hon ligger på skötbordet, men den möjligheten har ju inte jag. :p
Det är helt klart en nackdel att inte ha skägg om man ska roa ungar! Samma här hemma :D

Haha den som kommer på svaret får berätta för de andra :D

Låter som en bra idé! Här har jag gruvlig ångest över det här med höst- och vinterkläder. Med allt annat får jag ju svar här i tråden eftersom vi ligger ett par månader efter er andra. :D

Här har vi det kämpigt med vår första förkylning. Tror vi drog på oss den under första föräldraträffen, som för övrigt var jättetrevlig. Så nu förstår jag er som haft det jobbigt med sömn och gråt, fy tusan! Sonen har gråtit nästan konstant och trots att han varit jättetrött så har han inte kunnat sova några längre stunder, max 15 min. Man blir ju så ledsen och känner sig otillräcklig när man inte lyckas trösta. :cry: Tack och lov har Renässans näsdroppar fungerat bra, så nu börjar det återgå till det normala. Nu är det bara jag som ska bli kvitt min förkylning. Tur att man inte är en karl :angel:. Räckte med några jobbiga dagar för att man ska slå undan alla tankar på ett eventuellt syskon. Det får vänta lite till. :p

Vem behöver leksaker när man har en bärsele? Ongen ligger just nu i vagnen och leker med vår Ergobaby, alla snören och tampar var ju ungefär hur kul som helst. :D

:bump: A somnade i min famn runt 20 och testade att lägga ner henne efter 5 minuter, hon somnade om direkt utan nåt extra gos och hon har vänt sig från sida till mage och vänt huvudet ett par gånger utan att bry sig om att jag inte är där. Har bara hjälpt henne att ta nappen en gång. Åh så underbart att kunna sitta och dricka en kopp te och plocka lite hemma :D men så glad jag är att vi inte har stressat på utan att hon fått all den närhet som hon bevisligen har behövt även fast vissa förståsigpåare har tyckt att hon borde tränas i att ligga själv för att inte bli "bortskämd".

:bump: A somnade i min famn runt 20 och testade att lägga ner henne efter 5 minuter, hon somnade om direkt utan nåt extra gos och hon har vänt sig från sida till mage och vänt huvudet ett par gånger utan att bry sig om att jag inte är där. Har bara hjälpt henne att ta nappen en gång. Åh så underbart att kunna sitta och dricka en kopp te och plocka lite hemma :D men så glad jag är att vi inte har stressat på utan att hon fått all den närhet som hon bevisligen har behövt även fast vissa förståsigpåare har tyckt att hon borde tränas i att ligga själv för att inte bli "bortskämd".
Urk, vilken stenålderskommentar. Så himla absurt att få för sig att spädbarn skulle bli bortskämda av närhet/bli tröstade när de är ledsna/få äta ofta.

(Och förstår såklart att det är skönt med bebis som sover utan direktkontakt. Hurra för er!)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
31
· Visningar
1 924
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 100
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30