Är man inte nojig för en sak så är det nåt annat....livet som förälder
Det märks att det börjar bli höst och det är inte lika varmt inne om natten som för en vecka sen. I går och i morse kändes E kall på armen (sov bara i blöja) men hon höll liksom fast täcket med fötterna så jag inte kunde dra upp det så jag va rädd att hon frös. Ikväll tog vi på pyjamas men då är jag rädd att hon blir för varm istället. Aldrig är man nöjd
Nojjade nyss över samma sak. A sover ju redan i pyjamas men var ändå lite kall när jag tog upp honom häromdagen. Snacka om att det blev höst över en dag! Försöker lägga på honom filt när han ska sova men den åker ju bara av på en gång så jag drog på elementet i hans rum för någon dag sen.
Funderar på hur gamla de ska vara innan man törs börja använda riktigt täcke ? Hur gör ni andra där?
I helgen lämnade jag honom hos mormor nästan en hel dag, det var det längsta jag har varit ifrån honom sen han föddes och det var lite jobbigt Blir lite irriterad på mig själv, jag skulle ju minsann inte bli en sådan mamma som inte kan vara utan min bebis då och då
Sen har vi inhandlat och börjat använda kläder i storlek 74 nu, Kläderna hinner ju knappt bli använda innan det är dags att byta storlek, fy tusan vad fort det går!
Ytterkläder, hur gör ni där? Köpte en fleeceoverall att ha den närmsta tiden men tror det kanske blir lite för varmt med den ännu...