även fast vissa förståsigpåare har tyckt att hon borde tränas i att ligga själv för att inte bli "bortskämd".
Seriöst? Knäppt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
även fast vissa förståsigpåare har tyckt att hon borde tränas i att ligga själv för att inte bli "bortskämd".
Varit väldigt tyst från @Elisha på sistone; hur är det med dig?
@Tassetass och @Imogen
Det är bra! Håller på att måla och lägga golv i vårt nya hus så all tid går åt där ungefär. Mina tidigare humörssvängningar förut kan förklaras av att jag är gravid igen. Vi ville ha tätt men trodde verkligen inte det skulle ta sig så fort pga amning och 10 kg kvar att gå ner efter förlossning . Så går det vägen blir det 11-12 månader emellan.
@Tassetass och @Imogen
Det är bra! Håller på att måla och lägga golv i vårt nya hus så all tid går åt där ungefär. Mina tidigare humörssvängningar förut kan förklaras av att jag är gravid igen. Vi ville ha tätt men trodde verkligen inte det skulle ta sig så fort pga amning och 10 kg kvar att gå ner efter förlossning . Så går det vägen blir det 11-12 månader emellan.
Haha här har hennes fina dyra säng provats i ca 15 min. Och först nu som 4,5 månader kan hon sova lugnt utan kroppskontakt. Ikväll har jag lyckats byta ut mig själv mot en kudde och hon sover fortfarande
Vad härligt att hon börjar känna sig trygg med att sova själv . Tråkigt med kommentarerna dock. Har också fått liknande kommentarer liknande "ibland får man låta dem skrika" och "du måste ju kunna göra annat också". Njae, jag måste inte göra annat. Jag är hemma för att ta hand om mitt barn, inte för att städa och laga mat. Har inte ens orkat ta diskussionen.A somnade i min famn runt 20 och testade att lägga ner henne efter 5 minuter, hon somnade om direkt utan nåt extra gos och hon har vänt sig från sida till mage och vänt huvudet ett par gånger utan att bry sig om att jag inte är där. Har bara hjälpt henne att ta nappen en gång. Åh så underbart att kunna sitta och dricka en kopp te och plocka lite hemma men så glad jag är att vi inte har stressat på utan att hon fått all den närhet som hon bevisligen har behövt även fast vissa förståsigpåare har tyckt att hon borde tränas i att ligga själv för att inte bli "bortskämd".
Precis! Och om det funkar för oss så behöver väl ingen annan lägga sig i? Det är inte som att vi tycker att det är jobbigt att sova tillsammans och att vi har ett problem som måste lösas.@Melisen har också fått höra att "han måste ju lära sig sova ensam, han är ju så bortskämd nu" (han samsover med mig). Samtidigt får han beröm att han är så lugn och trygg i sig, hmm kan det ha något samband tro?!?
Tycker att närhet kan de aldrig få för mycket av.
Precis! Och om det funkar för oss så behöver väl ingen annan lägga sig i? Det är inte som att vi tycker att det är jobbigt att sova tillsammans och att vi har ett problem som måste lösas.
Exakt så har min tanke också varit. Det finns få 10-åringar som ammas till sömns liksom.När det gäller det här med att sova själv och såna saker så tänker jag att i de allra flesta fall så löser det ju sig själv, ungarna är ju programmerade att bli mer självständiga med tiden. För vissa går det fort och för andra tar det längre tid, men till syvende och sist så är det ju få tonåringar som sover med föräldrarna.
L:s första säng, en liten bedsidecrib, användes också i ungefär 15 minuter. När hon kom på att hon ville sova själv var hon för stor för den, sedan tror jag ärligt talat inte att den var så skön heller (väldigt hård madrass, hon var ju ändå van att ligga i vår säng som för henne - som bara "flyter ovanpå" bäddmadrassen - säkert upplevdes som väldigt mjuk). När vi köpte spjälsäng tog jag den mjukaste madrassen jag kunde hitta, då blev det toppen att sova själv.
Precis! Och om det funkar för oss så behöver väl ingen annan lägga sig i? Det är inte som att vi tycker att det är jobbigt att sova tillsammans och att vi har ett problem som måste lösas.