Vårföräldrar 2015 #5

Ibland är det så skönt när det ljuvliga, pladdrande, intensiva, underbara lilla livet somnar för natten. Nu är det soffan, smågodis och skygglappar för de banankartonger som börjar se permanenta ut ;).

Vänta du tills hon börjar prata på riktigt och springer runt och leker och pysslar och pratar non stop hela dagarna ;) Här ser man verkligen skillnad på E och J! E är långt ifrån så intensiv och krävande som sin storasyster :p Men jag vet att man tyckte annorlunda när J var bäbis. Då hade man ju inget att jämföra med. Nu är det ju som sagt J som märks (och hörs) mest och E bara hänger med :D
Underbara ungar :love:

Vänta du tills hon börjar prata på riktigt och springer runt och leker och pysslar och pratar non stop hela dagarna ;) Här ser man verkligen skillnad på E och J! E är långt ifrån så intensiv och krävande som sin storasyster :p Men jag vet att man tyckte annorlunda när J var bäbis. Då hade man ju inget att jämföra med. Nu är det ju som sagt J som märks (och hörs) mest och E bara hänger med :D
Jag förstår att du har mycket att hålla reda på :nailbiting:. Jag har ju precis börjat ta hand om L själv efter tio härliga veckor då vi varit två och kombinerat detta med flytt :D, en smula matt kan man säga ;). Igår överträffade hon sig själv i vakentid och mina planer på att rida på banan när hon snällt sov i vagnen fick slopas. Fascinerade att se hur min annars rätt skeptiska och spända häst är helt överseende med allt hon hittar på.

Jag förstår att du har mycket att hålla reda på :nailbiting:. Jag har ju precis börjat ta hand om L själv efter tio härliga veckor då vi varit två och kombinerat detta med flytt :D, en smula matt kan man säga ;). Igår överträffade hon sig själv i vakentid och mina planer på att rida på banan när hon snällt sov i vagnen fick slopas. Fascinerade att se hur min annars rätt skeptiska och spända häst är helt överseende med allt hon hittar på.
Oj, modigt att tänkt rida när hon sover. Jobbigt om hon vaknar o du måste hoppa av mitt i allt? :)

Oj, modigt att tänkt rida när hon sover. Jobbigt om hon vaknar o du måste hoppa av mitt i allt? :)
Jag hade mest tänkt sätta på ett träns och skrittjobba lite så det var lätt att avbryta om hon hon vaknade :). Men nu blev det ju aldrig så eftersom hon aldrig ens somnade:angel:. Nytt försök idag eftersom vi måste flyttgreja ikväll!

Sonen har nu nästan slutat med sin 21.00-flaska och nöjer sej med att få den sista 19.30 och sen somna för natten.
Han har också sovit ända till 6.30 i sin egna säng för att sen vakna lite gran, bli flyttad till oss och tvärslockna igen tätt tätt och snusa fram till 7.30.
Förut började han sova oroligt redan vid 4 och fick komma över redan då.
Så nu har vi bara EN timme myspys tätttätt på moron! :nailbiting: Älskade gosse att växa så fort! :heart

Liten här hemma har börjat krypa :nailbiting: hon lyfter upp rumpan, häver sig framåt, repeat :D
Hon är gaaaanska nöjd, kan jag säga! Men sover urkasst, snurrar runt och smågnäller hela natten! Känner mig ganska trött nu efter någon vecka med sömnbrist...

Ja och om en månad har vi en valp också :angel: Tur vi har stort hus och är ute mycket och kan göra av med energi på alla :p

Ingen av mina ungar har varit några långsovare dagtid så att rida hade aldrig gått och så är jag för feg. Tänk om det händer nåt. Har ingen ridbana heller så det skulle ändå inte gå. Longerar gör jag däremot ibland :) Då behöver hon inte sova utan sitter nöjt och kollar på!

Ja och om en månad har vi en valp också :angel: Tur vi har stort hus och är ute mycket och kan göra av med energi på alla :p

Ingen av mina ungar har varit några långsovare dagtid så att rida hade aldrig gått och så är jag för feg. Tänk om det händer nåt. Har ingen ridbana heller så det skulle ändå inte gå. Longerar gör jag däremot ibland :) Då behöver hon inte sova utan sitter nöjt och kollar på!
Jag tänker att det inte hänt något på de 25 år jag ridit som skulle inneburit att jag inte kunnat ta hand om en bebis. Och så ligger stallet centralt i stor stad så det finns mycket folk i omlopp, men jag har såklart funderat över risker osv :). Får se om det blir av, hon verkar pigg idag också ;), eventuellt blir det bara snuttande på pannlugg idag med.

Två nätter med sämre sömn och tre matningar istället för en och oroligare när han ska somna. Idag fick vi förvisso sovmorgon till 9, men då får jag istället lite dåligt samvete för hunden som behöver gå ut snart (hunden är ute och kissar vid sextiden). Hoppas att H känner sig nöjd med sin frukost snart.

På tal om mat så märkte jag som tur var inte av någon minskad mjölkproduktion under penicillinkuren. Snarare tvärtom, troligtvis eftersom jag drack extra mycket vatten (och en halv folköl :p).

Jag tänker att det inte hänt något på de 25 år jag ridit som skulle inneburit att jag inte kunnat ta hand om en bebis. Och så ligger stallet centralt i stor stad så det finns mycket folk i omlopp, men jag har såklart funderat över risker osv :). Får se om det blir av, hon verkar pigg idag också ;), eventuellt blir det bara snuttande på pannlugg idag med.

Ja det där känner man själv om det känns bra eller inte att göra :) Jag vet många som rider med barnet i vagnen utanför. Men själv är jag nog för feg ;) Även fast det aldrig hänt nåt så allvarligt så att jag inte kunnat ta hand om ett barn på mina 21 år som hästägare/ryttare heller så fegar jag ur där :p

Vi ska till min bästa vän och hennes pojkar idag och leka och äta lunch. De är 3 och 1 år gamla så det blir full fart ihop med mina tjejer ;)

Har försökt ringa min BM för att boka en efterkontroll i över en månad utan framgång (!), bara hamnat i "vi har mycket att göra, försök igen senare". Idag lyckades jag äntligen komma fram och fick en tid om sex veckor - wtf?! Om det inte vore för att min BM var väldigt gullig under graviditeten och jag gärna går dit och visar upp underverket plus att jag nojar lite över framfall och knip och sånt så skulle jag nog skita i det. Galna väntetider, väldigt glad att det inte är inskrivning jag försökte mig på, då hade jag ju gett upp för länge sen och valt en annan mottagning. :mad:

Har försökt ringa min BM för att boka en efterkontroll i över en månad utan framgång (!), bara hamnat i "vi har mycket att göra, försök igen senare". Idag lyckades jag äntligen komma fram och fick en tid om sex veckor - wtf?! Om det inte vore för att min BM var väldigt gullig under graviditeten och jag gärna går dit och visar upp underverket plus att jag nojar lite över framfall och knip och sånt så skulle jag nog skita i det. Galna väntetider, väldigt glad att det inte är inskrivning jag försökte mig på, då hade jag ju gett upp för länge sen och valt en annan mottagning. :mad:
Gå till nån annan? :)

Gå till nån annan? :)
Nä, nu har jag ju ändå fått en tid och det känns viktigt för mig att få komma tillbaka till samma person jag gick till under våren, så jag väntar. Mest fascinerad över att det inte gått att nå mottagningen på hela augusti och att det nu är sån väntetid. Jag fortsätter med knipövningarna och hoppas att jag inte får bakläxa.

Om det nu inte skulle vara så att jag börjar oroa mig för framfall på riktigt, då försöker jag såklart få en tid omgående nån annanstans. Än så länge är det bara allmän noja.

Nä, nu har jag ju ändå fått en tid och det känns viktigt för mig att få komma tillbaka till samma person jag gick till under våren, så jag väntar. Mest fascinerad över att det inte gått att nå mottagningen på hela augusti och att det nu är sån väntetid. Jag fortsätter med knipövningarna och hoppas att jag inte får bakläxa.

Om det nu inte skulle vara så att jag börjar oroa mig för framfall på riktigt, då försöker jag såklart få en tid omgående nån annanstans. Än så länge är det bara allmän noja.
Ok. Semester kanske eller telefonstrul? Inte så svårt att gå dit o boka tid om man inte kommer fram.

Eller hur! Det är tur att man fick börja med en bebis och vänja sig i lagom takt :)

Jag red nästan varje dag när storasyster sov i vagnen. Men Leona sover så olika, ibland 20 minuter och nästa gång 2 timmar så jag har inte ens försökt rida när hon sover.
Har förresten sålt hästen och hyrt ut stallet nu (fast jag ska fortsätta som medryttare och hon står kvar på gården). Hoppas att livet ska bli lite mindre stressigt så här och att det ska fungera bra fast hon inte är min längre.

@Tassetass och @Imogen

Det är bra! Håller på att måla och lägga golv i vårt nya hus så all tid går åt där ungefär. Mina tidigare humörssvängningar förut kan förklaras av att jag är gravid igen. Vi ville ha tätt men trodde verkligen inte det skulle ta sig så fort pga amning och 10 kg kvar att gå ner efter förlossning :p. Så går det vägen blir det 11-12 månader emellan. :nailbiting:

Grattis!!

Här har hela familjen utom katten dragit på sig en förkylning. I onsdags blev sambon sjuk, igår morse vaknade jag med mosigt huvud och senare på em fick E feber. Natten har varit jobbig men nu har febern börjat lägga sig så förhoppningsvis är värsta biten avklarad.

Oj! Vilket tryck det verkar vara på mottagningen. Bra att du fick en tid tillslut men segt att det är sex veckor fram i tiden.

Jag red nästan varje dag när storasyster sov i vagnen. Men Leona sover så olika, ibland 20 minuter och nästa gång 2 timmar så jag har inte ens försökt rida när hon sover.
Har förresten sålt hästen och hyrt ut stallet nu (fast jag ska fortsätta som medryttare och hon står kvar på gården). Hoppas att livet ska bli lite mindre stressigt så här och att det ska fungera bra fast hon inte är min längre.
Det blev ingen ridning, hade på känn att hon bara tänkte sig powernaps a'la 10 min och jag hade rätt ;). Men vi borstade, mockade och tog hem pannlampan för laddning så ikväll när balkongen är kattsäkrad åker jag tillbaka. Efter flytten har jag dryga kilometern till stallet, så fantastiskt skönt att slippa åka bil hela tiden :up:.

Här har hela familjen utom katten dragit på sig en förkylning. I onsdags blev sambon sjuk, igår morse vaknade jag med mosigt huvud och senare på em fick E feber. Natten har varit jobbig men nu har febern börjat lägga sig så förhoppningsvis är värsta biten avklarad.

Oj! Vilket tryck det verkar vara på mottagningen. Bra att du fick en tid tillslut men segt att det är sex veckor fram i tiden.
Loi är också lite förkyld, hon snörvlar och har svårt att komma till ro dagtid men i övrigt håller hon humöret uppe.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 993
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 107
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar